FANDOM

Igaraz – postać, występująca w Gothic II oraz Gothic II: Noc Kruka. Jest jednym z nowicjuszy klasztoru Magów Ognia na wyspie Khorinis.

Gothic II i Gothic II: Noc Kruka Edytuj

Jako jeden z nielicznych posiada dostęp do biblioteki klasztornej, czym bardzo się chełpi. Jeżeli Bezimienny jest nowicjuszem, Igaraz może opowiedzieć mu o nadchodzącej Próbie Ognia, w której to wybrani nowicjusze zmierzą się o awans do Magów Ognia. Gdy dochodzi do próby, Igaraz spotyka protagonistę w pobliżu gospody pod Martwą Harpią. Słysząc, że zażądał on Próby Ognia, stwierdza, że główny bohater szybko zginie. Przekazuje mu także, gdzie znajduje się magiczny golem, jednak przewiduje, że Bezimienny przegra walkę z golemem.

Pewnego razu Igaraz ukradł Babo zwitek papierów, będący zbiorem dokumentów w postaci listu do Babo oraz portretu nagiej kobiety. W jednej z komnat mieszkalnych nowicjuszy, znajduje się skrzynia Igaraza, do której to schował on owe dokumenty. Babo dowiedziawszy się o tym, kto ukradł jego papiery, prosi Bezimiennego o odzyskanie ich. Igaraz jest skłonny do sprzedaży zwitka papierów za sumę 300 sztuk złota, jednakże główny bohater może zamiast tego włamać się do skrzyni Igaraza i zabrać własność Babo.

Dalsze losy Edytuj

Po odpłynięciu Bezimiennego na kontynent, klasztor został prawdopodobnie zaatakowany przez orków, tym samym Igaraz został prawdopodobnie przez nich zabity, bądź zniewolony. Protagonista może go także zabić podczas walki, spowodowanej Próbą Ognia.