FANDOM

Lord Hagenpaladyn, występujący w Gothic II, Gothic II: Noc Kruka, ArcaniA oraz ArcaniA: Upadek Setarrif. Jest jednym z dowódców paladynów i najlepszych wojowników armii Myrtany, niezwykle honorowym człowiekiem, wiernym zasadom paladynów i ich tradycjom. Lord Hagen to również mistrz miecza.

Przed akcją gry Edytuj

Po upadku magicznej bariery na wyspie Khorinis, na polecenie króla Rhobara II, wraz z setką innych paladynów płynie na pokładzie okrętu Esmeralda do Khorinis, aby nadzorować wydobycie rudy. Podczas rejsu okręt zostaje zaatakowany przez piracki statek kapitana Grega. Statek piratów zostaje zatopiony, a Esmeralda dopływa do miasta Khorinis. Lord Hagen obejmuje władzę w mieście, a jego asystent – lord Andre przejmuje dowództwo nad strażą miejską. Paladyn wysyła do Górniczej Doliny kilkudziesięciu paladynów, pod dowództwem kapitana Garonda.

Gothic II i Gothic II: Noc Kruka Edytuj

Po kilku tygodniach spotyka się z Bezimiennym, który prosi o wydanie Oka Innosa i ostrzega o przybyciu smoków. Hagen zażąda dowodów, wysyła więc bohatera z misją zbadania Górniczej Doliny i wręcza klucz do bramy na przełęcz, rozpoczynając tym czynem rozdział drugi. Gdy Bezimienny przynosi mu list od Garonda w rozdziale trzecim, potwierdzający przybycie smoków, paladyn daje nakaz wydania Oka Innosa, wręczając Bezimiennemu list polecający dla Pyrokara oraz runę teleportującą do miasta Khorinis. Jeżeli Bezimienny został strażnikiem miejskim, po odnalezieniu dowodów na krzywoprzysięstwo Corneliusa, umożliwi bohaterowi wstąpienie do zakonu paladynów. Po przybyciu Bezimiennego z polowania na smoki rozkazuje bohaterowi zebrać wszystkie pierścienie orkowych przywódców, jednak tylko jeżeli Bezimienny wybrał drogę paladyna. Przed wyruszeniem bohatera na wyspę Irdorath, lord Hagen organizuje wyprawę do byłej kolonii karnej, w celu odbicia zamku spod oblężenia orków.

Nauczanie Edytuj

Kiedy bohater osiągnie 90% walki bronią dwuręczną, rycerz Girion powie mu, że tylko lord Hagen może dalej go nauczać, gdyż jest mistrzem miecza.

Po Gothic II Edytuj

Po wypłynięciu Bezimiennego orkowa armia w Górniczej Dolinie zburzyła palisadę i zdobyła zamek, a następnie całą wyspę Khorinis. Hagen został złapany lub uciekł z miasta, po czym zebrał niedobitków i nadal walczył z orkami. Po kilku latach na wyspę przybył Bezimienny, już jako król Rhobar III, i ze swoimi wojskami odbił całą wyspę. Hagen postanowił dołączyć do wojsk nowego króla, który mianował go na kolejnego generała.

ArcaniA Edytuj

Lord Hagen jest jednym z generałów króla. Po przybyciu na wyspę Argaan poprowadził swoich ludzi na zachód. Jest jednym z najbardziej zaufanych ludzi króla na dworze (drugim jest Lee). Był obecny podczas opanowania kontynentu wraz z Rhobarem III. Jako jeden z pierwszych dowiedział się o opętaniu Króla, lecz nie mógł z tym nic zrobić. Razem z grupką paladynów atakuje przywódcę Krwawych ŻmijDrurhanga. Podczas bitwy zostaje zaskoczony przez szkielety i uwięziony. Bezimienny uwalnia go z lochów.

ArcaniA: Upadek Setarrif Edytuj

Pojawia się w Setarrif, gdzie wraz z Lee ogląda z murów upadek miasta. Po rozmowie udaje się do wieży, kawałek na północ. Więcej bohater go nie spotyka.

L'HIVER Edition Edytuj

Nosi pancerz lorda i ma długie białe włosy. W trzecim rozdziale przenosi się do twierdzy w porcie.

Returning Edytuj

  • W tej modyfikacji posiada błogosławiony pancerz paladyna i dzierży Świętego Kata.
  • Po zdobyciu Khorinis przez orków, ucieka do fortu paladynów. Po rozmowie z bohaterem zgadza się na przyjęcie pomocy od magów ognia, wody i niechętnie od innych gildii.
  • Aby Hagen dał bohaterowi klucz do przełęczy, najpierw musi wykonać zadania dla Magów Wody w Jarkendarze.

Ciekawostki Edytuj

  • W modyfikacji Velaya – Historia wojowniczki zginął w bitwie na płaskowyżu. Jego ciało można znaleźć obok wejścia na przełęcz. W swoim ekwipunku posiada Lament Dominique.
  • W drugiej części gry jego imię wymawia się po prostu [hagen]. Formę [hejgen] wymawiają w Arcanii oraz niektórzy rycerze w drugiej części. Błąd leży po stronie tłumaczy Arcanii, gdyż w oryginalnej wersji (czyli niemieckiej) jego imię wymawia się [hagen].
  • Hagen ma tylko 80% umiejętności w walce bronią dwuręczną, jednakże może uczyć bohatera (jeżeli jest on paladynem) do 100%.
  • W Arcanii posiada unikalny, złoty kirys.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki