Fandom

Gothicpedia

Innos

5324strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze26 Udostępnij

Innosbóg ognia, sprawiedliwości, ładu i porządku. Starszy brat Beliara i Adanosa. Jest stwórcą całego wszechświata. Nie dokończył on jednak świata (zrobił to Adanos). Najbardziej czczony bóg w całej Myrtanie, Nordmarze i na wyspie Khorinis. Jest patronem króla Rhobara II. Toczy odwieczną wojnę ze swym mrocznym bratem, Beliarem.

Wyobrażenie Innosa Edytuj

Innos jest wyobrażeniem mężczyzny odzianego w zdobioną, złotą szatę. Zawsze trzyma w dłoniach miecz, którego klinga zwrócona jest ku dołowi. Jego głowę przykrywa również złoty hełm. Zamieszkuje Wymiar Innosa - niebo, pełne duchów ognia i jego sług.

Dzieła Innosa Edytuj

Innos jest najstarszym bogiem. Stworzył wszechświat, słońce i gwiazdy. Dał ludziom ogień i prawo, a także objawił swoją wolę. Ofiarował im również Berło Varantu i wskazał cel wędrówki. Obdarzył rasę ludzką mocą, a gdy zobaczył, że nie wszyscy potrafią tę moc dobrze wykorzystywać, odebrał ją nieumiejętnym. Tym, którym dane było używać magii zostali pierwszymi magami. Innos wykuł również specjalny miecz i amulet, które zesłał człowiekowi, aby mógł pokonać Bestię Beliara. Nazwano je później Okiem Innosa (amulet) i Gniewem Innosa (miecz).

Innos w Arcani.jpg

Historia Innosa Edytuj

Innos pojawił się znikąd. Wszechświat ogarnięty był wtedy ciemnością. Panował chaos. Blask boga oświetlił ziemię. Nie spodobał mu się widok jaki ujrzał, więc postanowił go zmienić: stworzył słońce i gwiazdy. Podzielił sam siebie na trzy części, dając życie Beliarowi i Adanosowi. Pierwszy z braci ustanowił noc i sprowadził śmierć, zaś drugi stworzył życie na ziemi. Dał ludziom także mądrość, którzy po krótkim czasie zaczęli czcić Innosa, jednego z bogów. Rozgniewany Beliar zazdrościł bogowi ognia władzy i potęgi. Nie znosił widoku światła. Miał on swoja wizję świata i wkrótce zaczął walczyć z bratem. To spowodowało wielki smutek u Innosa, który nie chciał walczyć z bogiem ciemności. Zaczął płakać, a jego lament trwał aż 13 lat (stąd łzy Innosa). Po stworzeniu przez Adanosa życia, Beliar wysłał bestię, by mogła przejąć kontrolę nad światem. Innos, spodziewając się tego, znalazł człowieka - wybrańca, który ją pokonał. Tym wybrańcem był Rhobar I, któremu bóg objawił się w Nordmarze (później na pamiątkę tego wydarzenia wzniesiono tam klasztor). Ostatecznie wojna Innosa i Beliara kończy się na ziemi, gdy Bezimienny zabija dwóch wybrańców (Rhobar II, Zuben), niszczy Artefakty Adanosa oraz, wraz z Xardasem, ucieka do Niezbadanych Krain.

Kult Innosa Edytuj

Kaplice Innosa Edytuj

Innos jest czczony na terenie całego kontynentu oraz wysp: Khorinis i Feshyr. Jego kaplice są bardzo powszechne. W drugiej części gry niektóre z nich zostają splugawione przez Poszukiwaczy. Będąc Paladynem Bezimienny na zlecenie Mistrza Ulthara musi je oczyścić używając wody święconej. Wybierając drogę łowcy smoków lub maga ognia musi poczekać do czwartego rozdziału. Na Khorinis kapliczki można spotkać na całym jej terenie. W Myrtanie jak i w Nordmarze pojawiają się w dużych osiedlach ludzkich. W czwartej części również można napotkać kapliczki Innosa.

Miejsca szczególnego kultu Innosa Edytuj

Zostały wzniesione dwa klasztory: klasztor na wyspie Khorinis, który powstał wcześniej niż sto pięćdziesiąt lat od akcji pierwszej części gry, oraz klasztor na północy Nordmaru, który został zbudowany nieco później. Ten pierwszy budynek założyli magowie ognia, którzy wypili Łzy Innosa. Najważniejszymi przywódcami w jego historii byli m.in. Celdric, Pyrokar i Xardas. Drugi, zbudowany był przez ludzi Rhobara I zaraz po objawieniu się boga ognia przyszłemu królowi. Przywódcami tego klasztoru byli m.in. Karrypto i Altus.

Wyznawcy Edytuj

Innosa wyznają przede wszystkim magowie ognia i paladyni, ale jest czczony także przez prostą ludność z Khorinis, Argaanii, Myrtany i Nordmaru.

Wybrańcy Edytuj

Wybrańcami Innosa byli królowie Myrtany czyli:

  • Rhobar I.
  • Rhobar II.
  • Rhobar III.

Ponadto wybrańcem mniejszej rangi jest każdy mag ognia i paladyn.

Ciekawostki Edytuj

  • W polskiej wersji językowej Gothic 3, głosu Innosowi udzielił Ryszard Faron.
  • W pierwszej części gry imię boga wymawiane jest [innos], a w pozostałych [inos].
  • Imię Innos nawiązuje do nowogreckiej pisowni imienia Jezus (Ιησούς).
  • Posąg Innosa z Arcanii uwieczniony jest w pozycji Temidy, greckiej bogini prawa i sprawiedliwości, tyle że nie ma przewiązanych oczu.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki