Fandom

Gothicpedia

Jaszczuroczłek

5404strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze31 Udostępnij

Jaszczuroczłek – rasa inteligentnych i humanoidalnych gadów, występująca w Gothic II oraz w Gothic II: Noc Kruka.

Opis Edytuj

Jaszczuroludzie są między innymi opiekunami smoczych jaj i ochroniarzami smoków. Nie jest powiedziane jakiego boga wyznają, jednak najpewniej jest nim Beliar. Każdy z przedstawicieli tej rasy jest wojownikiem na usługach smoków. Znają także technikę kowalstwa i płatnerstwa, o czym świadczą ich nietypowe zbroje i miecze. Nie wiadomo nic więcej o ich społeczności.

Wzrostem jaszczuroludzie dorównują orkom lub nawet ich przewyższają. Mają szarą, łuskowatą skórę, żółte, gadzie oczy a każda kończyna posiada potężne szpony. Odziani są w czerwone zbroje oraz metalowe rękawice tego samego koloru. Korzystają w walce z jaszczurzego miecza, a ich system walki w zasadzie niczym się nie różni od orkowego.

Występowanie i działania na wyspie Edytuj

Jaszczuroludzi bohater spotka przy każdym smoku w grze, poza Ożywieńcem, gdyż aby do niego dojść, trzeba pokonać całą hordę tych stworzeń, które strzegą Feodarona i 11 smoczych jaj. W Górniczej Dolinie najwięcej z nich pilnuje legowiska lodowego smoka – zalegają tu całymi tuzinami.

Jeśli Bezimienny jest łowcą smoków, przyjdzie mu powstrzymać masowy wylęg nowych smoków – jaszczuroludzie rozprzestrzeniają się po całej okolicy Khorinis, zajmując większość jaskiń. Umieszczają tam smocze jaja. Jego zadaniem będzie przechwycić je wszystkie, co zapobiegnie wylęgowi smoków. Następnie zanosi je do kowala Benneta, który może wykorzystać otrzymane materiały w produkowaniu pancerzy.

Natomiast gdy Bezimienny jest paladynem lub Magiem Ognia, jaszczuroludzie w ogóle nie zdążą opuścić Dworu Irdorath. Ponadto, bohater może także wykonać zamierzenie pewnego alchemika z Dworu, tzn. zmieszać prawie całe potomstwo Feodarona (10 jaj) i przerobić je na potężną miksturę – Embarla Firgasto. Po tych wydarzeniach misja jaszczuroludzi zakończy się porażką.

Ciekawostki Edytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki