FANDOM

Jaszczuroczłek – rasa inteligentnych i humanoidalnych gadów, występująca w Gothic II oraz w Gothic II: Noc Kruka.

Opis Edytuj

Jaszczuroludzie są sługami smoków oraz opiekunami smoczych jaj. Nie jest powiedziane wprost, jakiego boga wyznają, jednak najpewniej jest nim Beliar. Znają także technikę kowalstwa i płatnerstwa, o czym świadczą ich nietypowe zbroje i miecze. Nie wiadomo nic więcej o ich społeczności, historii czy kulturze.

Wzrostem i posturą jaszczuroludzie przypominają orków. Mają szarą, łuskowatą skórę, żółte, gadzie oczy, a każda kończyna posiada potężne szpony. Odziani są w czerwone zbroje oraz metalowe rękawice tego samego koloru. Korzystają w walce z jaszczurzego miecza, a ich styl walki w zasadzie niczym się nie różni od orkowego.

Występowanie i działania na wyspie Edytuj

Jaszczuroludzi bohater spotka przy każdym smoku w grze, poza Ożywieńcem, gdyż aby do niego dojść, trzeba pokonać całą hordę tych stworzeń, które strzegą Feodarona i 11 smoczych jaj. W Górniczej Dolinie najwięcej z nich pilnuje legowiska lodowego smoka – zalegają tu całymi tuzinami.

Jeśli Bezimienny jest łowcą smoków, przyjdzie mu powstrzymać masowy wylęg nowych smoków – jaszczuroludzie rozprzestrzeniają się po całej okolicy Khorinis, zajmując większość jaskiń i umieszczając tam smocze jaja. Zadaniem Bezimiennego będzie odnalezienie smoczych jaj i pokonanie jaszczuroludzi. Następnie bohater zanosi jaja do kowala Benneta, który może wykorzystać ich skorupy w produkcji pancerzy.

Natomiast gdy Bezimienny jest paladynem lub Magiem Ognia, jaszczuroludzie w ogóle nie zdążą opuścić Dworu Irdorath. Ponadto, bohater może także wykonać zamierzenie pewnego alchemika z Dworu, tzn. zmieszać prawie całe potomstwo Feodarona (10 jaj) i przerobić je na potężną miksturę – Embarla Firgasto. Po tych wydarzeniach misja jaszczuroludzi zakończy się porażką.

Ciekawostki Edytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki