FANDOM

Gritta – postać, występująca w Gothic II oraz Gothic II: Noc Kruka. Jest to obywatelka mieszkająca w mieście Khorinis.

Przed akcją gry Edytuj

Była żoną zamożnego kupca, kapitana własnego statku o nazwie Gritta. Podróżował on po wodach Królestwa Myrtany odwiedzając między innymi Wyspy Południowe. Przywykła do luksusu jakim ją obdarowywał mąż, uczęszczała na wystawne bankiety (głównie w górnym mieście) i wykwintnie się ubierała. Jednak pewnego dnia, wieści o jej ukochanym zamilkły. Zginął on prawdopodobnie z ręki piratów na jednej ze swoich wypraw.

Gothic II i Gothic II: Noc Kruka Edytuj

Jest wdową, siostrzenicą stolarza Thorbena. Winna jest 100 sztuk złota kupcowi Matteo. Gdy Bezimienny przychodzi do niej z zamiarem odbioru długu, zaczyna mu opowiadać o dawnych czasach, gdy żyła bogato i wystawnie razem ze swoim mężem. Bohater może wyłudzić od niej pieniądze lub za nią zapłacić. W drugim przypadku w dowód swojej wdzięczności da Bezimiennemu butelkę wina, a Thorben nauczy go otwierania zamków.

Returning Edytuj

W modyfikacji jej mąż żyje i jest piratem. W drugim rozdziale znika bez śladu. Bezimienny może podarować Thorbenowi złoto, aby zapłacić strażnikom za poszukiwanie Gritty, albo odszukać ją samodzielnie. Można ją znaleźć w obozowisku za miastem wychodząc od południowej bramy. Została porwana przez bandytów ponieważ jeden z nich był przebrany za handlarza. Później ma szansę stworzenia związku z Elvrichem.

Velaya – Historia wojowniczki Edytuj

Gritta nadal przebywa w mieście. Przy pierwszym spotkanie z Velaya, bohaterka błędnie myśli, że jest żoną stolarza. Może uzyskać głos Thorbena dla Hanny w nadchodzących wyborach. Żąda jednak od wojowniczki trzech piór harpii. Po przyniesieniu trofeów obywatelka informuje Velayę o zaistniałej sytuacji. Otóż Thorben zgodzi się zagłosować tylko, jeśli jego współlokatorka pozbędzie się starych sukni. Jako, że Gritta nie zamierza tego zrobić, Hanna pozwala jej przechować rzeczy w jednej z jej skrzyń.

Dalsze losy Edytuj

Po odpłynięciu Bezimiennego na kontynent, Khorinis zostało zaatakowane przez orków, tym samym Gritta została prawdopodobnie przez nich zabita lub zniewolona.

Ciekawostki Edytuj

  • Za jej pobicie bohater otrzymuje zero punktów doświadczenia. Jest to jedyna postać w tej części gry, która nie ma poziomu.
  • Gdy Bezimienny zabije ją, Thorben nie będzie chciał z nim rozmawiać, Matteo zaś nie zechce przyjąć pieniędzy i zadanie skończy się niepowodzeniem.
  • Jeśli gracz pozwoli jej kontynuować, opowieść to nie będzie miała ona końca, ponieważ w pewnym momencie zacznie się zapętlać.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki