Fandom

Gothicpedia

Kan

5001stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze30 Udostępnij

Kan
G3 • G3:ZB
Kan (patch 1.75.14) (Gothic 3) (by Gothicfan94).png
Kan wygłaszający przemowę

Informacje
Gildia
Tytuł
Władca Orków
Władca Myrtany
Poziom
50
Miejsce zamieszkania
Miejsce pobytu
Dzierżona broń
Wyznanie
Dubbing
Kod na przywołanie
Kan
Kan
G3 • G3:ZB
Kan (G3 ZB) (by Gothicfan94).png
Kan w Gothic 3: Zmierzch Bogów

Informacje
Gildia
Tytuł
Władca Orków
Miejsce zamieszkania
Dzierżona broń
Status
Nie żyje
Wyznanie
Dubbing
Kod na przywołanie
Kan

Kanork, występujący w Gothic 3 oraz Gothic 3: Zmierzch Bogów. Jest wielkim przywódcą orków. Po zwycięskiej batalii z ludźmi mianował się władcą Myrtany.

Przed akcją gry Edytuj

Kan urodził się w królestwie orków, na dalekiej północy kontynentu. Po śmierci Berserkera Kan przejmuje władzę w królestwie, staje się orkowym królem i wyrusza na południe.

Gothic 3 Edytuj

Podboje Kana i jego armii doprowadzają do pokonania królestwa Myrtany i wzrostu potęgi Beliara. Jako przywódca orków ma skórę barwy białej, jest szanowany, silny i mądry. Bardzo ufa Xardasowi, który pomógł mu w zajęciu Faring, które stało się stolicą podbitego przez orków królestwa. Bezimienny może się do niego dostać, gdy udowodni, że jest przyjacielem orków (reputacja 75%). Podziwia Nordmarczyków za ich odwagę i umiejętność honorowej walki, natomiast gardzi buntownikami.

Wiecie, dlaczego wygraliśmy wojnę? Bo Morry to słabeusze! Nie zasługują na to, by władać tymi ziemiami. Opuściliśmy naszą ojczyznę i znaleźliśmy tu nowe królestwo. Niedługo ostatnia Morra schyli przede mną czoła, a ja, Kan, będę rządzić tymi ziemiami. Te parę Morr, które wiedzą co to honor, otrzyma odpowiednie stanowiska, ale dla tchórzliwych buntowników nie będzie litości. Oni w niczym nie przypominają wojowników Nordmaru, którzy zawsze walczyli z nami honorowo. To zwykłe robaki, które trzeba zdeptać. Pokój nastanie dopiero wtedy, gdy zginie ostatnia z tych tchórzliwych Morr. Te ziemie będą należeć do orków po wsze czasy!
― Przemowa Kana

Alternatywy Edytuj

Gdy Bezimienny uwalnia Myrtanę, musi wypędzić orków z Faring. Kan wtedy ginie z jego ręki. Związane jest z nim także zadanie od Beliara mające także na celu zabicia orkowych dowódców za ich zdradę. W tym rozwiązaniu również umiera.

Gothic 3: Zmierzch Bogów Edytuj

W Zmierzchu Bogów osiada w Monterze jako gubernator i razem z Thorusem rządzi południową frakcją. Bohater chce go wypytać o plany wojenne orków, jednak Kan grozi mu laniem, jeśli nie przestanie zadawać pytań. Później Thorus przysyła Bezimiennego z posiłkami, a orkowy dowódca zleca mu negocjowanie z Gabrielem warunków rozejmu oraz znalezienia artefaktu, którego poszukuje Ogit. Gdy dowiaduje się że Gabriel nie zgadza się na rozejm, ork wścieka się i rozkazuje Bezimiennemu przynieść zestawy broni i zbroi od kowala Somy. Zgadza się, by Urbanus wyruszył do obozu bandytów pod warunkiem, że Arthur przyśle za niego zastępstwo. W późniejszym etapie gry Thorus zleca mu wyruszenie wraz z kilkoma orkami do Okary, gdzie ma zmusić Maga Wody Baltusa do dołączenia do orkowej armii. Tam ginie wraz ze swoimi ochroniarzami.

Ciekawostki Edytuj

  • Wygląd Kana jest kilkakrotnie zmieniany w grze. W podstawowej wersji ma czerwoną pelerynę i wygląda identycznie jak Uruk. W patchu 1.75.14 on i Uruk mają niebieskie peleryny, tak jak inni Herszci. Content Mod do wersji 2.5 zmienia kolor peleryny na pierwotny, a ork posiada jeszcze kilka wyróżnień i otrzymuje nowy wygląd oraz charakterystyczną bliznę na prawym oku. Jest także podpisany „Naczelny namiestnik Kan”. Content Mod od wersji 2.6 zmienia jego zbroję na tę, którą posiada w Zmierzchu Bogów. W tym samym dodatku oprócz tej zbroi zmienia się parę szczegółów w jego wyglądzie: ma wówczas szarą skórę i niebieskie oczy. W Content Modzie do owego dodatku Kan ma dodatkowo siwą brodę oraz topór berserkera.
  • W ArcaniA występuje dowódca ożywieńców o niemalże identycznym imieniu – Kaan.
  • W modyfikacji Mroczne Tajemnice do Gothic I występuje pradawny o podobnym imieniu – Khan.
  • W Gothic 3: Zmierzch Bogów jego mowę wygłasza Steiner – zarządca areny w Trelis.
  • Jest jedną z dwóch osób w Gothic 3, które mogą nauczyć bohatera regeneracji życia (drugą jest Król Rhobar).
  • Kiedy w Gothic 3: Zmierzch Bogów w konsoli wpisze się kod na Kana (spawn Kan), to będzie miał on ten sam strój co w Gothic 3 z patchem 1.75.14.
  • Swoją mowę, która jest skierowana do orków, wymawia w ludzkim języku, a nie w swoim ojczystym.
  • W zakończeniu Gothic 3 dzierży topór berserkera.
  • Kan występuje najprawdopodobniej w intrze do Gothic 3, gdzie osobiście nadzoruje oblężenie Vengardu.

Rozpocznij dyskusję Dyskusje o artykule Kan

  • Grosh

    6 wiadomości
    • Cytując z gothic.org.pl "Grosh - Jedyny syn Kana oraz sprzymierzeniec Thorusa i Ethorna. Ginie podczas starcia z Lesterem gdy negocja...
    • Z tym, że Gothic up to nie strona twórców gry i nie wiadomo skąd to wzięli.

Więcej w Fandom

Losowa wiki