FANDOM

Klasztor Magów Ognia w Khorinis – główna siedziba zakonu Magów Ognia na wyspie Khorinis. Obok klasztoru w Nordmarze jest to najważniejsze miejsce kultu Innosa w królestwie Myrtany.

Przed akcją Gothic Edytuj

Klasztor jest starożytną budowlą, utworzoną jeszcze przed panowaniem króla Rhobara I. Został rozbudowany i postanowiło w nim zamieszkać wielu nowicjuszy i magów. W najwyższej radzie zasiadał Xardas, który niedługo potem został oddelegowany do tworzenia magicznej bariery nad Górniczą Doliną. Już wtedy wykazywał się olbrzymią wiedzą. Dowiedział się wiele o tajemniczych czterech świątyniach nieopodal Khorinis, z których jedną był dwór Irdorath. Postanowił wybudować w podziemiach klasztoru bibliotekę, gdzie zapisywał swoje myśli. Gdy musiał opuścić klasztor, miejsce to ukrył, a na straży zostawił kilku ożywieńców i demonów.

Gothic II i Gothic II: Noc Kruka Edytuj

Władzę nad klasztorem sprawuje Najwyższa Rada, w skład której wchodzą Pyrokar, Ulthar i Serpentes. Mieszka w nim dużo magów i nowicjuszy. W klasztorze przechowywane są cenne artefakty takie jak Tarcza Ognia, święty młot i Oko Innosa, które zostało skradzione przez Pedra na zlecenie poszukiwaczy, a następnie odzyskane przez Bezimiennego. Najwyższy arcymag, Pyrokar brał udział w naprawie artefaktu.

Velaya – Historia wojowniczki Edytuj

Po odpłynięciu Bezimiennego na kontynent rozegrała się bitwa, w której udział mieli Magowie Ognia. Zużyli jednak bardzo dużo zasobów swej magicznej mocy, przez co zamykają się w swym klasztorze. Jeśli Velaya spróbuje się dostać od strony skalnej półki i tak nie wejdzie, gdyż zostanie odesłana przez „zaklęcie antyfeministyczne”. Jednak Pyrokar wydał pozwolenie na to, by każdy mieszkaniec Khorinis mógł korzystać z magii Innosa. Isgaroth, mag przebywający poza klasztorem, może nauczyć głównej bohaterki dwóch pierwszych kręgów magii.

Dalsze losy Edytuj

Kontakt z Khorinis został zerwany, jednak jest wielce prawdopodobne, że orkowie podbili całą wyspę. W wyniku podboju klasztor mógł zostać zrujnowany, a magowie i nowicjusze z racji, że magia runiczna została zniszczona, mogli zostać zabici. Jednak bardziej prawdopodobne jest to, że nadal żyją. Budowa i położenie sprawiają, że klasztor mógł z łatwością przetrwać pierwsze ataki orków. Magowie mieli dostęp do podziemi, gdzie Xardas prowadził badania, a ogrom zawartej tam wiedzy mogli wykorzystać do obrony lub może nawet ucieczki z wyspy. Samowystarczalność klasztoru pozwalała mu na zarobienie zapasów żywności. Poza tym klasztor jest położony w terenie górzystym, prowadzi do niego tylko most, który można zniszczyć, co bardzo utrudnia oblężenie. Oczywiście szamani orków mogli też nieustannie ostrzeliwać klasztor pociskami ognia, aż w końcu spaliliby kompleks klasztorny, jednak magowie z łatwością ugasiliby każdy pożar.

Przyjęcie do klasztoru Edytuj

Aby zostać przyjętym do klasztoru, trzeba złożyć ofiarę w wysokość tysiąca sztuk złota oraz owce, jednak istnieją odstępstwa od tej reguły np. za wyświadczenie zakonowi ognia jakiejś przysługi.

Zasady klasztorne Edytuj

  • Każdy członek w chwili dołączenia do klasztoru zostaje sługą Innosa, a jego przeszłość przestaje być istotna.
  • Każdy nowicjusz jest zobowiązany do pracy na rzecz społeczności.
  • Kradzież jakiegokolwiek przedmiotu w klasztorze jest zakazana.
  • Każdy nowicjusz ma prawo zażądać Próby Ognia.
  • Każdy nowicjusz, który przeszedł Próbę Ognia, ma prawo do jednego życzenia.

Budowa Edytuj

120 lat przed akcją Gothic Edytuj

Sto dwadzieścia lat przed akcją Gothic klasztor składał się z czterech jednoosobowych sypialni ustawionych koło siebie i wychodzących na korytarz, dwóch korytarzy padających na siebie pod kątem prostym oraz znajdującej się za sypialniami komnaty służącej jako biblioteka, w której przesiaduje Celdric.

Obecnie Edytuj

Przyziemie Edytuj

Przyziemie składa się z dwóch zasadniczych części kościoła i okalającego go pierścienia zewnętrznego. W kościele urzęduje najwyższa rada. W pierścieniu zewnętrznym mieszkają zaś nowicjusze i pozostali magowie. Pierścień dzieli się na szereg komnat:

  • pokoje magów (po dwa dwu- i jednoosobowe);
  • pokoje nowicjuszy (4 czteroosobowe);
  • kapliczkę Innosa (modli się w niej Sergio);
  • bibliotekę;
  • winiarnię połączoną z kuchnią;
  • klasztorne piwnice.

Piwnice Edytuj

Do piwnic schodzi się krętą pochylnią, którą dochodzi się do głównego pomieszczenia, z którego odchodzą dwa korytarze (jeden prowadzi do skarbca i magazynu żywności, drugi zaś rozgałęzia się, prowadząc do kaplicy ze świętym młotem i tarczą oraz pracowni arcymagów, do której dostępu broni nieugięty Talomon) i wejście do pracowni alchemicznej, w której pracuje Neoras. W podziemiach znajduje się także wejście do biblioteki Xardasa.

Galeria Edytuj

Przedmioty przechowywane w skarbcu klasztornym Edytuj

Gospodarka Edytuj

W dawnych czasach, kiedy klasztorem kierował Celdric, świątynia nie była taka bogata. Żywność kupowano z miasta, w przedsionku nie były jeszcze hodowane owce. Za rządów Xardasa, a potem Pyrokara klasztor stał się samowystarczalny pod względem produkcji żywności. Nowicjusze prowadzą małe pole uprawne oraz hodowlę owiec. Miejsce to słynie także z produkcji win, której dogląda Gorax. Możliwe, że hodowla owiec została wprowadzona jeszcze wcześniej.

Zwierzęta hodowane w klasztorze:

  • owce: cztery

Produkty klasztoru:

Poznani mieszkańcy Edytuj

120 lat przed Gothic Edytuj

  • Celdric – dawny przywódca klasztoru;
  • Tock – dawny mag, nauczał many;
  • dwóch gwardzistów stojących przy drzwiach;

Podczas akcji Gothic II Edytuj

Arcymagowie Edytuj

  • Xardas – arcymag, wystąpił z zakonu (odszedł z zakonu 14 lat wcześniej);
  • Pyrokar – przywódca klasztoru w Khorinis;
  • Serpentes – członek Najwyższej Rady w klasztorze;
  • Ulthar – członek Najwyższej Rady w klasztorze;
  • Talamon – pilnuje wejścia do podziemi w klasztorze;

Magowie Edytuj

  • Gorax – skarbnik i handlarz;
  • Neoras – alchemik;
  • Karras – specjalista magii przyzywania;
  • Hyglas – specjalista w dziedzinie magii ognia;
  • Marduk – specjalista w dziedzinie magii lodu i piorunów. Pomaga przy konsekracji mieczy;
  • Parlan – zwierzchnik wszystkich nowicjuszy;
  • Milten – arcymag, przyjaciel Bezimiennego;

Paladyni Edytuj

Nowicjusze Edytuj

  • Babo – nowicjusz, zajmuje się zamiataniem podłogi;
  • Opolos – pasterz owiec;
  • Dyrian – nowicjusz, który miał być wydalony z klasztoru;
  • Agon – uprawia rośliny (zginął podczas akcji Gothic II);
  • Garwig – nowicjusz, strzeże relikwii po Rhobarze I;
  • Igaraz – jeden z nowicjuszy (zginął podczas akcji Gothic II);
  • Pedro – odźwierny, ukradł Oko Innosa;
  • Ulf – został wysłany do Khorinis w celach handlowych (zginął podczas akcji Gothic II);
  • Jorgen – nowicjusz, zawodowy marynarz.
  • Kilku nieznanych z imienia nowicjuszy.

Ciekawostki Edytuj

  • W całym klasztorze tylko 5 z 18 futryn posiadają drzwi.
  • Klasztor znajduje się w samym sercu wyspy Khorinis.
  • W Gothic II można dostać się do klasztoru przed 3 rozdziałem, nie będąc nowicjuszem, magiem lub paladynem. Wystarczy, że postać wdrapie się na skalną półkę, na prawo od wejścia, i zejdzie po dachach.
  • Niektórzy magowie nie korzystają z magii ognia.
  • Istnieje pewien bug związany z drzwiami podziemnej krypty – jeśli bohater nie otworzy ich do końca (otwieranie drzwi można przerwać przez wyciągnięcie broni) to w końcowej sali (z mapą Wyspy Irdorath) oraz przed nią nie pojawią się demony i szkielety.
  • Żaden z magów ani nowicjuszy nie posiada partnerki (oficjalnie). Można więc przyjąć, że wszystkich członków Zakonu obowiązuje celibat.