Fandom

Gothicpedia

Historia świata Gothic

5405stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze20 Udostępnij

Historia świata Gothic – rozbudowana historia świata serii Gothic tocząca się od zarania dziejów. Miał na nią wpływ bóg Innos oraz jego dwaj bracia i słudzy całej trójki.

Mitologia świata GothicEdytuj

Chaos, pierwszy podział InnosaEdytuj

Na początku nie istniało nic. Ani światłość, ani mrok. A z nicości wyłonił się Chaos. Wówczas dzieło Innosa, choć piękne, utraciło sens i Innos zasmucił się, a w swym żalu zapomniał o Chaosie, a ten rozszerzał się na Królestwo Innosa. I zrodził Innos z siebie brata swego, a ten pochwycił Chaos i uczynił go swoją domeną. I oddzielił się Chaos od wszelkiego stworzenia i powstał wszechświat, a w jego centrum znalazło się serce Beliara - Morgrad. A Morgrad złożony był ze wszystkich żywiołów.

Drugi podział Innosa, morze i lądEdytuj

A z Innosa zrodził się Adanos, aby zachować równowagę świata. I oddzielił Adanos Niebo od Ziemi, a granicą był Morgrad. Wówczas Innos wziął część swej mocy i nieboskłon rozbłysł tysiącami gwiazd.
Ale Beliar nie znosił widoku światła i niszczył wszystko, co Innos stworzył. Ujrzał tedy Adanos, że w ten sposób nic nie może istnieć na świecie: ani jasność, ani mrok. Stanął więc między swymi braćmi i próbował pojednać ich między sobą. Jednakże bez skutku. Ale tam, gdzie stanął Adanos, ani Innos, ani Beliar nie mieli żadnej władzy. W miejscu tym ład i chaos współistniały w harmonii. Tak oto powstało morze. A z morza wyłonił się ląd, a na lądzie powstało wszystko to, co żywe: rośliny i zwierzęta, wilki i owce, a na samym końcu powstali ludzie. Adanos cieszył się, ze wszystkiego, co wówczas powstało, a swą miłością darzył jednakowo wszystkie rzeczy.
― Vatras, sługa Adanosa
I nazwał Adanos Ziemię Myrtaną, a ziemia ta była domem ludzi i zwierząt.

Ogień, artefakty, historia Wiecznego WędrowcaEdytuj

Na początku krainę tę zamieszkiwali Koczownicy i Wieczny Wędrowiec wskazał im drogę. I Innos przemówił od Wiecznego Wędrowca: "Odłóż swój Kostur!". I w jego miejsce Innos dał mu berło i Wieczny Wędrowiec został jego sługą. I Innos obdarzył go częścią swej boskiej mocy, aby mógł powstrzymać Beliara, a mocą tą był ogień i miał nad nim władzę. Ale niektórzy spośród koczowników nie podążyli za Innosem i lud koczowników podzielił się na dwie części. Ci, którzy podążyli za Innosem, wznieśli wspaniałe świątynie i stali się ludem Varantu, a berło było symbolem ich władzy. I Innos przemówił do swych sług: "Wznieście dla mnie portal, abym mógł rządzić w tej części świata przez całą wieczność." I Jego słudzy spełnili to żądanie. A kiedy Beliar zobaczył, co robili słudzy Innosa uniósł się gniewem i istota pełna starożytnej mocy przybyła na jego wezwanie i powstała z ziemi, a wraz z nią inne potężne istoty. Ale nadszedł kres potężnych istot, albowiem taka była wola Adanosa. I Adanos zesłał powódź, a ta zmyła istoty z powierzchni ziemi. Kiedy sługa Innosa zobaczył, co się dzieje, sprowadził do świątyni pięć boskich artefaktów i Lud Varantu zginął, a kostur i berło pogrążyły się w wodzie. I rzekł Adanos do swych braci: "Nigdy więcej nie postanie wasza noga na mojej ziemi, albowiem jest ona święta. Oto moja wola!".
― Pisma Pradawnych

