FANDOM

Kretoszczur – małe, nieowłosione stworzenie, występujące w Gothic, Gothic II, Gothic II: Noc Kruka i ArcaniA.

Gothic Edytuj

Budowa Edytuj

Kretoszczur z Khorinis jest wyposażony w szereg ostrych, stożkowych zębów, służących mu do obrony przed drapieżnikami. Sam żywi się najprawdopodobniej drobnymi bezkręgowcami znajdowanymi w ziemi. Ma bardzo krótką, pomarszczoną szyję, a głowa niemal bezpośrednio łączy się z masywnym tułowiem. Jego przednie kończyny są uzbrojone w ostre, zakrzywione pazury, a pierwszy palec w odróżnieniu od innych jest znacznie większy. Pomaga mu to w kopaniu tuneli i znajdywaniu pożywienia.

Występowanie Edytuj

W Górniczej Dolinie obok ścierwojadów stanowi najpopularniejszą zwierzynę łowną. Nie przepada za słońcem, więc spotkać go można niemal wszędzie tam, gdzie może się od niego schronić; tj. głęboki las i okolice jaskiń.

Zachowanie Edytuj

Jest stworzeniem stadnym, żyje w grupach liczących od 2 do 4 osobników. Większość czasu spędza na grzebaniu w ziemi. Nie toleruje intruzów. Kiedy ktoś obcy zbliży się do jego otoczenia, jest gotów zaatakować.

Rozgrywka Edytuj

Nie jest zbyt wymagającym przeciwnikiem, nawet na początku gry. Po jego zabiciu można pozyskać 2 sztuki surowego mięsa.

Gothic II i Gothic II: Noc Kruka Edytuj

Wygląd i zachowanie nie uległo zmianie. Na podobnym poziomie zostało również zagrożenie, jakie stanowi dla Bezimiennego. Zmieniła się natomiast jego populacja, która po upadku magicznej bariery gwałtownie zmalała. W samej Kolonii niemal wyginął. Wciąż jednak spotyka się go w niewielkich grupach, na polnych drogach i lasach. W Jarkendarze można go spotkać w jaskini na bagnie. Po jego zabiciu można pozyskać kawałek surowego mięsa.

ArcaniA Edytuj

Kretoszczur zamieszkujący Feshyr i Argaan jest o wiele mniejszy od swojego kuzyna z Khorinis. Na wyspie Feshyr występują poparzone i chore osobniki. Pojawiają się na polach Knuta, który każe bohaterowi je powybijać, a także w grobowcu Melgana. W Argaanii natomiast kretoszczury są spotykane w jaskiniach, m.in. w jaskini z Gulthardem lub w jaskiniach w dziczy. Pasterz z Feshyr może z nich pozyskać tłuszcz z kretoszczura i mięso kretoszczura.

Ciekawostki Edytuj

  • Kretoszczury istnieją naprawdę. W ich rodzinie Bathyergidae występuje m.in. golec.
  • Najprawdopodobniej miał się pojawić w Gothic 3, gdyż możemy go znaleźć w plikach gry, poza tym w grze jest gildia Molerat. „Molerat” z angielskiego to właśnie kretoszczur.
  • Jest pierwszym przeciwnikiem, na którego możemy natrafić w serii Gothic.