FANDOM

Ignaz – postać, występująca w Gothic II oraz Gothic II: Noc Kruka. Jest to alchemik mieszkający w mieście Khorinis.

Przed akcją gry Edytuj

Mieszka on w swoim laboratorium alchemicznym w dzielnicy portowej, obok domu Carla. Posiada czeladnika Miguela. Od zawsze zajmuje się alchemią i opracowywaniem zaklęć. Pewnego dnia truje się, wypijając zamiast wina eliksir przygotowany przez swojego pracownika. Na skutek mikstury Ignaz staje się od tego czasu nieco szalony i nieobliczalny. W związku z tym wydarzeniem Miguel trafia do kolonii karnej.

Gothic II i Gothic II: Noc Kruka Edytuj

Na własną rękę zajmuje się alchemią i tworzeniem czarów. Magowie ognia krzywo na to patrzą. Handluje także artykułami magicznymi i alchemicznymi. Opracował zaklęcie o nazwie niepamięć, a gdy spotkał Bezimiennego, zlecił mu zadanie wypróbowania tego czaru. Po udanym eksperymencie główny bohater wraca do Ignaza. W nagrodę może go nauczyć podstaw alchemii. 

Modyfikacje Edytuj

Velaya – Historia wojowniczki Edytuj

Ignaz nadal mieszka w swojej chatce. Zatrudnił Rosi jako sprzątaczkę. Opowiada Velayi historię dlaczego zaszył się w najbiedniejszej dzielnicy miasta. Mówi bohaterce, że przez nieudany eksperyment Miguela nie był w stanie wykonać zamówienia dla bogatego kupca. Spowodował on przemianę w szczura swojego klienta, za co zakazano mu uprawiać zawodu alchemika. Mimo wszystko może podszkolić umiejętności alchemiczne wojowniczki.

Returning Edytuj

W modyfikacji Returning nosi strój alchemika oraz zostaje zamordowany w tajemniczych okolicznościach.

Dalsze losy Edytuj

Po odpłynięciu Bezimiennego na kontynent, Khorinis zostało zaatakowane przez orków, tym samym Ignaz został prawdopodobnie przez nich zabity, bądź zniewolony.