FANDOM

Kiepski miecz – oręż występujący w Gothic II oraz Gothic II: Noc Kruka. Jest to niskiej jakości miecz jednoręczny. Wykonany został ze stali. Ostrze jest proste, krótkie i lekko zardzewiałe od ciągłego używania. Na zboczu wybito niewyraźny napis. Okładzina rękojeści wykonana została z niebarwionej skóry.

Gothic II Edytuj

Jest to jedna z najbardziej popularnych broni, używanych na wyspie Khorinis. Noszona jest zazwyczaj przez najemników, mieszkających na farmie Onara. Łowcy smoków, którzy wyruszyli, aby zabić smoki, używają tych mieczy do walki. Posiadają go również starzy przyjaciele BezimiennegoDiego i Lares. Posługują się nim też niektórzy obywatele, jak na przykład lichwiarz Lehmar mieszkający w dzielnicy portowej. Myśliwi tacy jak Dragomir, Niclas, Grom i Grimbald używają tej stosunkowo taniej broni do oprawiania zwierzyny jak i do walki.

Oręż zadaje jedynie 25 punktów obrażeń, do jej używania bohater potrzebuje 20 punktów siły.

Bezimienny może zakupić kiepski miecz od Hodgesa na farmie Onara za 20 sztuk złota, sprzedać zaś może za 8 sztuk złota.

Gothic II: Noc Kruka Edytuj

Wygląd oręża nie uległ zmianom. Najczęściej posługują się nim bandyci, których bohater może spotkać w obozie bandytów w Jarkendarze. Broni tej używa również kucharz Snaf.

Broń zadaje w dodatku do Gothic II 45 punktów obrażeń i wymaga od bohatera 50 punktów siły, aby nim władać.

Bezimienny może kupić ten miecz za 40 sztuk złota, cena sprzedaży spadła do 6 sztuk złota.