Fandom

Gothicpedia

Kopiec rudy

5404strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze12 Udostępnij

Wielki kopiec magicznej rudy – znajduje się w Nowym Obozie.

Gothic Edytuj

Magowie Wody zdecydowali, że do przełamania bariery potrzebna będzie ogromna ilość magicznej energii, a jak wiadomo, w każdej bryłce rudy jest cząstka takiej magii, więc po zebraniu odpowiednio dużej ilości rudy i wyzwoleniu jej mocy (wysadzeniu jej), bariera powinna prysnąć jak mydlana bańka. Ruda zbierana była od samego początku założenia obozu i po ośmiu latach kopiec przybrał naprawdę ogromne rozmiary. Tak wielką ilość rudy trzeba przypilnować, więc kopca strzegą najemnicy oraz jeden z magów – Cronos, strażnik rudy. Wejście do jaskini z kopcem znajduje się w komnacie z pentagramem, prowadzi do niego długi, kręty tunel, na końcu którego stoi jeden z najemników. Ilość jest już niemal wystarczająca. Do wyzwolenia i zapanowania nad tak wielką mocą potrzebni są wszyscy magowie wody i magowie ognia (tylu, ile tworzyło barierę, tylu ją powinno zniszczyć) oraz kamienie ogniskujące (artefakty, za pomocą których stworzona została bariera). Chociaż wielu sądzi, że to niebezpieczne, Saturas twierdzi, że detonacja kopca nie może zaszkodzić istotom niemagicznym. Plan był niemal zakończony (uzbieranie rudy, odzyskanie kamieni), lecz zamiary magów zostały pokrzyżowane, z powodu tragedii jaka zaszła w Starym Obozie. Ostatecznie ruda została wykorzystana przez Bezimiennego, który przy pomocy maga ognia Miltena, naładował magiczny miecz Uriziel (wyzwolił całą energię z kopca i przelał ją w klejnot miecza). Energia została umieszczona po części także w magicznej zbroi oraz (podobno), także i w Bezimiennym. Kopiec pozostał już tylko zwykłą górą błękitnych kamieni, całkowicie pozbawionych magicznych właściwości.

Gothic II Edytuj

Kopiec został zasypany śniegiem, który pojawił się wraz ze smokiemFinkreghem.

Ciekawostki Edytuj

  • Do kopca można wejść. W siedzibie Saturasa prowadzi do niego podziemna ścieżka. Na drodze można znaleźć rozsypane bryłki rudy.
  • Od I do V rozdziału przy kopcu rudy stoi nieznany z imienia najemnik. Jednak kiedy bohater razem z Miltenem planuje spisek w bibliotece magów wody, ów żołnierz zmienia miejsce pobytu. Stoi wtedy obok Nefariusa.
  • Stojąc na kopcu rudy i patrząc w górę, nie zobaczymy krat, tylko spiralną teksturę kopca.
  • Po naładowaniu Uriziela każdy mag wody jest do Bezimiennego wrogo nastawiony. Jednak po jakimś czasie może spokojnie wrócić do obozu, a żaden czarodziej nie będzie niczego pamiętał.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki