FANDOM

Grosh – postać, występujący w ArcaniA i ArcaniA: Upadek Setarrif. Jest to potężny szaman orków.

Przed akcją gry Edytuj

Po ucieczce z Mora Sul przypłynął na Argaanię z Thorusem i orkami. Zielonoskórzy zatrzymali się w gospodzie Murdry. Tam nastąpiła mocna wymiana poglądów, w wyniku czego orkowie podzielili się na dwie grupy. Jedni, ktorym przewodził Thorus, chcieli współpracować z Setarrifczykami przeciwko Rhobarowi III. Jeden z elitarnych wojowników, Erhag, nie chciał o tym słyszeć. Grosh stanął po stronie Thorusa, przez co mocno pokłócił się z Erhagiem. Próbował powstrzymać go przed odejściem, jednak Thorus pozwolił Erhagowi i jego zwolennikom pójść na własną śmierć. Po zapytaniu Rautera o największe skupisko ludzi, orkowie wyruszyli do Setarrif.

ArcaniA Edytuj

W czasie gry Grosh przebywa w Setarrif, przez co Bezimienny nie może się z nim spotkać. Po śmierci Xeshy, widząc niebieskie światło, doradza Ethornowi VI przeprowadzić Rytuał Uwolnienia mający na celu wykorzystanie mocy Śniącego do obrony Setarrif.

ArcaniA: Upadek Setarrif Edytuj

Po odprawieniu rytuału, Grosh przejął władzę nad demonem i wykorzystał do walki z Myrtańczykami. Po skończonej bitwie zdjął z niego zaklęcie, krzycząc przy tym "Beliar". Po odzyskaniu wolności, Śniący doprowadził do prawie całkowitego zniszczenia miasta. Następnie wraz z grupą orków, szaman złapał Karellę i jej ludzi. Zamknął ich w kopalni, znajdującej się w Setarrif. Ostatecznie został zabity przez Lestera, którego celem było uratowanie Karelli.

Ciekawostki Edytuj

  • W outro ArcaniA biegle włada językiem ludzi, natomiast w Upadku Setarrif mówi dość prymitywnie.

Rozpocznij dyskusję Dyskusje o artykule Grosh

  • Grosh

    6 wiadomości
    • Cytując z gothic.org.pl "Grosh - Jedyny syn Kana oraz sprzymierzeniec Thorusa i Ethorna. Ginie podczas starcia z Lesterem gdy negocja...
    • Z tym, że Gothic up to nie strona twórców gry i nie wiadomo skąd to wzięli.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki