Fandom

Gothicpedia

Harad

4982strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze7 Udostępnij

Harad
Harad (by SpY).png
Harad wykuwający miecz
Informacje
Gildia
Zawód
Poziom
GII: 24
GII:NK: 30
Miejsce zamieszkania
Miejsce pobytu
Dzierżona broń
Noszony strój
Występowanie
Status
Nieznany
Wyznanie
Dubbing
Kod na przywołanie
Vlk_412_Harad

Harad – postać występująca w Gothic II oraz Gothic II: Noc Kruka. Jest to kowal mieszkający w mieście Khorinis.

Gothic II Edytuj

Przebywa w dolnym mieście. Razem z czeladnikiem Brianem prowadzi kuźnię Świetliste Kowadło. W czasie, gdy Lord Hagen przebywa w Khorinis, Harad dostaje zlecenie wykuwać miecze z magicznej rudy dla paladynów. Bezimienny ma możliwość zostania czeladnikiem, gdyż Brian wkrótce kończy u niego terminowanie. Naucza go kowalstwa, a dokładniej wykuwania zwykłych mieczy. Czeladnikowi płaci za każdy wykuty miecz. Aby Bezimienny mógł zdobyć zgodę na terminowanie u niego, albo pozwolenie na naukę u innego mistrza, musi udowodnić mu swoją siłę wykonując jego polecenia. Zleca bohaterowi zadanie polegające na przyniesieniu orkowej broni lub pokonanie bandytów koło farmy Akila, którzy dają się we znaki kupcowi Hakonowi. Jeśli Bezimienny zostanie przyjęty, będzie mógł nocować w jego domu, a także uczyć się siły. W trzecim rozdziale, jeżeli Bezimienny został paladynem, może przyjść do niego po ostrze z magicznej rudy na własność. Do wyboru jest wersja jednoręczna oraz dwuręczna.

Gothic II: Noc Kruka Edytuj

Harad może nauczyć bohatera wykuwania dobrego miecza, dobrego długiego miecza, Rubinowego ostrza oraz El Bastardo.

Velaya – Historia wojowniczki Edytuj

Harad samotnie prowadzi kuźnię. Narzeka na zawyżone ceny towarów. Zdradza Velayi swój pomysł na ulepszenie pancerzy. Bohaterka zgadza się przynieść potrzebne do owego projektu pięć bryłek rudy, jednak kowal musi sprzedawać jej swoje towary po niższej cenie. Po przyniesieniu bryłek kowal jest pod wrażeniem. Nie chce przyjąć wojowniczki na czeladnika. Pod wpływem Vanji, z której usług korzysta zgadza się zagłosować w wyborach na Hannę.

Dalsze losy Edytuj

Po odpłynięciu Bezimiennego na kontynent, Khorinis zostało zaatakowane przez orków, tym samym Harad został prawdopodobnie przez nich zabity, bądź zniewolony.

Ciekawostki Edytuj

  • Towary wykute przez Harada, sprzedaje na targowisku Hakon.
  • Mimo iż Harad jest dobrym kowalem, nie potrafi on naprawić biżuterii, o czym dowiadujemy się w trzecim rozdziale.
  • Harad przyjmie każdą orkową broń oprócz orkowego miecza wojennego.
  • W modyfikacji Returning może nauczyć Bezimiennego przekuwania stroju kowala oraz ginie podczas ataku orków na Khorinis.
  • Kiedy kowal otrzyma od Bezimiennego orkową broń, to zwierza się głównemu bohaterowi z tego, że podczas wojny z orkami był żołnierzem (wspomina też, że były to naprawdę ciężkie czasy).
  • W modyfikacji Jaktyl również występuje postać o imieniu Harad.
  • W modyfikacji Straż miejska Rivers zleca zadanie zabicia go, czego jednak bohater nie robi, tylko wysyła zleceniodawcę do Lorda Andre.
  • Praca u Harada jest jednym z wielu niekończących się źródeł dochodów.
  • W modyfikacji Velaya – Historia wojowniczki, w nocy przebywa w domu publicznym z Vanją i ten proponuje Velayi wesoły trójkącik.
  • Nie przyjmuje od Bezimiennego własnoręcznie wykutych mieczy z magicznej rudy.

Więcej w Fandom

Losowa wiki