Fandom

Gothicpedia

Guru

4965stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze9 Share

Guru
Y'Berion(by Lother).png
Y'Berion – najwyższy z Guru
Informacje
Przywódca
Siedziba
Członkowie
Y'Berion
Cor Kalom
Baal Cadar
Baal Orun
Baal Namib
Baal Tondral
Baal Tyon
Baal Lukor
Uniform
Hierarchia
Nowicjusze -> Guru
Wyznanie
Występowanie

Guru – najwyższa kasta w Obozie Bractwa Śniącego.

Gothic Edytuj

Guru..jpg

Guru

W pierwszej części guru mieszkają w Obozie na Bagnie. Są to bardzo religijni członkowie obozu, którzy dzień w dzień głoszą słowa Śniącego. Niestety nie można zostać jednym z nich. Większość z nich posiada przydomek Baal, poprzedzający imię. Nie można się do nich odezwać, Guru musi pierwszy zagadać nowicjusza. Za ich zgodą, bohater może zostać przyjęty w poczet Nowicjuszy. Posługują się magią Śniącego (przeważnie manipulacją umysłu), więc można stwierdzić, że to odpowiednicy pozostałych dwunastu magów. Najwyższym z nich jest „Jaśnie Oświecony” Y'Berion, duchowy przywódca obozu, po nim jest Cor Kalom, alchemik. Kapłani Śniącego zajmują się swoimi codziennymi sprawami, czyli w większości nauczają starożytnej magii, oraz zlecają nowicjuszom pracę (np. obróbka wstępna bagiennego ziela). W ich oddanej służbie pozostają niezwykle lojalni Strażnicy Świątynni, główni obrońcy guru. Noszą szaty wykonane z solidnych tkanin, zdobione tajemniczym pismem, pasami i innymi ozdobami. Do walki używają przede wszystkim zaklęć (Pirokineza, Sen, Uderzenie wiatru), ale niektórzy posługują się jednoręczną bronią obuchową, bądź mieczami.

Spis guru: Edytuj

Lista i krótki opis Guru, z jakimi można mieć kontakt w czasie gry.

  • Y'Berion – przywódca obozu, przebywa wraz ze swymi kurtyzanami (Chani, Natalia) w świątyni.
  • Cor Kalom – prawa ręka „Jaśnie Oświeconego”, alchemik oraz prawdziwy gbur.
  • Baal Namib – jeden z bardziej wpływowych guru, mentor Lestera, przebywający przy głównej bramie. Aby go przekonać bohater potrzebuje pomocy Lestera.
  • Baal Cadar – jeden z nauczycieli, handlarz artefaktami. Bezimienny może go przekonać do siebie usypiając jednego z jego uczniów.
  • Baal Tondral – wyjątkowo miły guru, poszukuje nowych uczniów. Pomoże Bezimiennemu w dołączeniu do Bractwa, gdy przyprowadzi do niego Dusty'ego.
  • Baal Orun – nadzoruje prace nowicjuszy, którzy przygotowują bagienne ziele. Wstawi się za bohaterem, gdy pomożemy Ghorimowi i dostarczymy ziele do Cor Kaloma.
  • Baal Tyon – najmłodszy z guru, marzy o wizji na temat Śniącego. Wyśle Bezimiennego do Cor Kaloma gdy ten da mu specjalnie przygotowany „Zew Nocy” od Baal Kagana.
  • Baal Lukor – guru wysłany z misją poszukiwania Śniącego na Cmentarzysko orków.

Gothic II i Gothic II: Noc kruka Edytuj

W drugiej części gry bohater nie spotyka żadnego guru, ponieważ Bractwo przestało istnieć po upadku bariery i pokonaniu Śniącego, a wszyscy jego członkowie (poza Lesterem, Angarem i Fortuno) polegli bądź zamienili się w Poszukiwaczy.

Gothic 3 Edytuj

W trzeciej części gry (w patchu 1.7) pojawia się zadanie „Gdzie jest Guru?” będące zagadką podobną do Chromanina z pierwszej części gry. Polega na odnalezieniu czterech skrzyń. W każdej z nich znajduje się jedna część księgi „Dziedzictwo Dziadunia” z których Bezimienny dowiaduje się więcej o poszukiwanej postaci. Po otwarciu każdej ze skrzyń pojawiają się unikalne potwory. Posiadają one unikalne przedmioty (np. Łzy Adanosa, Gniew Beliara, Ukojenie Innosa). Przy zwłokach jednego z potworów które pojawiły się po otwarciu ostatniej skrzyni bohater znajduje dziwny zwój teleportacji po użyciu którego przenosi się na półkę skalną za wodospadem w Silden gdzie znajduje się poszukiwany delikwent. Guru jest do Bezimiennego wrogo nastawiony i atakuje go zaraz po zobaczeniu. Nosi szatę druida. Walczy kosturem, nie wiadomo o nim nic więcej.

CiekawostkiEdytuj

  • Baal Cadar może uczyć Bezimiennego jedynie do czwartego kręgu magii. Jest to spowodowane tym, że czary Śniącego są jedynie do czwartego kręgu.
  • Jednym z guru miał zostać także nowicjusz Joru, jednak nie zdążył z powodu Upadku Bariery.
  • W polskiej modyfikacji Mroczne Tajemnice, pojawia się kolejny guru - Baal Kolis.
  • W modyfikacji Returning Baal Parvez staje się guru.
  •  W tej samej modyfikacji okazuje się, że wszyscy guru prócz tych, którzy zginęli w Gothic przeżyli.
  • W modyfikacji do GothicGolden Mod” jak i Returning Bezimienny może dołączyć do tych prymitywnych magów;
  • Baal Kagan z Nowego Obozu twierdzi, że jest jednym z młodszych guru. Jest to błąd w tłumaczeniu dystrybutora.
  • W Gothic 3 również występuje guru w okolicach Silden.

Więcej w Fandom

Losowa wiki