FANDOM

Klasztor na Klifie – stary klasztor występujący w ArcaniA. Jest położony na południowym krańcu wyspy Argaan.

Opis Edytuj

Klasztor został wybudowany na szczycie morskich skał. Do tego miejsca prowadzi kamienny most, u podnóży którego znajduje się szkielet nieznanego nam smoka. Mieszkający w klasztorze mnisi w przeciwieństwie do innych tego typu budowli gdzie obowiązuje wiara w Innosa, wyznają starożytną Boginię. Przewodniczącymi tego miejsca jest dwójka opatów o imionach Galamod i Hendor. Kompleks klasztoru został podzielony na pięć dość dużych budowli: budynku mieszkalnego, biblioteki, wielkiej sali gdzie urzędują opaci oraz dwóch sanktuariów poświęconych Innosowi i Beliarowi. W centrum tego miejsca znajduje się wielki plac, na którym odbywają się podniosłe uroczystości i gdzie handluje mnich Caldar. Mimo, iż budowla jest monumentalna nie ma tak wielu mieszkańców

Historia Edytuj

Klasztor ten został wybudowany wiele lat temu prawdopodobnie przez kapłanki Bogini. Ich przywódczynią była niejaka Selena. Jednak jedna z jej podwładnych o imieniu Xesha zbuntowała się przeciw niej i tak podzieliły się na Ahn'Nosiri pod dowództwem Seleny oraz Ahn'Bael we władaniu Xeshy. Ta druga żądna władzy wywołała między nimi wojnę. Podczas niej obydwie strony poniosły wiekie straty. Większość Ahn'Bael zginęło a ich władczyni ciężko ranna została pochowana w kryształowej powłoce. Natomiast wszystkie Ahn'Nosiri zginęły nie licząc Seleny, która skryła się w podziemiach właśnie tego klasztoru. Następnie w miejscu tym osiedlili się mnisi, którzy także byli wyznawcami Bogini. Ich przywódcami byli opaci zajmujący się najważniejszymi sprawami oraz posiadali obszerną wiedzę na różne tematy. Ich zadaniem stała się ochrona Seleny. Mieli czekać na wybrańca, któremu mieli wyjawić tajemnicę świątyni ukrytej w górach. W końcu oczekiwany wybraniec zjawił się a okazał się nim pasterz z Feshyr. Aby zobaczyć się z opatami, bohater musiał walczyć z golemami i odpowiadać na pytania. Dopiero po tych próbach Ruhndal pozwolił na spotkanie z nimi. Obecni opaci – Galamod i Hendor wyjawili mu informacje o położeniu świątyni. Nie wiedzieli, że byli podsłuchiwani przez szpiega o imieniu Dantero. Niedługo później klasztor został najechany przez Xeshę i jej piekielną armię. Wtedy część klasztoru została zniszczona. Na pomoc przybył bohater, który zabił Xeshę tym samym ratując Selenę. Mógł on umieścić tam amulet Śniącego i wyzwolić króla od demona. Następnie klasztor został odbudowany przez mnichów.

Mieszkańcy Edytuj

  • Galamod – jeden z opatów.
  • Hendor – drugi z opatów.
  • Ruhndal – mnich oczekujący wybrańca.
  • Caldar – handlarz.
  • Bartur – posłaniec.

Warunki naturalne Edytuj

Klasztor znajduje się na wysokim klifie i jest najbardziej wysuniętym miejscem na południe na Argaan. Jest on wybudowany w trudno dostępnej i niegościnnej okolicy. Na północny zachód od niego znajdują się bagna Tooshoo oraz Czarna Toń. Niedaleko tego miejsca znajdują się tak zwane Czarne Jary gdzie pośród skał i trujących oparów mieszkają golemy, ogniste jaszczury i inne nieprzyjemne bestie. Z tego miejsca można dojść do dżungli a następnie do królewskiego miasta Setarrif. Z klasztoru widoczna jest nowa Wieża Xardasa na wyspie Argaan a pod nim znajdują się długie podziemne tunele nazywane Zoldren.