Fandom

Gothicpedia

Kopacze

4982strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze15 Udostępnij

Kopacze
Kopacze przy ognisku (by Ossowski21).png
Kopacze przy ognisku
Informacje
Przywódca
Brak
Siedziba
Stary Obóz
Uniform
Hierarchia
Wyznanie
Występowanie

Kopacze – gildia, występująca w Gothic. Jest najniższą kastą w Starym Obozie, pozbawioną przywilejów i pogardzaną przez resztę mieszkańców.

Gothic Edytuj

Każdy, kto jest zsyłany pod Magiczną Barierę, ma prawo wyboru. Może dołączyć do jednego z trzech obozów. Jeśli zdecyduje się na Stary Obóz, może zaimponować wpływowym Cieniom i zostać jednym z nich lub właśnie kopaczem. Kopacz to człowiek podporządkowany królowi i całemu obozowi. Codziennie wydobywa magiczną rudę dla Królestwa Myrtany, za parę bryłek rudy i kawałek chleba. Jego stałym miejscem wykopalisk jest Stara Kopalnia. Od czasu do czasu mogą wrócić do obozu. Po katastrofie – tj. zalaniu kopalni – paru kopaczy wraz ze strażnikami wydobywało magiczną rude w Kotle. Ich odpowiednikami w Nowym Oboziekrety. Większość z nich zginęła po upadku Bariery, reszta zbiegła z doliny i stała się bandytami. Część dołączyła również do bandy Kruka. Wśród kopaczy działa kuźnia, prowadzona przez Huno. Ponadto jeden z nich – Gravo – jest na tyle wpływowy, aby móc wyciągać Bezimiennego z tarapatów.

Lista Kopaczy Edytuj

Gothic Edytuj

  • Dusty – kopacz niezadowolony z życia w Starym Obozie, myśli o przyłączeniu się do Obozu Bractwa.
  • Graham – kartograf Starego Obozu. Przebywa w chacie niedaleko północnej bramy.
  • Gravo – kopacz, mieszka w chacie obok sceny. Może za odpowiednią cenę pomóc bohaterowi z wpływowymi ludźmi z obozu.
  • Grim – kopacz o nieco większych ambicjach – nie marzy mu się praca pod ziemią, więc stara się o przyjęcie do Cieni.
  • Guy – może powiedzieć Bezimiennemu o zaletach trzech obozów i pokazać chatę, którą bohater może zająć.
  • Herek – morderca, w modyfikacji Mroczne Tajemnice walczy na arenie. Zwykle przebywa w chacie niedaleko targowiska.
  • Jesse – kopacz, żyje blisko chaty Hereka i ostrzega bohatera przed nim.
  • Kyle – kopacz, przez którego chatę wszyscy przebiegają. Jest z tego powodu wiecznie zdenerwowany.
  • Huno – kowal, ma swoją pracownię niedaleko zawalonej wieży.
  • Aleph – kopacz który zamiast pracować odpoczywa pod jedną ze skał, zarabia na handlu wymiennym.
  • Garp– kopacz który opowiada bohaterowi o orkowym niewolniku.
  • Grimes – stary i spokojny kopacz który pracował jeszcze w opuszczonej kopalni.
  • Snipes – kopacz który zamiast pracować odpoczywa obserwując strażnika Aarona.
  • Glen – pracujący kopacz, który ostrzega bohatera przed pełzaczami.
  • I reszta kopaczy.

Mroczne Tajemnice Edytuj

  • Rost – szaleniec któremu bandyci porwali kobietę.
  • Boris – kopacz, który narzeka na kuchnie Grubego Butha.
  • Dorm – chory kopacz.
  • Tizgar – przeciętny kopacz.
  • Ben- kopacz, który nie lubi obiboków. Potem zostaje strażnikiem kopalni.
  • Mark – najlepszy kucharz wśród kopaczy.
  • Nix - martwy kopacz w starym młynie.
  • Martinez – ukrywa się w zawalonej wieży.
  • I reszta kopaczy.

Więcej w Fandom

Losowa wiki