FANDOM

Javier – postać, występująca w Gothic 3. Jest to paladyn, a zarazem przywódca buntowników z Reddock i prócz Wenzela jedyny paladyn na wybrzeżu.

Przed akcją gry Edytuj

Walczył za króla w ostatniej bitwie pod Vengardem. Po przegranej wojnie ukrywa się wraz z innymi buntownikami w byłej kopalni zwanej Reddock.

Gothic 3 Edytuj

Zwykle przesiaduje w swoim obozie przed ogniskiem wraz ze swoim przyjacielem Norrisem. Przygotowuje też rewolucję w Cape Dun wraz z resztą rebeliantów. Gdy Bezimienny odbija wioskę Ardeę może mu o tym powiedzieć, a on wyśle tam swoich ludzi. Tak samo były skazaniec z Górniczej Doliny może zrobić w przypadku odbicia Cape Dun. Oczywiście dostanie za to nagrodę. Zleca mu on także zadanie sprowadzenia kowala, gdyż takowego brakuje w obozie. Kowalem może być Kliff, który znajduje się na farmie Toporka. Prosi również Bezimiennego o odnalezienie buntowniczego podziemia w mieście. Jest jednym z paladynów, któremu bohater musi oddać ognisty puchar. Uruk, orkowy przywódca Cape Dun, pragnie jego śmierci. Wybraniec bogów dostaje od niego propozycję zabicia go, od bohatera zależy czy to uczyni, czy też pomoże wyzwolić miasto.

Dalsze losy Edytuj

Jego dalsze losy uzależnione są od decyzji przyszłego króla Myrtany. Jeśli zdecyduje się on zniszczyć Reddock, Javier zginie w walce lub ucieknie. Jeśli tego nie zrobi, to najprawdopodobniej po zakończeniu wojny bogów udał się do Vengardu, gdzie służył jako paladyn u Lee. Nie jest to jednak pewne, gdyż w Gothic 3: Zmierzch Bogów obóz jest opuszczony.

Ciekawostki Edytuj

  • Postacie różnie wymawiają jego imię. Jedni dżawier, a niektórzy dżejwier. Jednak żadna wersja nie jest poprawna – imię pochodzi z języka hiszpańskiego i wymawia się je hawiér.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki