FANDOM

Krawiec – bezimienna postać występująca w modyfikacji Diccuric do Gothic. Jak sama nazwa mówi, jest to krawiec oraz szwacz produkujący ubrania dla najemników Berengara oraz innych mieszkańców miasta Parthalan.

Diccuric Edytuj

Krawiec ma swoją małą, skromną, kiepskiego wykonania chatę niedaleko miejsca, gdzie przebywa Ardaric, przy ścianie muru miejskiego. Przez większość dnia przebywa w swoim warsztacie, a resztę czasu poświęca na przesiadywanie przy ognisku z innymi najemnikami. Nie ma ochoty rozmawiać z bohaterem, twierdzi, że ma mnóstwo pracy i nie ma czasu na pogawędki. Jest biednym człowiekiem, co można określić po jego skąpym odzieniu składającym się tylko z przepaski. Najprawdopodobniej został zastraszony przez najemników, a Berengar wyzyskuje go, dlatego też krawiec nie ma czasu na rozmowy.

Jeśli bohater będzie chciał podążać drogą magii, mag Talisan rozkaże Ardaricowi przynieść 3 listy polecające od najemników;

W przypadku problemów Raffy oraz Pyta, pomoc krawca jest nieoceniona. Bez rozmowy z nim, zadania nie pójdą na przód. By Ardaric mógł pomóc Raffie wyprowadzić swoją ukochaną – Lynn – z zamkowej pralni, krawiec musi sprzedać bohaterowi szatę maga zarówno dla niego jak i dla praczki. Krawiec nie robi tego od razu. Wyczuwa, że młodzieniec coś kręci i dlatego stawia sprawę jasno – musi zapłacić srebrem za szatę. Najpierw za jedną, a gdy okazuje się, że Lynn także musi uciec z pralni w przebraniu czarodzieja, również musi kupić szatę dla niej. Za 200 sztuk srebra szwacz bez problemu oddaje bohaterowi strój. W przypadku najemnika Pyta, Krawiec opowiada bohaterowi historię o kanciarzu Rotrou. Owy oszust podstępnie okradł Pyta z jego miecza. Krawiec wskazuje miejsce pobytu Rotrou i radzi bohaterowi, żeby lepiej nie rozmawiał z Pytem, jeśli nie ma zamiaru oddać mu szczęśliwej klingi. Poza tym Krawiec nie odgrywa żadnej roli.

Ciekawostki Edytuj

  • Postacie wspominające Krawca w zdubbingowanych dialogach mówią na niego Tylor. W oficjalnym poradniku i solucji do modyfikacji, która została przetłumaczona na język polski, również pada imię Tylor, a nie nazwa Krawiec.