FANDOM

Wielki kopiec magicznej rudy – kopiec rudy, znajdujący się w Nowym Obozie. Występuje jedynie w Gothic.

Gothic Edytuj

Magowie Wody zadecydowali, że do przełamania magicznej bariery potrzebna będzie ogromna ilość magicznej energii. Takowa znajduje się w każdej bryłce rudy i stanowi cząstkę magii, więc po zebraniu odpowiednio dużej ilości rudy i wyzwoleniu jej mocy (wysadzeniu jej), bariera powinna teoretycznie prysnąć niczym mydlana bańka. Ruda zbierana była od samego początku założenia obozu i po ośmiu latach kopiec przybrał ogromne rozmiary. Magowie Wody zdawali sobie sprawę, że tak wielką ilość rudy trzeba przypilnować, więc kopca strzegą najemnicy oraz jeden z magów – Cronos, strażnik rudy. Wejście do jaskini z kopcem znajduje się w komnacie z pentagramem, prowadzi do niego długi, kręty tunel, na końcu którego stoi jeden z najemników. Podczas trwania akcji pierwszej części serii, ilość jest już niemal wystarczająca do dokonania planowanej detonacji. Do wyzwolenia i zapanowania nad tak wielką mocą potrzebni są wszyscy Magowie Wody i Magowie Ognia (tylu, ile tworzyło barierę, tylu ją powinno zniszczyć) oraz kamienie ogniskujące (artefakty, za pomocą których stworzona została bariera). Chociaż wielu sądzi, że to niebezpieczne, Saturas twierdzi, że wysadzenie kopca nie może zaszkodzić istotom niemagicznym. Plan był niemal zakończony (uzbieranie rudy, odzyskanie kamieni), lecz zamiary magów zostały pokrzyżowane, z powodu tragedii, jaka zaszła w Starym Obozie. Ostatecznie ruda została wykorzystana przez Bezimiennego, który przy pomocy Maga Ognia Miltena, naładował magiczny miecz Uriziel, Ta czynność sprawiła, że protagonista wyzwolił całą energię z kopca i przelał ją w klejnot miecza. Energia została umieszczona po części także w magicznej zbroi oraz (podobno), także i w Bezimiennym. Kopiec pozostał po tym wydarzeniu jedynie zwykłą górą błękitnych kamieni, całkowicie pozbawionych magicznych właściwości.

Gothic II Edytuj

W Gothic II kopiec został zasypany śniegiem, który pojawił się wraz ze smokiem – Finkreghiem.

Gothic II: Noc Kruka Edytuj

W dodatku do drugiej części, Saturas pamięta Bezimiennego i jego wykorzystanie magicznej rudy, jednak nie ponosi za to większej odpowiedzialności.

Ciekawostki Edytuj

  • Od I do V rozdziału przy kopcu rudy stoi nieznany z imienia najemnik. Jednak, kiedy bohater razem z Miltenem planuje spisek w bibliotece Magów Wody, ów żołnierz zmienia miejsce pobytu: stoi wtedy obok Nefariusa.
  • Stojąc na kopcu rudy i patrząc w górę, nie zobaczymy krat, tylko spiralną teksturę kopca.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki