FANDOM

Kerth – postać, występująca w Gothic 3. Jest to Nordmarczyk oraz przywódca Klanu Ognia.

Gothic 3 Edytuj

Od dzieciństwa posiadał zdolności przywódcze oraz bojowe. Był szanowanym wojownikiem i to dla tego został wybrany na wodza klanu, a wraz z tym zaszczytem jako zadanie obrał sobie ochronę wioski oraz pobliskiego klasztoru magów ognia. Tak jak inni mieszkańcy osady nienawidzi orków. Dba zarówno o swoich ludzi, jak i o tajemnice klanu. Z tego powodu bardzo zaniepokoił go fakt zakłócenia spoczynku swych przodków, którzy powstali z grobów aby walczyć z orkami okupującymi Nordmar. Chcąc przywrócić im spokój, postanowił wydobyć z kufrów prawie już zapomniane Kamienie Przodków. Wysłał sześciu najlepszych zabójców orków, każdemu z nich dając jeden z Kamieni, aby udali się do grobowców przodków i tam przywrócili im spokój, a następnie za pomocą umieszczenia Kamieni w prastarych piedestałach, zdobyli ich moc, z którą mogliby pokonać orków. Żaden z nich jednak nie powrócił. Wtedy pojawia się Bezimienny. W rozmowie z nim Kerth mówi, że niedawno w klanie chwilowo przebywał Mag Ognia Milten, przyjaciel bohatera, jednak niedługo później wyruszył do klasztoru. Bezimienny pyta się także o Xardasa. Kerth mówi, że nie wie gdzie przebywa nekromanta, a gdyby wiedział od razu by go zabił, gdyż ten zdradził Innosa. Może też nauczać bohatera walki, posługiwania się mieczem i toporem do mistrzostwa, posługiwania się kuszą do drugiego poziomu, podstaw używania tarczy, zwiększenia siły oraz umiejętności zabójca orków. Opowiada  mu też o sytuacji w Nordmarze, orkach i powstałych przodkach. Bohater oferuje pomoc w odnalezieniu zaginionych wojowników. Kerth przyznaje wtedy że zamiast wysyłać kilku ludzi, powinni wysłać jednego, ale za to bardzo silnego. Postanawia że Bezimienny wyruszy do grobowców i odnajdzie Kamienie Przodków, aby zdobyć moc wszystkich sześciu przodków. Przy okazji ma też odnaleźć zabójców orków. Otrzymuje mapę dotyczącą położenia grobowców i wyrusza w drogę. Jego celem są grobowce Akaschy, Ejnara, Baldara, Bereka, Angira i Snorre'a. W każdym z nich roi się od ożywieńców, Bezimienny może przywrócić im spokój tylko przez pokonanie ich. Okazuje się też, że przeżyło tylko dwóch wojowników wysłanych przez Kertha: Rathgar i Osmund. Po odzyskaniu wszystkich Kamieni, bohater umieszcza je w odpowiednich grobowcach, zdobywając tym samym moc przodków. Wraca wówczas do Klanu Ognia. Kerth jest bardzo zadowolony z wykonanego zadania i każe Bezimiennemu, żeby teraz posiadając moc przodków pokonał orków i ostatecznie wypędził ich z Nordmaru. W tym celu bohater musi zniszczyć pięć głównych obozów orków w kraju. Po wykonaniu tego zadania, Nordmar zostaje wyzwolony spod ich władzy. Kerth mówi, że klany będą wdzięczne Bezimiennemu po wszystkie czasy. Bohater może także wybrać sobie nagrodę. Ma do wyboru sztabę czystej magicznej rudy, miecz Nordmarczyka lub złoto.

Dalsze losy Edytuj

Jego dalsze losy są nieznane, ponieważ w Gothic 3: Zmierzch Bogów przejście do Nordmaru jest zablokowane. Prawdopodobnie dalej jest przywódcą Klanu Ognia.

Ciekawostki Edytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki