Fandom

Gothicpedia

Karczma na jeziorze

5002strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze2 Udostępnij

Karczma na jeziorze
Karczma na jeziorze (Gothic I) (dzień) (by SpY).png
Karczma na jeziorze w Gothic I

Informacje
Typ
Karczma
Położenie
Środek jeziora w Nowym Obozie
Mieszkańcy
Zarządca
Ważne postacie
Występowanie

Karczma na jeziorze – gospoda, występująca w Gothic I, Gothic II oraz Gothic II: Noc Kruka.

Gothic I Edytuj

Znajduje się w centrum małej wysepki pośrodku jeziora w Nowym Obozie, naprzeciwko jaskini mieszkalnej. To stosunkowo mała karczma, jednak jest to jedyne takie miejsce w całej Górniczej Dolinie. Wstęp do budynku mają tylko szkodniki, krety oraz członkowie obozu bractwa. Wykidajło z karczmy wpuści Bezimiennego za sto bryłek rudy lub gdy bohater posiada strój kreta. Jednak w późniejszych etapach gry, gdy Bezimienny jest najemnikiem bądź magiem wody, także ma prawo wstępu. Za ladą znajduje się mała bimbrownia, gdzie pracuje gorzelnik Jeremiasz. Na drugim piętrze karczmy mieści się pokój karczmarza Silasa oraz taras.

Mieszkańcy Edytuj

Gothic II Edytuj

Karczma nadal stoi w dawnym Nowym Obozie, jednak miejsce nazywane jest obecnie przez nowych mieszkańców Górniczej Doliny – „lodową krainą”. Budynek jest zasypany śniegiem aż po taras a jezioro kompletnie zamarzło, Bezimienny nie może się dostać do środka karczmy, gdyż jej wszystkie wejścia są zasypane. W pobliżu przebywają jaszczuroludzie, na szczycie kopca śniegu jakim stał się budynek stoi lodowy golem. Na miejscu gdzie za czasów magicznej bariery znajdował się taras, leży zamknięta skrzynia z ginem, smażonym mięsem, mieczem, trzydziestoma dwoma sztukami złota oraz dwoma wytrychami. Obok skrzyni rośnie zębate ziele i polna jagoda.

Gothic II: Noc Kruka Edytuj

W dodatku do Gothic II miejsce to nie uległo zmianie, jedynie jaszczuroludzi zastąpiono lodowymi wilkami.

Ciekawostki Edytuj

  • Jest to jedyna karczma w Gothic, zmienia to modyfikacja Mroczne Tajemnice, która dodaje Tawernę Siekacza.
  • W modyfikacji Gothic Edycja rozszerzona wieczorem na piętrze karczmy bohater może uciąć dłuższe pogawędki z kilkoma mieszkańcami obozu.
  • W Gothic II oraz Gothic II: Noc Kruka można się dostać do karczmy jedynie przy użyciu kodów, jednak nie ma w niej nic godnego uwagi.
  • Zasypany przez śnieg budynek karczmy w Gothic II i Gothic II: Noc Kruka jest odrobinę mniejszy od występującego w Gothic I.
  • W modyfikacji WastelandMod można tam wejść ponownie.

Więcej w Fandom

Losowa wiki