FANDOM

Jaszczur – olbrzymi gad, występujący we wszystkich częściach gry. Z pozoru powolne zwierzę, ale podczas walki porusza się znacznie szybciej od człowieka i jest w stanie unikać ciosów poprzez nagłe odskoki w tył. Jaszczury są padlinożercami, ale od czasu do czasu potrafią same zapolować. Atakują gryząc, w stadach najczęściej czterech osobników. Jest to eurybiont - można go spotkać praktycznie wszędzie; występuje w każdej części sagi.

Gothic Edytuj

W kolonii występują powszechnie, zwłaszcza na plażach. Można je spotkać np. w drodze do Obozu Bractwa, czy w rzece niedaleko klasztoru zmiennokształtnych. Mają żółte ubarwienie skóry, a gdy ktoś do nich podejdzie, ostrzegają go syczeniem. Pod barierą żyją także ich pobratymcy – ziejące ogniem ogniste jaszczury.

Gothic II i Gothic II: Noc Kruka Edytuj

Jaszczury nadal dzielą się na dwa typy – zwyczajne oraz ogniste – lecz te pierwsze zmieniły swój kolor na zielony. Występują m.in. na plaży w pobliżu obozu piratów i Górniczej Dolinie.

Gothic 3 Edytuj

Myrtanie również można spotkać te stworzenia, występują w części centralnej, jak i na Varancie. Są koloru żółtego, a swoimi ukąszeniami wywołują chorobę która spowalnia regeneracje wytrzymałości. Ogniste jaszczury utraciły zdolność ziania ogniem. Poza nimi występują także młode jaszczury oraz jaszczurki.

ArcaniA Edytuj

W tej części jaszczury ponownie stały się zielone. Po raz pierwszy spotykamy je w jaskini z duszą Irriga. Największe ich skupienie występuje na bagnach.

Ciekawostki Edytuj

  • W Gothic jeden z jaszczurów niedaleko górskiej fortecy znajduje się pod teksturami.
  • W modyfikacji Mroczne Tajemnice występuje inna odmiana jaszczura – bagienny jaszczur.
  • Możliwe że są wzorowane na waranach, największych jaszczurkach świata. Sugeruje to kod na przywołanie oraz oryginalna nazwa gada.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki