FANDOM

Cor Kalom – jeden z najbardziej wpływowych guru w Obozie Bractwa i skazaniec w Górniczej Dolinie, a także prawa ręka Y'Beriona. On testuje nowych kandydatów na członków Bractwa. Można się do niego odezwać, ale nie wolno marnować jego cennego czasu. Ma negatywną opinię wśród magów wodySaturas nazwał go zbyt ambitnym, jadowitym wężem. Również sam Bezimienny nie przepada za nim, o czym świadczą jego wpisy w dzienniku. Jego uczniem i pomocnikiem jest Caine.

Charakter i osobowość Edytuj

Kalom jest ambitnym i aroganckim człowiekiem. Próżny i nieszczery, zdolny jest do wszystkiego, aby osiągnąć swój cel, charakteryzuje się oschłością oraz ostracyzmem wobec innych. Jest niecierpliwy i nie znosi, kiedy marnuje się jego czas. Fanatyk, pozostaje ślepy i głuchy na wszystko, co mogłoby zachwiać jego niezmąconą wiarą w Śniącego. Z powodu swojej osobowości Kalom nie cieszy się zbyt dużym poważaniem wśród Magów Wody, co można wywnioskować z rozmowy z Cronosem.

Przed akcją gry Edytuj

Nie wiadomo za co został skazany – być może nielegalnie zajmował się eksperymentami alchemicznymi. Gdy Y'Berion doznaje wizji Śniącego, Kalom przystępuje do jego wyznawców. Jest jego największym zwolennikiem, przez co staje się najważniejszym po Y'Berionie guru w Bractwie oraz otrzymuje tytuł Cor Kalom. Doznaje wielu wizji, w których dowiaduje się od Śniącego, że aby ten mógł się przebudzić wyznawcy muszą zdobyć odpowiednią ilość wydzieliny pełzaczy i przygotować rytuał. Cor Kalom nakazuje polować na pełzacze strażnikom świątynnym.

Eksperymenty Kaloma Edytuj

Głównym celem Kaloma jest wytwarzanie eliksiru z wnętrzności pełzaczy kopalnianych. Oprócz tego tworzy mieszanki ziela o działaniu stymulującym, które ma pomóc guru nawiązywać wizje ze Śniącym. Warzy też bardzo silne napoje uzdrawiające.

Gothic Edytuj

Życie przed Wielkim Przywołaniem Edytuj

Cor Kalom doznaje wizji, w której Śniący mówi, że gdzieś są gromadzone większe ilości wydzieliny z pełzaczy. Szybko orientuje się, że odpowiedź kryje się w gnieździe pełzaczy w Starej Kopalni. Wysyła tam Bezimiennego, dając mu kilka eliksirów życia lub zwojów światła. Podczas nieobecności Bezimiennego postanawia wysłać jednego z nowicjuszy – Talasa do Arcymaga Ognia, imieniem Corristo. Mag miał sprzedać Bractwu starożytny almanach. Jednakże, podczas powrotu, Talasa napadły czarne gobliny i ukradły księgę. Po jakimś czasie bohater wraca z jajami pełzaczy. Kalom nakazuje mu odzyskać księgę, skradzioną przez gobliny. Gdy almanach już trafia w ręce guru, ten przygotowuje rytuał, podczas którego Śniący ma zesłać wizję wolności. Nie wszystko jednak toczy się zgodnie z myślami Kaloma. Wizja jest bardzo mglista i zobaczono w niej jedynie orka w jaskini. Sam Y'Berion traci przytomność, a na cmentarzysko orków zostaje wysłany oddział Świątynnych Strażników pod wodzą Baala Lukora. Niczego nie odnaleźli.

Poszukiwania Śniącego Edytuj

Gdy okazało się, że Śniący jest demonem Beliara, Cor Kalom nie mógł w to uwierzyć, więc zbiera grupę nowicjuszy i strażników, którzy nie porzucili wiary w Śniącego i wyrusza na jego poszukiwania. Być może demon zesłał mu kolejną wizję, w której wyjaśnia, iż znajduje się w świątyni pod miastem orków. Orkowie, poinformowani przez demona, że mają przepuścić Kaloma, umożliwiają mu dotarcie do komnaty, w której przebywa Śniący zwany przez nich Krushakiem.

Śmierć Cor Kaloma Edytuj

Szalony Kalom (by Jao98)

Cor Kalom w świątyni Śniącego

Xardas przewidział przebudzenie demona. Wysyła do świątyni Śniącego Bezimiennego. Wybraniec jest przygotowany na starcie z opętanymi członkami Bractwa. Dzięki mocy miecza Uriziela udaje się mu zabić Kaloma wraz z jego strażnikami i nowicjuszami, by stanąć oko w oko z Śniącym.

  • Szalony Cor Kalom: Nareszcie. Znów się spotykamy. Mój pan uprzedził mnie o twoim przybyciu. On potrafi wyczuć, że jesteś w pobliżu.
  • Bezimienny: Wkrótce znajdę się bliżej niego, niż mógłby sobie tego życzyć.
  • Szalony Cor Kalom: Nie pozwolimy, byś pokrzyżował nasze plany. Świat doświadczy wkrótce przebudzenia wielkiego odkupiciela i nikt nie jest w stanie temu zapobiec. Wszyscy niewierni zapłacą słoną cenę, a ty będziesz miał zaszczyt być pierwszym z nich!
  • Szalony Cor Kalom: ŚNIĄCY, ZBUDŹ SIĘ!

Jest to ostatni dialog w pierwszej odsłonie gry.

Ciekawostki Edytuj

  • W Gothic 3: Zmierzch Bogów występuje puchar (zwany również kociołkiem) Cor Kaloma. Jego odnalezienie zleca Bezimiennemu Hector Osch. W jaki sposób znalazł się w Myrtanie, nie wiadomo. Prawdopodobnie jest to związane z jego przeszłością.
  • Jest jedynym guru, z którym bohater może sam zacząć rozmowę w początkowej fazie gry.
  • W szóstym rozdziale w Świątyni Śniącego jest podpisany Szalony Cor Kalom.
  • W modyfikacji Requiem pojawia się jako duch w świątyni Śniącego.
  • W modyfikacji Returning 2.0 zostaje przywrócony do życia jako demon przez nekromantę Hoshkara. Sprzymierza się z Haniarem i zapewnia mu moc Beliara w zamian za dostarczanie nowicjuszy do jego eksperymentów. Koniec końców zostaje zabity przez Bezimiennego w siedzibie Cieni Masjafu.

Rozpocznij dyskusję Dyskusje o artykule Kalom