Równowaga, mądrość InnosaEdytuj

Ale człowiek i bestia nie zaprzestali wojny na Ziemi Adanosa i płonął w nich gniew ich bogów. A człowiek pokonał bestię, która wróciła do Królestwa Beliara. I zobaczył Adanos, że prysła równowaga między ładem a chaosem i zaklął Innosa, by ten odebrał człowiekowi swą boską moc. A Innos w swej mądrości tak uczynił. Ale Adanos obawiał się, że pewnego dnia bestia powróci na Ziemię. Dlatego uprosił Innosa, by ten zostawił część swojej mocy na Ziemi, aby pewnego dnia przywrócić ją człowiekowi. A Innos w swej mądrości tak uczynił.
― Vatras, Mag Wody

Historia Myrtany, Nordmaru i Varantu - Nordmar i MyrtanaEdytuj

<div class="quotebox">

Barbarzyńcy mieszkali w Nordmarze, a Rhobar był jednym z nich. Wędrował przez lód bez ognia i broni i ścigała go Bestia. Rhobar ukrył się w jaskini, ale Bestia go znalazła i Rhobar sięgnął za siebie i znalazł miecz. Wziął go i powalił Bestię jednym ciosem. Ale miecz stanął w ogniu, albowiem miał w sobie moc Innosa. I Innos przemówił do Rhobara: "Zejdź z gór i pokonaj mych wrogów!". I Rhobar wypowiedział orkom wojnę i spadł na nich gniew Innosa. I Rhobar triumfował, a kiedy pokonał swych wrogów Innos rzekł do niego: "Tutaj założysz swoje królestwo". I Rhobar zrobił jak mu kazano.
― Pisma Pradawnych
</div>

Po pierwszej wojnie z orkami - VarantEdytuj

Po pierwszej wielkiej wojnie orkowie władali Myrtaną, ludzie byli ich niewolnikami, ale wojownicy byli ich gladiatorami. Jednym z nich był Zuben. Walczył dobrze, albowiem podzielał przekonania orków i orkowie dali mu wolność. I Zuben wyruszył na południe. Lecz w czasie swej podróży znalazł kostur Wiecznego Wędrowca i zabrał go ze sobą. I powiedział do niego Beliar: "Udaj się do kraju koczowników i zbuduj tam dla mnie królestwo." I Zuben udał się na pustynię, wbił kostur w ziemię i zawołał: "Tu będzie twoje królestwo!" Tak oto wiara orków stała się wiarą ludzi.
― Pisma Pradawnych

Pod berłem króla Rhobara IIEdytuj

Królestwo Myrtany zjednoczone pod berłem króla Rhobara II. Podczas długich lat swego panowania Rhobar zdołał pokonać wszystkich wrogów królestwa oprócz jednego… Wojna z orkami była niezwykle kosztowna a cenę za nią miała ponieść niewielka grupa skazańców. Król potrzebował mieczy i tarcz dla swojego wojska, toteż wkrótce każdy przestępca niezależnie od występku, jaki popełnił zmuszony był do pracy w kopalniach rudy w Khorinis. Aby uniemożliwić im ucieczkę król wysłał swych najpotężniejszych magów by ci otoczyli całą dolinę czarodziejską barierą…A ja byłem jednym z nich. Niespodziewanie coś zakłóciło delikatną strukturę zaklęcia i zostaliśmy uwięzieni przez nasze własne dzieło. Więźniowie błyskawicznie wykorzystali moment konsternacji. Khorinis wraz ze wszystkimi swymi kopalniami znajdowała się teraz w rękach więźniów. Król nie miał wyboru - musiał negocjować, potrzebował rudy. Miesiąc po miesiącu król dostarczał więźniom wszystkiego, czego potrzebowali, Miesiąc po miesiącu otrzymywał od nich w zamian nowy ładunek cennej rudy. Aż do dziś. Na skraj urwiska sprowadzono kolejnego więźnia. Nie wiedział co go czeka, a to właśnie on miał wszystko odmienić…
Xardas

Powstanie świataEdytuj

Film krótkometrażowy autorstwa użytkownika YouTube ezi39 przedstawiający początki świata i wojen bogów.

Gothic 2 NK - Historia04:43

Gothic 2 NK - Historia

Więcej z Fandomu

Losowa wiki