FANDOM

Kiepskie ostrze magiczne – oręż występujący w Gothic II oraz Gothic II: Noc Kruka. Jest to broń z magicznej rudy, którą Bezimienny może nabyć jako paladyn u kowala Harada w III rozdziale za dwa tysiące sztuk złota.

W Gothic jednoręczna wersja tego ostrza występuje pod nazwą Ręka Strażnika, a dwuręczna jako Ciężki dwuręczniak.

Gothic II i Gothic II: Noc Kruka Edytuj

Każdy paladyn posiada przydział na jeden egzemplarz miecza z magicznej rudy. Oręż ten występuje w dwóch rodzajach: jedno- i dwuręcznym. Jednoręczny miecz posiada białą rękojeść, jego głowicę tworzy szlachetny kamień, osadzony w złocie, jelec wąsaty i szerokie ostrze. Natomiast egzemplarz dwuręczny to flamberg, który posiada kwadratową głowicę, taką samą białą rękojeść i gardę. Nad nią znajduje się uchwyt na drugą rękę, z kolei ostrze jest pofalowane. Bezimienny może konsekrować w klasztorze oby dwa miecze: miecz jednoręczny przekształca się w błogosławione ostrze magiczne, konsekrowany z pomocą łez Innosa w Gniew Innosa. Błogosławiąc miecz dwuręczny bohater otrzyma miecz zakonu, a używając łez Innosa otrzyma Święty Kat.