Fandom

Gothicpedia

Klasztor Magów Ognia w Nordmarze

5071stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze8 Udostępnij
Klasztor Magów Ognia w Nordmarze
Klasztor screeen I.jpg
Widok na sanktuarium
Informacje
Położenie
Mieszkańcy
Magowie Ognia
Populacja
ponad 10
Zarządca
Ważne postacie
Ważne miejsca
Dom magów ognia
Biblioteka
Kaplica Innosa
Występowanie

Klasztor Magów Ognia w Nordmarze – klasztor, występujący w Gothic 3. Znajduje się w Nordmarze. Jest to główna siedziba magów ognia w całej Myrtanie. Jako jedyny nie został zniszczony podczas wojny z Orkami.

Opis Edytuj

Klasztor znajduje się w Nordmarze, blisko Klanu Ognia. W Gothic 3 pozostało tu niewielu magów, gdyż od czasu zniszczenia magii runicznej zapanował wśród nich chaos; część zginęła, a część rozsypała się po całym kontynencie, studiując prastarą magię. Sam klasztor nie grzeszy rozmiarami, jest raczej mniejszy, niż na wyspie Khorinis, lecz posiada grotę z posągiem Innosa, gdzie ten pierwszy raz objawił się ludziom. Jest to także miejsce, gdzie Bezimienny może napełnić dwanaście ognistych pucharów błogosławioną mocą Innosa. Ponadto klasztor posiada ogromny zasób wiedzy w postaci wielkiej biblioteki.

Historia Edytuj

Stare opowieści przedstawiają takową historię: Nordmarczyk imieniem Rhobar pewnego dnia zapuścił się w okoliczne góry na polowanie. Jednak niespodziewanie na jego drodze stanęła tajemnicza bestia. Młody wojownik po ucieczce skrył się przed potworem w jaskini. Jednak ten podążył za nim. Kiedy Rhobar myślał, że to koniec, niespodziewanie w jego rękach znalazło się magiczne ostrze, które posłużył mu w walce. Po zabiciu bestii miejsce to wypełniło światło, a z niebios wydobył się głos Innosa. Bóg sprawiedliwych kazał swemu wybrańcowi poprowadzić swój lud na równiny i tam założyć królestwo jego wyznawców. Po dłuższym czasie historia ta dotarła do uszu magów ognia. Ci postanowili w tym miejscu założyć główne sanktuarium Innosa, a w jaskini gdzie zaszło wiekopomne wydarzenie wznieśli ołtarz bogu światła. Z czasem klasztor zyskał popularność, a ze wszystkich stron świata napływali tam nowi pielgrzymi. W tym miejscu znajdowała się niezliczona ilość pism oraz wiele magicznych artefaktów.

Miejsca Edytuj

Biblioteka – jej opiekunem jest Dargoth. Posiada ogromne zbiory wiedzy, które przewyższają nawet te z klasztoru na wyspie Khorinis. Jest największą na świecie skarbnicą wiedzy. Ma spiralną, schodzącą w dół budowę, im niżej się schodzi tym starsze księgi można znaleźć. Wzdłuż schodów jest wiele pokoików, w których czyta się wybrane książki. Na samym dole w starej skrzyni można znaleźć teleporter do klasztoru. Znajdują się tam też kroniki dominacji. W bibliotece znaleźć można kilka pulpitów z pradawną wiedzą.

Kaplica – Magowie modlą się w niej do Innosa. Przesiaduje w niej paladyn Olivier, który po odzyskaniu swej mocy może towarzyszyć Bezimiennemu.

Dom magów – Największy budynek w klasztorze. Na górze znajduje się sypialnia magów. Na dole jest sala rady klasztoru oraz pracownia magów. W jednym z bocznych pomieszczeń ma swój pokój alchemik Innostian. Przesiaduje tam najwyższy mag w klasztorze - Altus.

Jaskinia oświecenia – Znajduje się w sporym pęknięciu skały, w której wykuto ogromny pomnik Innosa. W tym miejscu Innos objawił się Rhobarowi I. Jest jedynym miejscem gdzie można dzięki ognistym pucharom przywrócić moc paladynom. Całymi dniami siedzi tam Milten czytający księgi zabrane z klasztornej biblioteki. Jeśli bohater wybierze taką drogę Innos przepowie mu w tym miejscu przyszłość. Istnieje teleport do tego miejsca, który Bezimienny dostaje od Miltena.

Postacie: Edytuj

  • Altusnajwyższy rangą mag w klasztorze.
  • Dargoth - opiekun Biblioteki.
  • Pyran - nowicjusz wypatrujący Wybrańca.
  • Aidan - mag badający magię przemiany.
  • Innostian - alchemik przygotowujący mikstury dla magów.
  • Olivier - paladyn modlący się do Innosa w kaplicy.
  • Milten - przyjaciel Bezimiennego badający ogniste puchary.
  • Kilian - pilnuje wejścia do jaskini oświecenia.

Ciekawostki Edytuj

  • Jeden z nowicjuszy, Pyran, zajmuje się wypatrywaniem Wybrańca. Nie najlepiej mu to zresztą idzie – kiedy się wreszcie takowy pojawił, mag nie uwierzył, że jest nim Bezimienny.
  • Nowicjusze tego klasztoru noszą szaty magów. Zmienia to modyfikacja Quest Pack 4.
  • W tej samej modyfikacji po zakończeniu zadania od Kertha do klasztoru przybywają wojownicy i kupiec z Klanu Ognia.

Więcej w Fandom

Losowa wiki