Dobra, weź stal i rozgrzej ją nad ogniem. Potem rozbij ją na kowadle. Jak skończysz, włóż rozgrzane ostrze do wody, żeby je zahartować. Na koniec trzeba je jeszcze naostrzyć na kamieniu szlifierskim.
Huno mówiący Bezimiennemu jak kuć broń

Kowalstwo – zawód, zajmujący się wykonywaniem z metalu broni, a kowale to rzemieślnicy wykonujący tę pracę. Osoby, które trudnią się sztuką kowalstwa często wytwarzają broń na pożytek armii. Czasami bronie, które wykuł kowal trafiały na targowisko. Orkowie z Khorinis nie posiadają kowali (a przynajmniej nie można ich spotkać w Gothic i Gothic II). Dopiero w Gothic 3 Bezimienny może spotkać orkowych zbrojmistrzów.

Gothic Edytuj

Kowalstwo nie jest dostępne w formie umiejętności. Huno może powiedzieć, co bohater ma zrobić, by wykuć miecz. Kowalstwa można się nauczyć w Mrocznych Tajemnicach. Wykuwanie broni dzieli się na cztery etapy:

Kowale Edytuj

Gothic II i Gothic II: Noc Kruka Edytuj

Tutaj już Bezimienny może uczyć się kowalstwa jako sztuki. Kowalstwo w tej części serii zostało uproszczone do rozgrzania stali i rozbicia jej na kowadle. Bohater może wykuć zwykłe miecze, czego uczą Harad i Bennet. Wykuwania magicznych mieczy Bezimiennego nauczy Bennet oraz almanach w klasztornych podziemiach (oba przypadki dostępne jedynie najemnikom). W dodatku bohater ma jeszcze możliwość wykucia kilku innych mieczy: Dobrego miecza, Dobrego długiego miecza, Rubinowego Ostrza i El Bastardo.

Kowale Edytuj

Gothic 3 Edytuj

Wygląda podobnie jak w Gothic II, ale tutaj Bezimienny uczy się tylko dziedzin, a do wykucia jakiejś broni musi kupić plany. Dzięki nim bohater dowiaduje się, jakie składniki są mu niezbędne do stworzenia oręża. Rzecz jasna, Bezimienny musi jeszcze wykuć broń na kowadle. Niezbędny jest także młot kowalski. W tej części osełka użyta w celu naostrzenia broni nie wykańcza miecza, lecz zwiększa jego obrażenia o 10 pkt. Tej umiejętności bohatera może nauczyć prawie każdy kowal.

Kowale Edytuj

Z krain centralnych Edytuj

Z Varantu Edytuj

Z Nordmaru Edytuj

  • Larson – wytapia magiczną rudę w Klanie Wilka.
  • Ingvar – najlepszy kowal na świecie. Pracuje w Klanie Młota.
  • Stejnar – kowal z Klanu Młota, zajmuje się głównie produkcją pancerzy.
  • Angir – dawno zmarły kowal, znany pod pseudonimem „żelazna pięść”, uznawany za pierwszego wytapiacza rudy.
  • Kalan – kowal z Klanu Ognia.
  • Pedar – dawny wytapiacz, opuścił Klan Młota.

I wielu innych ludzkich i orkowych kowali nie znanych z imienia.

Modyfikacje Edytuj

Requiem Edytuj

W modyfikacji Requiem do wszyscy kowale mają teksturę z Gothic.

Mroczne Tajemnice Edytuj

W modyfikacji Mroczne Tajemnice dodani zostali nowi kowale.

Kowale Edytuj

Ciekawostki Edytuj

  • Z każdą częścią sagi bohater może wykuwać coraz więcej broni.
  • Dobar, kowal będący członkiem ekspedycji Garonda, może nauczyć bohatera, jak wykuć prosty miecz magiczny. Dodatkowo ma przy sobie bryłkę rudy potrzebną do jego zrobienia.

Rozpocznij dyskusję Dyskusje o artykule Kowalstwo

  • Młot Kalana

    2 wiadomości
    • Czy ktoś mógł by podać mi kod na młot Kalana ?(pełny czyli ten z "spawn" lub "Give") mam wersję 1.75.14
    • http://pl.gothic.wikia.com/wiki/Wątek:52465 tu masz lokację młota jak napis...