Fandom

Gothicpedia

Królestwo Argaanii

4965stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze3 Share

Królestwo Argaanii
Flaga Argaani(by Vultus123).png
Flaga Argaanii
Informacje
Typ
Królestwo
Położenie
Mieszkańcy
Zarządca
Ważne postacie
Ważne miejsca
Występowanie

Królestwo Argaanii – państwo wyspiarskie położone na Wyspach Południowych. Królestwo Argaanii obejmuje niemal całą Arganię, prócz Thorniary, która została podbita przez wojska Myrtany w czasie wojny oraz Feshyr. Stolica królestwa to Setarrif.

Historia Edytuj

Wieki temu, kiedy ludzie jeszcze nie rządzili światem, istniał kult Bogini. Kult Bogini był starszy niż kult trzech bogów. W tym czasie dwie grupy służebnic Bogini, Ahn'Bael i Ahn'Nosiri żyły w pokoju, jednak ich wizje świata doprowadziły do konfliktu, przez co Ahn'Bael wymordowały wszystkie Ahn'Nosiri. Tylko Selenie udało się uciec, natomiast Xesha pogrążyła się w śnie.

Geografia Edytuj

Argaan leży daleko na południowy wschód od Myrtany. Można go podzielić na dwa klimaty zimowy który panuje na paśmie górskim przechodzącym przez Argaan i umiarkowany na nizinach. W Północno zachodniej części Argaan klimat jest podobny do tego na Khorinis i w Myrtanie, są tam duże okolice pełne lasów i łąk korzystnych do rolnictwa, a po zachodniej stronie są bagna rozciągające się wokół drzewa Tooshoo. Po środku wyspy umiejscowione jest jezioro Srebrowód, które swą nazwę zawdzięcza czystej i przeźroczystej wodzie.

Siły zbrojne oraz fortyfikacje obronneEdytuj

Argaańska armia jest jedną z najlepiej wyszkolonych i wyposażonych armii w świecie Gothic. Argaańczycy posiadają trzy zamki, które mogą bronić się przez wiele miesięcy. Są to:

  • Stewark
  • Srebrowód
  • Setarrif

Na wyspie umieszczone są w różnych miejscach na linii brzegowej Setarrifskie wieże strażnicze, które mają za zadanie ostrzec przed wrogimi okrętami.

Argaańskie miastaEdytuj

Nazwa Informacje Herb
Setariff Stolica Królestwa. Miasto założone prawdopodobnie przez pierwszego króla Argaani, Ethorna I. Jest to siedziba obecnego władcy Argaanii, Ethorna VI.
Herb Setarrif (by Vultus123).png
Srebrowód Zamek położony niedaleko jeziora Srebrowód. Jest to rezydencja Lorda Gawaana i byłego gubernatora Myrtany, Lorda Trontera. Jest to jedyny zamek umiejscowiony pośrodku wyspy Argaan.
Herb Srebrowodu (by Vultus123).png
Stewark Miasto położone jest na zachodnim brzegu wyspy. Jest ono umiejscowione na klifie. Jest to siedziba barona Stewark. Jako jedyne miasto Argaanii nie jest oblegane przez wojska Myrtany.
Herb Stewark (by Vultus123).png

Więcej w Fandom

Losowa wiki