Fandom

Gothicpedia

Harad

5224strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze7 Udostępnij

Harad – postać występująca w Gothic II oraz Gothic II: Noc Kruka. Jest to kowal mieszkający w mieście Khorinis.

Przed akcją gry Edytuj

Podczas wojny z orkami walczył jako żołnierz. Jest to dla niego jednym z powodów do dumy.

Gothic II Edytuj

Przebywa w dolnym mieście. Razem z czeladnikiem Brianem prowadzi kuźnię Świetliste Kowadło. W czasie, gdy Lord Hagen przebywa w Khorinis, Harad dostaje zlecenie wykuwać miecze z magicznej rudy dla paladynów. Bezimienny ma możliwość zostania czeladnikiem, gdyż Brian wkrótce kończy u niego terminowanie. Naucza go kowalstwa, a dokładniej wykuwania zwykłych mieczy. Czeladnikowi płaci za każdy wykuty miecz. Aby Bezimienny mógł zdobyć zgodę na terminowanie u niego, albo pozwolenie na naukę u innego mistrza, musi udowodnić mu swoją siłę wykonując jego polecenia. Zleca bohaterowi zadanie polegające na przyniesieniu orkowej broni lub pokonanie bandytów koło farmy Akila, którzy dają się we znaki kupcowi Hakonowi. Jeśli Bezimienny zostanie przyjęty, będzie mógł nocować w jego domu, a także uczyć się siły. W trzecim rozdziale, jeżeli Bezimienny został paladynem, może kupić od niego ostrze z magicznej rudy na własność. Do wyboru jest wersja jednoręczna oraz dwuręczna.

Gothic II: Noc Kruka Edytuj

Harad może nauczyć bohatera wykuwania dobrego miecza, dobrego długiego miecza, Rubinowego ostrza oraz El Bastardo.

Returning Edytuj

Po zostaniu czeladnikiem Harad udziela darmowego treningu Bezimiennemu, oraz wręcza mu strój kowala. Dodatkowo może nauczyć bohatera przekuwania tego stroju. W II rozdziale niezależnie od gildii wspomina o wyjątkowym orężu w walce przeciwko orkom- Orkowej Zgubie. Aby dostać od kowala owy miecz musimy przynieść mu orkowy amulet jako znak doświadczenia w boju. Możemy go zdobyć zabijając orka elitę w lesie nieopodal farmy Akila. Ginie w trakcie ataku orków na miasto.

Velaya – Historia wojowniczki Edytuj

Harad samotnie prowadzi kuźnię. Narzeka na zawyżone ceny towarów. Zdradza Velayi swój pomysł na ulepszenie pancerzy. Bohaterka zgadza się przynieść potrzebne do owego projektu pięć bryłek rudy, jednak kowal musi sprzedawać jej swoje towary po niższej cenie. Po przyniesieniu bryłek kowal jest pod wrażeniem. Nie chce przyjąć wojowniczki na czeladnika. Pod wpływem Vanji, z której usług korzysta zgadza się zagłosować w wyborach na Hannę.

Dalsze losy Edytuj

Po odpłynięciu Bezimiennego na kontynent, Khorinis zostało zaatakowane przez orków, tym samym Harad został prawdopodobnie przez nich zabity, bądź zniewolony.

Ciekawostki Edytuj

  • Towary wykute przez Harada, sprzedaje na targowisku Hakon.
  • Mimo iż Harad jest dobrym kowalem, nie potrafi on naprawić biżuterii, o czym dowiadujemy się w trzecim rozdziale.
  • Harad przyjmie każdą orkową broń oprócz orkowego miecza wojennego.
  • W modyfikacji Jaktyl również występuje postać o imieniu Harad.
  • W modyfikacji Straż miejska Rivers zleca zadanie zabicia go, czego jednak bohater nie robi, tylko wysyła zleceniodawcę do Lorda Andre.
  • W modyfikacji Velaya – Historia wojowniczki, w nocy przebywa w domu publicznym z Vanją i ten proponuje Velayi wesoły trójkącik.
  • Nie przyjmuje od Bezimiennego własnoręcznie wykutych mieczy z magicznej rudy.
  • W modyfikacji Returning przy drzwiach wejściowych do jego domu wiszą sierp i młot kowalski niemożliwe do podniesienia. Jest to odniesienie do symboliki Związku Socjalistycznych Republik Radzieckich

Więcej z Fandomu

Losowa wiki