FANDOM

Kretoszczur – małe, nieowłosione stworzenie, występujące w Gothic, Gothic II, Gothic II: Noc Kruka i ArcaniA.

Gothic Edytuj

Budowa Edytuj

Kretoszczur z Khorinis jest wyposażony w szereg ostrych, stożkowych zębów, które służą mu do obrony przed drapieżnikami. Sam żywi się najprawdopodobniej drobnymi bezkręgowcami znajdowanymi w ziemi. Ma bardzo krótką, pomarszczoną szyję, a głowa niemal bezpośrednio łączy się z masywnym tułowiem. Jego przednie kończyny są uzbrojone w ostre, zakrzywione pazury, a pierwszy palec w odróżnieniu od innych jest znacznie większy. Pomaga mu to w kopaniu tuneli i znajdywaniu pożywienia.

Występowanie Edytuj

W Górniczej Dolinie obok ścierwojadów stanowi najpopularniejszą zwierzynę łowną. Nie przepada za słońcem, więc spotkać go można niemal wszędzie tam, gdzie może się od niego schronić; tj. głęboki las i okolice jaskiń.

Zachowanie Edytuj

Jest zwierzęciem rodzinnym, żyje w grupach liczących od 2 do 4 osobników. Większość czasu spędza na grzebaniu w ziemi swoimi przednimi łapami. Nie toleruje intruzów, kiedy ktoś obcy zbliży się do jego otoczenia, to jest gotów zaatakować.

Rozgrywka Edytuj

Nie jest zbyt wymagającym przeciwnikiem, nawet na początku gry. Po jego zabiciu można pozyskać dwie sztuki surowego mięsa.

Gothic II i Gothic II: Noc Kruka Edytuj

Wygląd i zachowanie nie uległo zmianie. Na podobnym poziomie zostało również zagrożenie, jakie stanowi dla Bezimiennego. Zmieniła się natomiast jego populacja, która po upadku magicznej bariery gwałtownie zmalała. W samej Kolonii niemal wyginął. Wciąż jednak spotyka się go w niewielkich grupach, na polnych drogach i lasach. Po jego zabiciu można pozyskać kawałek surowego mięsa.

ArcaniA Edytuj

Kretoszczur zamieszkujący Feshyr i Argaan ma o wiele mniejsze rozmiary od swojego kuzyna z Khorinis. Na wyspie Feshyr występują poparzone i chore osobniki. Pojawiają się na polach Knuta, który każe bohaterowi je powybijać, a także  w grobowcu Melgana. W Argaanii natomiast kretoszczury są spotykane w jaskiniach, m.in. w jaskini z Gulthardem lub w jaskiniach w dziczy. Pasterz z Feshyr może z nich pozyskać tłuszcz z kretoszczura i mięso kretoszczura.

Ciekawostki Edytuj

  • Kretoszczury istnieją naprawdę. W ich rodzinie Bathyergidae występuje m.in. golec.
  • Najprawdopodobniej miał się pojawić w Gothic 3, gdyż możemy go znaleźć w plikach gry, poza tym w grze jest gildia „Molerat”. Molerat z angielskiego to właśnie kretoszczur.
  • Jest pierwszym przeciwnikiem na którego trafiamy w serii Gothic.