Fandom

Gothicpedia

Grimes

4967stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze11 Share

Możesz piąć się do góry, ale nieważne, jak wysokie stanowisko uda ci się osiągnąć – bariera wreszcie cię zatrzyma.
― Grimes do Bezimiennego
Grimes
GI • GII
Grimes (Gothic I) (by Gothicfan94).png
Informacje
Gildia
Zawód
Górnik
Miejsce zamieszkania
Dzierżona broń
Noszony strój
Brak
Status
Nieznany
Wyznanie
Dubbing
Grimes
GI • GII
Grimes (Gothic II) (by Gothicfan94).png
Informacje
Gildia
Zawód
Górnik
Miejsce zamieszkania
Kopalnia w obozie Marcosa
Dzierżona broń
Noszony strój
Status
Nieznany
Wyznanie
Dubbing

Grimes – postać, występująca w GothicGothic II oraz Gothic II: Noc Kruka. Spokojny i stary górnik.

Przed akcją gry Edytuj

Był jedną z pierwszych osób, które trafiły do kolonii. Pracował jeszcze w pierwszej kopalni. Pewnego dnia podpory nie wytrzymały i kopalnia się zawaliła. Uciekł z niej w momencie zawalenia. Później rozpoczął pracę jako kopacz w starej kopalni. Mówi Bezimiennemu, że od dziesięciu lat pracuje w kopalni.

Gothic Edytuj

Kruszy rudę koło Iana – szefa kopalni. Radzi Bezimiennemu, aby nie przekraczał bariery, ponieważ jest ona nie do sforsowania. Mówi bohaterowi, że niekoniecznie musi pracować w kopalni, uważa, że bohater może zrobić karierę i zostać wielką szychą, ale nie zależnie jak wysoko uda mu się zajść, to bariera go zatrzyma.

Kopalnia Edytuj

Podczas fabuły modyfikacji „Kopalnia”, Grimes zachorował i przebywa w pobliżu Iana. W II rozdziale, Torak zastaje Grimesa przed posągiem Beliara, który zbudował Ian. Twierdzi że szef kopalni wdał się w konszachty z Bogiem Ciemności. Wspomina także o swoim przyjacielu, Peterze, który zaginął. Jak się okazuje po rozmowie z zaginionym cieniem, Peter i Grimes należa do grupy buntowników, którzy chcą pozbawić Iana władzy. Peter wysyła Toraka do kopacza. Ten zaprowadza bohatera do ogniska w pobliżu Eddiego i Reya. Informuje Toraka że buntownikami są: on, Peter, Eddie, Aleph i Santino. Zleca dawnemu słudze Iana zwerbowanie strażników. Są nimi: Fektos (jeśli nie zginął), Mike i Onbras. Następnie zleca Torakowi zadanie zlikwidowania Aarona, który wszedł w posiadanie zwoju teleportacji do obozu buntowników. Po wykonaniu zadania, Grimes chwali bohatera i wysyła go do Fektosa.

Gothic II Edytuj

W drugiej części gry pozostał w Górniczej Dolinie i po przybyciu paladynów poprowadził ekspedycję paladyna Marcosa do pozostałości po Starej Kopalni. Odrzucił propozycję opuszczenia doliny od bohatera, mówiąc, że woli pracować.

Velaya – Historia wojowniczki Edytuj

W modyfikacji Velaya – Historia wojowniczki Grimesowi udało się uciec z Górniczej Doliny jeszcze przed zawaleniem się przełęczy prowadzącej do Khorinis. Mieszka wraz ze swoimi kolegami po fachu w domku na terenie posiadłości Velayi. Oświadcza wojowniczce, że w jej kopalni znajduje się ruda. Mówi, że kopalnia należała dawniej do Lariusa, który z nieznanych przyczyn zamknął ją. Radzi też bohaterce, aby zdobyła zgodę Korony i znalazła skrybę, który zająłby się papierkową robotą. Po zatrudnieniu Erola i zdobyciu zgody lorda Andre kopacz prosi Velayę, aby zabiła pełzacze grasujące w kopalni. Po usunięciu intruzów Grimes i jego koledzy zaczynają pracę w kopalni baronowej.

Dalsze losy Edytuj

Po wypłynięciu Bezimiennego na Dwór Irdorath, orkowie zajęli całą wyspę Khorinis, więc Grimes został prawdopodobnie przez nich zabity, bądź zniewolony.

Ciekawostki Edytuj

  • Grimes jest jedyną osobą ze Starej Kopalni, którą bohater spotyka w kolejnych częściach gry.
  • W modyfikacji Returning można dowiedzieć się, że przed trafieniem do kolonii parał się złodziejstwem.
  • W tej samej modyfikacji może nauczyć bohatera wydobycia magicznej rudy.
  • W Gothic II: Noc Kruka posiada gildię Mieszkaniec.
  • Po pierwszej rozmowie z nim w Gothic II, kopalnia Marcosa zostaje zaatakowana przez stado pięciu zębaczy.

Więcej w Fandom

Losowa wiki