Fandom

Gothicpedia

Kopacze

5223strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze15 Udostępnij

Kopacze – gildia, występująca w Gothic. Jest najniższą kastą w Starym Obozie, pozbawioną przywilejów i pogardzaną przez resztę mieszkańców.

Gothic Edytuj

Każdy, kto jest zsyłany pod Magiczną Barierę, ma prawo wyboru. Może dołączyć do jednego z trzech obozów. Jeśli zdecyduje się na Stary Obóz, może zaimponować wpływowym Cieniom i zostać jednym z nich lub właśnie kopaczem. Kopacz to człowiek podporządkowany królowi i całemu obozowi. Codziennie wydobywa magiczną rudę dla Królestwa Myrtany, za parę bryłek rudy i kawałek chleba. Jego stałym miejscem wykopalisk jest Stara Kopalnia. Od czasu do czasu mogą wrócić do obozu. Po katastrofie – tj. zalaniu kopalni – paru kopaczy wraz ze strażnikami wydobywało magiczną rude w Kotle. Ich odpowiednikami w Nowym Oboziekrety. Większość z nich zginęła po upadku Bariery, reszta zbiegła z doliny i stała się bandytami. Część dołączyła również do bandy Kruka. Wśród kopaczy działa kuźnia, prowadzona przez Huno. Ponadto jeden z nich – Gravo – jest na tyle wpływowy, aby móc wyciągać Bezimiennego z tarapatów.

Lista Kopaczy Edytuj

Gothic Edytuj

  • Dusty – kopacz niezadowolony z życia w Starym Obozie, myśli o przyłączeniu się do Obozu Bractwa.
  • Graham – kartograf Starego Obozu. Przebywa w chacie niedaleko północnej bramy.
  • Gravo – kopacz, mieszka w chacie obok sceny. Może za odpowiednią cenę pomóc bohaterowi z wpływowymi ludźmi z obozu.
  • Grim – kopacz o nieco większych ambicjach – nie marzy mu się praca pod ziemią, więc stara się o przyjęcie do Cieni.
  • Guy – może powiedzieć Bezimiennemu o zaletach trzech obozów i pokazać chatę, którą bohater może zająć.
  • Herek – morderca, w modyfikacji Mroczne Tajemnice walczy na arenie. Zwykle przebywa w chacie niedaleko targowiska.
  • Jesse – kopacz, żyje blisko chaty Hereka i ostrzega bohatera przed nim.
  • Kyle – kopacz, przez którego chatę wszyscy przebiegają. Jest z tego powodu wiecznie zdenerwowany.
  • Huno – kowal, ma swoją pracownię niedaleko zawalonej wieży.
  • Aleph – kopacz który zamiast pracować odpoczywa pod jedną ze skał, zarabia na handlu wymiennym.
  • Garp– kopacz który opowiada bohaterowi o orkowym niewolniku.
  • Grimes – stary i spokojny kopacz który pracował jeszcze w opuszczonej kopalni.
  • Snipes – kopacz który zamiast pracować odpoczywa obserwując strażnika Aarona.
  • Glen – pracujący kopacz, który ostrzega bohatera przed pełzaczami.
  • I reszta kopaczy.

Mroczne Tajemnice Edytuj

  • Rost – szaleniec któremu bandyci porwali kobietę.
  • Boris – kopacz, który narzeka na kuchnie Grubego Butha.
  • Dorm – chory kopacz.
  • Tizgar – przeciętny kopacz.
  • Ben- kopacz, który nie lubi obiboków. Potem zostaje strażnikiem kopalni.
  • Mark – najlepszy kucharz wśród kopaczy.
  • Nix - martwy kopacz w starym młynie.
  • Martinez – ukrywa się w zawalonej wieży.
  • I reszta kopaczy.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki