Fandom

Gothicpedia

Kamień szlifierski

5341stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij

Kamień szlifierski – jedno z podstawowych narzędzi kowalskich, występujących w Gothic oraz w Gothic 3: Początek.

Gothic Edytuj

Wykonany jest prawdopodobnie z występującego w Górniczej Dolinie, bardzo twardego piaskowca bądź kamienia, umieszczonego w oprawie z drewna. Wprawiany jest w ruch za pomocą pedału. Używany jest do dodawania ostatnich poprawek, świeżo wykutych mieczy, poprzez ostrzenie wykutego uprzednio na kowadle ostrza, nadając mu końcowy efekt w postaci niewykończonego miecza. Bezimienny może użyć ośmiu kamieni szlifierskich, które znajdują się w:

  • Kuźni Obozu Bractwa, w której urzęduje Darrion (usytuowane są tam dwa kamienie szlifierskie).
  • W małej kuźni znajdującej się na lewej stronie zewnętrznego pierścienia, zarządzanej przez kowala Huno.
  • Pracowni kowalskiej Stona. Położona jest na zamku.
  • Na prawej części zewnętrznego pierścienia, używa go kopacz Herek.
  • Na przeciwko wejścia na arenę w Starym Obozie, używa go strażnik Kirgo i najemnik Kharim.
  • W Nowym Obozie, obok ogniska, przy którym urzęduje Torlof. Obsługiwany jest przez nieznanego z imienia najemnika, który ostrzy na nim miecz.
  • Ostatni kamień szlifierski znajduje się na parterze wschodniego skrzydła, w zamku Starego Obozu.

Mroczne Tajemnice Edytuj

W tej modyfikacji występuje dużo więcej kamieni szlifierskich:

Gothic 3: Początek Edytuj

Xardas może natknąć się na jeden kamień szlifierski, odwiedzając miasto Khorinis. Znajduje się on tuż pod domem nieznanego z imienia kowala. Bohater nie może jednak wejść w interakcje z tym obiektem, służy on tylko jako element dekoracji.

Ciekawostki Edytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki