Fandom

Gothicpedia

Królowa pełzaczy

5214stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze15 Udostępnij

Królowa pełzaczy – insekt, występujący w Gothic, ArcaniA oraz ArcaniA: Upadek Setarrif. Jest to wielki pełzacz odpowiedzialny za składanie jaj.

Gothic Edytuj

Ma olbrzymi odwłok przymocowany do podłoża, przez który nie może się poruszać. Znajduje się w Starej Kopalni, w zamkniętym szybie pilnowanym przez strażnika Asghana. Bezimienny idzie tam z polecenia guru Cor Kaloma w celu zdobycia jaj królowej pełzaczy. Pilnowana jest przez zwykłe pełzacze, a sama do walki używa swoich czułek. Wokół niej znajduje się siedem jaj. Bohater nie może z niej nic wyciągnąć. Po jej zabiciu Bezimienny może zostać strażnikiem lub magiem ognia w Starym Obozie oraz strażnikiem świątynnym w obozie bractwa.

ArcaniA i ArcaniA: Upadek Setarrif Edytuj

W ArcaniA pojawia się drodze do Świątyni Bogini, a w ArcaniA: Upadek Setarrif w kopalni na zachodnim krańcu miasta. Obie są jednak większe niż ta ze Starej Kopalni, potrafią się przemieszczać i wdają się z bohaterem w bezpośrednią walkę, a nie jedynie na dystans. Jest chroniona przez pełzacze kopalniane. Potrafią wchodzić pod ziemię.

Ciekawostki Edytuj

  • Nie może się poruszać.
  • Kilka sztuk można spotkać w modyfikacji Przeznaczenie.
  • W modyfikacji Mroczne Tajemnice występują królowa pełzaczy i identyczna królowa pajęczaków.
  • W innej modyfikacji, Returning, można znaleźć jeszcze kilka tych potworów, m.in. w kopalni grupy Silvestra oraz w jaskini z Młotem Tarakota.
  • W ArcaniA wyglądem nieco przypomina królową termitów.
  • W wersji alpha pierwszej części gry posiadała inną animację śmierci, w której po przewróceniu się odczepia się od odwłoka.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki