FANDOM

Joe – postać, występująca w Gothic II i Gothic II: Noc Kruka. Jest to członek Gildii Złodziei, mieszkający w mieście Khorinis.

Przed akcją gry Edytuj

Wślizguje się przez otwarte drzwi do jednej z wież, jednak strażnicy miejscy widząc niedomknięte wrota zamknęli je, bezwiednie więżąc Joego.

Gothic II i Gothic II: Noc Kruka Edytuj

Bezimiennego informuje o nim handlarz Hakon, który sprzedaje swoje towary na placu targowym w Khorinis. Twierdzi on, że Joe często przebywał na placu, a także znał sposób na dostanie się do miejskich wież, rozpowiadając o tym na prawo i na lewo. Przebywa zamknięty w wieży w Khorinis, która znajduje się przed domem Gritty i Thorbena. Klucz do niej ma przy sobie strażnik miejski o imieniu Peck. Po uwolnieniu go przez bohatera, opowiada jak znalazł się w owej wieży, prosząc aby Bezimienny nie wygadał się jak do tego doszło. Po rozmowie udaje się do gospody pod Kuternogą, gdzie aż do wypłynięcia bohatera na wyspę Irdorath popija gin.

Velaya – Historia wojowniczki Edytuj

Joe ukrył się w jaskini. Wraz z Vino prowadzą w niej nielegalną bimbrownię, w której tworzą towary dla Jory. Po inspekcji Velayi przestępcy wycofują się z czarnego rynku.

Dalsze losy Edytuj

Po odpłynięciu Bezimiennego na kontynent, Khorinis zostało zaatakowane przez orków, tym samym Joe został prawdopodobnie przez nich zabity, bądź zniewolony.

Ciekawostki Edytuj

  • W wieży, w której jest zamknięty Joe, znajduje się także ciężki młot wojenny.
  • Można się dowiedzieć, że jest w wieży jeżeli bohater zaatakuje np. Constantina, wtedy Joe odezwie się z powodu pobicia alchemika przez Bezimiennego.