Wikia

Gothicpedia

Kamień szlifierski

Dyskusja0
4534strony na
tej wiki
Kamień szlifierski
Kamień szlifierski (Gothic I) (by SpY)
Informacje
  • Typ
  • Artykuł kowalski 
  • Używany przez
  • Materiał
  • Piaskowiec 
  • Drewno 
  • Stal 
  • Zastosowanie
  • G: Ostrzenie niewykończonych mieczy 
  • G3:P Brak 
  • Występowanie

Kamień szlifierski – jedno z podstawowych narzędzi kowalskich występujących w Gothic, pod inną nazwą (osełka) w Gothic II, Gothic II: Noc Kruka, Gothic 3, Gothic 3: Zmierzch Bogów oraz w Gothic 3: Początek.

Gothic I Edytuj

Wykonany jest prawdopodobnie z występującego w Górniczej Dolinie, bardzo twardego piaskowca bądź kamienia, umieszczonego w oprawie z drewna. Wprawiany jest w ruch za pomocą pedału. Używany jest do dodawania ostatnich poprawek, świeżo wykutych mieczy, poprzez ostrzenie wykutego uprzednio na kowadle ostrza, nadając mu końcowy efekt w postaci niewykończonego miecza. Bezimienny może użyć ośmiu kamieni szlifierskich, które znajdują się w:

  • Kuźni Obozu Bractwa, w której urzęduje Darrion (usytuowane są tam dwa kamienie szlifierskie);
  • w małej kuźni znajdującej się na lewej stronie zewnętrznego pierścienia, zarządzanej przez kowala Huno;
  • pracowni kowalskiej najlepszego kowala pod Magiczną Barierą - Stona. Położona jest na zamku;
  • na prawej części zewnętrznego pierścienia, używa go kopacz Herek;
  • na przeciwko wejścia na arenę w Starym Obozie, używa go strażnik Kirgo i najemnik Kharim.
  • w Nowym Obozie, obok ogniska, przy którym urzęduje Torlof. Obsługiwany jest przez nieznanego z imienia najemnika, który ostrzy na nim miecz.
  • ostatni kamień szlifierski znajduje się na parterze wschodniego skrzydła, w zamku Starego Obozu.

Mroczne Tajemnice Edytuj

W tej modyfikacji występuje dużo więcej kamieni szlifierskich:

Gothic 3: Początek Edytuj

Xardas może natknąć się na jeden kamień szlifierski, odwiedzając miasto Khorinis. Znajduje się on tuż pod domem nieznanego z imienia kowala. Bohater nie może jednak wejść w interakcje z tym obiektem, służy on tylko jako element dekoracji.

Ciekawostki Edytuj

  • Wygląda identycznie jak osełka z Gothic II oraz Gothic II: Noc Kruka, jednak bohater nie może jej użyć do wykonania oręża.
  • Fachowa nazwa tego przedmiotu to "toczak".
  • W Nowym Obozie znajduje się osełka (stoi niedaleko Torlofa), dzięki której, z jednego ostrza, można wytworzyć niezliczoną liczbę niewykończonych mieczy.

Więcej od Wikii

Losowa wiki