Fandom

Gothicpedia

Kamień szlifierski

5114stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij
Kamień szlifierski
Kamień szlifierski (Gothic I) (by SpY).png

Informacje
Typ
Artykuł kowalski
Używany przez
Materiał
Piaskowiec
Drewno
Zastosowanie
G: Ostrzenie niewykończonych mieczy
G3:P Brak
Występowanie

Kamień szlifierski – jedno z podstawowych narzędzi kowalskich, występujących w Gothic oraz w Gothic 3: Początek.

Gothic Edytuj

Wykonany jest prawdopodobnie z występującego w Górniczej Dolinie, bardzo twardego piaskowca bądź kamienia, umieszczonego w oprawie z drewna. Wprawiany jest w ruch za pomocą pedału. Używany jest do dodawania ostatnich poprawek, świeżo wykutych mieczy, poprzez ostrzenie wykutego uprzednio na kowadle ostrza, nadając mu końcowy efekt w postaci niewykończonego miecza. Bezimienny może użyć ośmiu kamieni szlifierskich, które znajdują się w:

  • Kuźni Obozu Bractwa, w której urzęduje Darrion (usytuowane są tam dwa kamienie szlifierskie).
  • W małej kuźni znajdującej się na lewej stronie zewnętrznego pierścienia, zarządzanej przez kowala Huno.
  • Pracowni kowalskiej Stona. Położona jest na zamku.
  • Na prawej części zewnętrznego pierścienia, używa go kopacz Herek.
  • Na przeciwko wejścia na arenę w Starym Obozie, używa go strażnik Kirgo i najemnik Kharim.
  • W Nowym Obozie, obok ogniska, przy którym urzęduje Torlof. Obsługiwany jest przez nieznanego z imienia najemnika, który ostrzy na nim miecz.
  • Ostatni kamień szlifierski znajduje się na parterze wschodniego skrzydła, w zamku Starego Obozu.

Mroczne Tajemnice Edytuj

W tej modyfikacji występuje dużo więcej kamieni szlifierskich:

Gothic 3: Początek Edytuj

Xardas może natknąć się na jeden kamień szlifierski, odwiedzając miasto Khorinis. Znajduje się on tuż pod domem nieznanego z imienia kowala. Bohater nie może jednak wejść w interakcje z tym obiektem, służy on tylko jako element dekoracji.

Ciekawostki Edytuj

Więcej w Fandom

Losowa wiki