FANDOM

Kilof – narzędzie oraz oręż, występujący w każdej części serii Gothic. Służy do wydobycia minerałów.

Gothic Edytuj

Może być pierwszą bronią Bezimiennego. Jest na wyposażeniu każdego kopacza i kreta. Przez część z nich jest używany jako broń. Główny bohater może go znaleźć koło opuszczonej kopalni oraz w innych miejscach. Bohater może użyć go do kopania magicznej rudy oraz walki. Jest warty cztery bryłki rudy, lecz przy sprzedaży cena spada do dwóch bryłek.

Gothic II Edytuj

Jest ich zdecydowanie mniej. Jeden egzemplarz znajduje się za młynem na farmie Lobarta. Posiadają go skazańcy, którzy pracują dla paladynów w Górniczej Dolinie. Jego wartość wynosi 300 sztuk złota, lecz przy sprzedaży spada do 45 sztuk złota.

Gothic II: Noc Kruka Edytuj

Można go także użyć do odłupywania bryłek złota oraz wykopywania czegoś w ziemi. Właśnie w tym celu wręcza go bohaterowi kapitan piratówGreg, aby mógł wykopać zakopane przez niego skarby. Jest warty 20 sztuk złota, lecz Bezimienny może go sprzedać jedynie za 6 sztuk złota.

Gothic 3 Edytuj

Służy głównie do wydobywania rudy, złota oraz innych surowców w kopalniach. Używają go niewolnicy do kopania złóż, rozbijania gruzu oraz walki podczas rewolucji. Bezimienny może nim walczyć oraz wydobywać surowce. Jeden egzemplarz znajduje się na arenie w Monterze. Sprzedają go różni kupcy, na przykład Marlo z Reddock. Jest warty 24 sztuki złota.

Występowanie Edytuj

Gothic Edytuj

  • Przy kratach przy pierwszej opuszczonej kopalni.
  • Każdy kopacz i kret posiada w wyposażeniu.

Gothic II i Gothic II: Noc Kruka Edytuj

  • Za młynem na farmie Lobarta.
  • Każdy skazaniec posiada w ekwipunku.

Gothic III Edytuj

  • W posiadaniu niektórych niewolników.
  • Dostępny u kupców.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki