Fandom

Gothicpedia

Kowalstwo

4965stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze2 Share

Dobra, weź stal i rozgrzej ją nad ogniem. Potem rozbij ją na kowadle. Jak skończysz, włóż rozgrzane ostrze do wody, żeby je zahartować. Na koniec trzeba je jeszcze naostrzyć na kamieniu szlifierskim.

Huno uczący Bezimiennego kuć broń
Kowalstwo
Kowalstwo (Gothic II).png
Bezimienny wykuwający broń
Informacje
Nauczyciele
Wymagania
Pozwala na
wykuwanie broni białej
Występowanie

Kowalstwo – zawód zajmujący się wykonywaniem z metalu broni, a kowale to rzemieślnicy wykonujący tę pracę. Osoby, które trudnią się sztuką kowalstwa często wytwarzają broń na pożytek armii. Czasami bronie które wykuł kowal trafiały na targowisko. Orkowie z Khorinis nie posiadają kowali (a przynajmniej nie można ich spotkać w Gothic i Gothic II). Dopiero w Gothic 3 Bezimienny może spotkać orkowych zbrojmistrzów.

Gothic Edytuj

Kowalstwo nie jest dostępne w formie umiejętności. Huno może powiedzieć, co bohater ma zrobić, by wykuć miecz. Kowalstwa można się nauczyć w Mrocznych Tajemnicach. Wykuwanie broni dzieli się na cztery etapy:

Kowale Edytuj

Gothic II i Gothic II: Noc Kruka Edytuj

Tutaj już Bezimienny może uczyć się kowalstwa jako sztuki. Kowalstwo w tej części serii zostało uproszczone do rozgrzania stali i rozbicia jej na kowadle. Bohater może wykuć zwykłe miecze, czego uczą Harad i Bennet. Wykuwania magicznych mieczy Bezimiennego nauczy Bennet oraz almanach w klasztornych podziemiach (oba przypadki dostępne jedynie najemnikom). W dodatku bohater ma jeszcze możliwość wykucia kilku innych mieczy: Dobrego miecza, Dobrego długiego miecza, Rubinowego Ostrza i El Bastardo.

Kowale Edytuj

Gothic 3 Edytuj

Wygląda podobnie jak w Gothic II, ale tutaj Bezimienny uczy się tylko dziedzin, a do wykucia jakiejś broni musi kupić plany. Dzięki nim bohater dowiaduje się, jakie składniki są mu niezbędne do stworzenia oręża. Rzecz jasna, Bezimienny musi jeszcze wykuć broń na kowadle. Niezbędny jest także młot kowalski. W tej części osełka użyta w celu naostrzenia broni nie wykańcza miecza, lecz zwiększa jego obrażenia o 10 pkt. Tej umiejętności bohatera może nauczyć prawie każdy kowal.

Kowale Edytuj

Ciekawostki Edytuj

  • Z każdą częścią sagi bohater może wykuwać coraz więcej broni.
  • Dobar, kowal będący członkiem ekspedycji Garonda, może nauczyć bohatera, jak wykuć prosty miecz magiczny. Dodatkowo, ma przy sobie bryłkę rudy, potrzebną do jego zrobienia.
  • W modyfikacji do Gothic II: Noc Kruka Requiem wszyscy kowale mają teksturę z Gothic.

Rozpocznij dyskusję Dyskusje o artykule Kowalstwo

  • Młot Kalana

    2 wiadomości
    • Czy ktoś mógł by podać mi kod na młot Kalana ?(pełny czyli ten z "spawn" lub "Give") mam wersję 1.75.14
    • http://pl.gothic.wikia.com/wiki/Wątek:52465 tu masz lokację młota jak napis...

Więcej w Fandom

Losowa wiki