FANDOM

Khardimon – postać historyczna wspominana w Gothic II: Noc Kruka.

Przed akcją gry Edytuj

Khardimon był najwyższym kapłanem Jarkendaru. Podczas wojny domowej wraz z Wielkim Uczonym i Quarhodronem wpadł na pomysł stworzenia pułapki na Rademesa, opętanego przez Szpon Beliara. Po zniszczeniu miasta przez Adanosa kapłani głosili powrót Jarkendaru do dawnej świetności, co nie miało miejsca. Został pochowany w grobowcu w kopalni złota niedaleko fortecy Wojowników. Na straży grobu postawiono wielu kamiennych strażników.

Gothic II: Noc Kruka Edytuj

Po upadku bariery Kruk z pomocą Fortuno przywołuje Khardimona słowami: KHARDIMON FATAGN SCHATAR FATAGN BELIAR. Skontaktował się z nim w celu otwarcia bramy do świątyni Adanosa. Z powodu kontaktu Khardimona z byłym magnatem, Bezimienny nie ma okazji porozmawiać z byłym kapłanem.

Returning 2.0 Edytuj

Bohater ma okazję spotkać ducha Khardimona w Bibliotece Uczonych. Jest on jednym z dowódców armii nieumarłych Quarhodrona, przewodzącym nieumarłym kapłanom. Podobnie jak jego słudzy, jest wrogo nastawiony do Bezimiennego i atakuje go na sam jego widok. Bohater zmuszony jest użyć mocy wybrańca Adanosa, by stoczyć pojedynek z duchem i przegnać go.