FANDOM

Hamlar – postać, występująca w Gothic 3 i Gothic 3: Zmierzch Bogów. Jest to kupiec i zarządca wioski Ardea.

Przed akcją gry Edytuj

Prawdopodobnie pochodzi z Ardei i od dawna zarządzał tą osadą. Możliwe, że zajmował się też handlem. Po przejęciu wioski przez orków stał się ich niewolnikiem.

Gothic 3 Edytuj

Gdy w Ardei pojawia się załoga Esmeraldy, która rzuca wyzwanie orkom władającym wioską, Hamlar walczy po stronie Bezimiennego, ale nie jest zachwycony faktem, że Ardea znów jest wolna. Dla niego miasteczko mogłoby być nadal pod okupacją orków, ponieważ Hamlar bał się ich zemsty za wygraną walkę. Prosi więc głównego bohatera o pójście i sprowadzenie posiłków z pobliskiego obozu buntowników, Reddock. Później znowu zaczyna sprawować rządy w Ardei. Jest jedną z pierwszych osób, z którymi Bezimienny rozmawia po przybyciu do Myrtany.

Quest Pack 4 Edytuj

Po oswobodzeniu Ardei i zagadaniu do niego Bezimienny może zapytać go o list, który ma on w kieszeni. Mówi mu, że zabrał go z kieszeni Prakkaza. Zanim da bohaterowi ten list, który okazuje się być rozkazem z Ardei, chce go przeczytać. Po przeczytaniu zaniepokoi się i odda list Bezimiennemu. W submodzie Konsekwencje list ma Tristan.

Gothic 3: Zmierzch Bogów Edytuj

Opuszcza Ardeę w celu wymiany handlowej z innymi miastami Myrtany: Geldern i Silden. Bezimienny spotyka go w mieście artefaktów i na polecenie Inoga eskortuje go do Silden wraz z karawaną kupiecką. Następnie Hamlar zatrzymuje się w tym miasteczku. Dzięki temu, że opuścił Ardeę udało mu się uniknąć epidemii szaleństwa, która nawiedziła wioskę.

Dalsze losy Edytuj

Jego dalsze losy są nieznane, prawdopodobnie powrócił do Ardei oraz zajmował się handlowaniem z innymi wioskami.

Ciekawostki Edytuj

  • W Gothic 3 w jego dialogach występuje błąd w tłumaczeniu i Hamlar mówi: "Bez mojej magii paladyni i magowie ognia nie mają żadnych szans" zamiast "Bez swojej magii paladyni i magowie ognia nie mają żadnych szans".
  • W Gothic 3: Zmierzch Bogów w kopalni w Geldern leży płyta Hamlara, lecz nie jest związana z zadaniem i nie można jej podnieść.
  • W trakcie rozmowy z Hamlarem w Zmierzch Bogów, można wywnioskować, że nie poznaje Bezimiennego.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki