Fandom

Gothicpedia

Hagen

4967stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze41 Share

Hagen
GII • A:G4 • A:US
Lord Hagen (Gothic II) (by SpY).png
Informacje
Gildia
Tytuł
Poziom
GII: 36
GII:NK: 60
Miejsce zamieszkania
Miejsce pobytu
Dzierżona broń
Noszony strój
Status
Żyje
Wyznanie
Dubbing
Kod na przywołanie
Pal_200_Hagen
Hagen
GII • A:G4 • A:US
Hagen G4.png

Informacje
Gildia
Tytuł
Miejsce zamieszkania
Miejsce pobytu
Noszony strój
Myrtański kirys (złota wersja)
Status
Żyje
Wyznanie
Dubbing
Hagen
GII • A:G4 • A:US
Hagen G4.png

Informacje
Gildia
Tytuł
Miejsce zamieszkania
Miejsce pobytu
Obserwatorium w Setarrif
Noszony strój
Myrtański kirys (złota wersja)
Status
Żyje
Wyznanie
Dubbing

Lord Hagenpaladyn występujący w Gothic II, Gothic II: Noc Kruka, ArcaniA oraz ArcaniA: Upadek Setarrif. Jest jednym z dowódców paladynów i najlepszych wojowników armii Myrtany, niezwykle honorowym człowiekiem, wiernym zasadom paladynów i ich tradycjom. Lord Hagen jest również mistrzem miecza.

Przed akcją gry Edytuj

Po upadku magicznej bariery na wyspie Khorinis, na polecenie króla Rhobara II, wraz z setką innych paladynów płynie na pokładzie okrętu Esmeralda do Khorinis, aby nadzorować wydobycie rudy. Podczas rejsu okręt zostaje zaatakowany przez piracki statek kapitana Grega. Statek piratów zostaje zatopiony, a Esmeralda dopływa do miasta Khorinis. Lord Hagen obejmuje władzę w mieście, a jego asystent - lord Andre przejmuje dowództwo nad strażą miejską. Paladyn wysyła do Górniczej Doliny kilkudziesięciu paladynów, pod dowództwem kapitana Garonda.

Gothic II i Gothic II: Noc Kruka Edytuj

Po kilku tygodniach spotyka się z Bezimiennym, który prosi o wydanie Oka Innosa i ostrzega o przybyciu smoków. Hagen zażąda dowodów, wysyła więc bohatera z misją zbadania Górniczej Doliny i wręcza klucz do bramy na przełęcz, rozpoczynając tym czynem rozdział drugi. Gdy Bezimienny przynosi mu list od Garonda w rozdziale trzecim, potwierdzający przybycie smoków, paladyn daje nakaz wydania Oka Innosa, wręczając Bezimiennemu list polecający dla Pyrokara oraz runę teleportującą do miasta Khorinis. Jeżeli Bezimienny został strażnikiem miejskim, po odnalezieniu dowodów na krzywoprzysięstwo Corneliusa, umożliwi bohaterowi wstąpienie do zakonu paladynów. Po przybyciu Bezimiennego z polowania na smoki, rozkazuje bohaterowi zebrać wszystkie pierścienie orkowych przywódców, jednak tylko jeżeli Bezimienny wybrał drogę paladyna. Przed wyruszeniem bohatera na wyspę Irdorath, lord Hagen organizuje wyprawę do byłej kolonii karnej, w celu odbicia zamku spod oblężenia orków.

Nauczanie Edytuj

Kiedy bohater osiągnie 90% walki bronią dwuręczną, rycerz Girion powie mu, że tylko lord Hagen może dalej go nauczać, gdyż jest mistrzem miecza.

Po Gothic II Edytuj

Prawdopodobnie wojska lorda Hagena bez przeszkód dostały się do zamku w Górniczej Dolinie. Na widok nadchodzącej pomocy, kapitan Garond wydał rozkaz otwarcia bram. Wtedy też orkowie obalili palisadę dzielącą Górniczą Dolinę od swoich portów i przystani. Nieprzyjaciel jak fala zalał dolinę i ruszył w stronę zamku. Ci, którzy zdążyli przed nimi uciec (niedobitki grup kopaczy i niektórzy łowcy smoków), ostrzegli Hagena o nadchodzącym niebezpieczeństwie. Ten zebrał wszystkich ludzi i ruszył w stronę przełęczy. Zdążył przejść przez nią, a na końcu drogi zawalił jedyne przejście do dalszej części wyspy. Gdy wojska Rhobara III przybywają na wyspę, ten zabiera się z nimi i płynie na wyspę Argaan.

ArcaniA Edytuj

Lord Hagen jest jednym z generałów króla. Po przybyciu na wyspę Argaan poprowadził swoich ludzi na zachód. Jest jednym z najbardziej zaufanych ludzi króla na dworze (drugim jest Lee). Był obecny podczas opanowania kontynentu wraz z Rhobarem III. Jako jeden z pierwszych dowiedział się o opętaniu Króla, lecz nie mógł z tym nic zrobić. Razem z grupką paladynów atakuje przywódcę Krwawych Żmij - Drurhanga. Podczas bitwy zostaje zaskoczony przez szkielety i uwięziony. Bezimienny uwalnia go z lochów.

ArcaniA: Upadek Setarrif Edytuj

Pojawia się w Setarrif, gdzie wraz z Lee ogląda z murów upadek miasta. Udziela bohaterowi kilku informacji, po czym udaje się do wieży, kawałek na północ. Więcej bohater go nie spotyka.

L'HIVER Edition Edytuj

Nosi pancerz lorda i ma długie białe włosy. W trzecim rozdziale przenosi się do twierdzy w porcie.

Returning Edytuj

Ciekawostki Edytuj

  • W modyfikacji Velaya – Historia wojowniczki zginął w bitwie na płaskowyżu. Jego ciało można znaleźć obok wejścia na przełęcz. W swoim ekwipunku posiada Lament Dominique.
  • W drugiej części gry jego imię wymawia się po prostu [hagen]. Formę [hejgen] wymawiają w Arcanii oraz niektórzy rycerze w drugiej części. Błąd leży po stronie tłumaczy Arcanii, gdyż w oryginalnej wersji (czyli niemieckiej) jego imię wymawia się [hagen].
  • Hagen ma tylko 80% umiejętności w walce bronią dwuręczną, jednakże może uczyć bohatera (jeżeli jest on paladynem) do 100%.
Poprzednik:
Larius
Tytuł:
Namiestnik Khorinis
Następca:
Lord Andre

Więcej w Fandom

Losowa wiki