Fandom

Gothicpedia

Jaszczuroczłek

5002strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze27 Udostępnij

Jaszczuroczłek
Jaszczuroczłek by Kubar906.png

Informacje
Typ
Humanoid
Punkty Doświadczenia
350
Siła/Zręczność
130/130
Punkty Życia
250
Pancerz
130
Kod
Draconian

Jaszczuroczłek – rasa inteligentnych i humanoidalnych gadów. Występują w Gothic II oraz w Gothic II: Noc Kruka.

Opis Edytuj

Jaszczuroludzie są między innymi opiekunami smoczych jaj i ochroniarzami smoków. Nie jest powiedziane jakiego boga wyznają, jednak najpewniej jest nim Beliar. Każdy z przedstawicieli tej rasy jest wojownikiem na usługach smoków; nie wiadomo nic więcej o ich społeczności.

Wzrostem jaszczuroludzie dorównują orkom lub nawet ich przewyższają. Posiadają niebezpieczną broń – Jaszczurzy miecz (w Gothic był to jeden z orkowych Krushów – Krush Varrok), a ich system walki w zasadzie niczym się nie różni od orkowego.

Występowanie i działania na wyspie Edytuj

Jaszczuroludzi bohater spotka przy każdym smoku w grze, poza Ożywieńcem, ponieważ aby do niego dojść, trzeba pokonać całą hordę tych stworzeń, które strzegą Feodarona i 11 smoczych jaj. W Górniczej Dolinie najwięcej z nich pilnuje legowiska lodowego smoka – zalegają tu całymi tuzinami.

Jeśli Bezimienny jest łowcą smoków, przyjdzie mu powstrzymać masowy wylęg nowych smoków – jaszczuroludzie rozprzestrzeniają się po całej okolicy Khorinis, zajmując większość jaskiń. Umieszczają tam smocze jaja. Jego zadaniem będzie przechwycić je wszystkie, co zapobiegnie wylęgowi smoków. Następnie zanosi je do kowala Benneta, który może wykorzystać otrzymane materiały w produkowaniu pancerzy.

Natomiast gdy Bezimienny jest paladynem lub Magiem Ognia, jaszczuroludzie w ogóle nie zdążą opuścić Dworu Irdorath – Bezimienny bohater złoży im wizytę na krótko przez wyruszeniem z wyspy, przez co żadne z jaj nie mogło zostać nigdzie przetransportowane. Jakby tego było mało, bohater może także wykonać zamierzenie pewnego alchemika z Dworu, tzn. zmieszać prawie całe potomstwo Feodarona (10 jaj) i przerobić je na potężną miksturę – Embarla Firgasto. Po tych wydarzeniach misja jaszczuroludzi zakończy się porażką.

Ciekawostki Edytuj

  • W statystykach mają gildię "smokowiec".
  • W edycji Slash'n'Craft 1.1 modyfikacji Returning posiadają także kusze.

Więcej w Fandom

Losowa wiki