Fandom

Gothicpedia

Greg

4965stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze36 Share

Gdybyś wiedział, co osiągnąłem, to ze strachu wlazłbyś pod kamień.

— Greg do Bezimiennego
Greg
Greg (by Wojciech Wawrzyńczak).png
Greg nieopodal farmy Lobarta
Informacje
Gildia
Tytuł
Poziom
50
Miejsce zamieszkania
Miejsce pobytu
Okolice farmy Onara
Dzierżona broń
Noszony strój
Ubranie kapitana (Jarkendar, przed wejściem do miasta)
Strój farmera (Khorinis)
Występowanie
Status
Nieznany
Wyznanie
Dubbing
Kod na przywołanie
Pir_1300_addon_Greg_NW (Khorinis)
Pir_1320_addon_Greg (Jarkendar)

Kapitan Greg – postać, występująca jedynie w Gothic II: Noc Kruka. Jest to kapitan piratów, mających swoją kryjówkę na plaży w Jarkendarze. Nosi, jak przystało na prawdziwego kapitana piratów, ubranie kapitana, piracki kordelas i opaskę na prawym oku.

Przed akcją gry Edytuj

Greg wraz ze swoją załogą był postrachem mórz. Za czasów bariery plądrował statki handlowe. Lecz po upadku magicznej bariery statki przestały pływać na morzu, więc Greg stał się bezrobotny. Gdy zauważył Esmeraldę na horyzoncie, nie tracąc czasu zaatakował, nie wiedząc, że to statek paladynów. Zorientował się zbyt późno, a walka nie była długa. Statek został zatopiony, załoga wybita, a kapitan na kawałku deski podryfował w stronę Khorinis.

Gothic II: Noc Kruka Edytuj

Bezimienny poznaje go na drodze do miasta Khorinis przed farmą Lobarta. Greg znalazł się tam po nieudanym abordażu statku paladynów. Szuka on sposobu dostania się do miasta i chce w ten sposób wykorzystać Bezimiennego. Bohater musi oddać mu strój farmera od Lobarta. Następnie wynajmuje pokój w gospodzie „Pod Martwą Harpią”. Tym razem żąda od Bezimiennego pomocy w odnalezieniu skarbów, które zakopał. Wyjawia bohaterowi również cel swego pobytu w Khorinis. Okazuje się że szuka człowieka o imieniu Dexter. Podczas walki Bezimiennego z Dexterem niespodziewanie zjawia się kapitan. Kiedy w końcu bohater dostaje się do Jarkendaru, Grega jeszcze tam nie ma, a obozem piratów rządzi Francis. Pojawia się on tam dopiero kiedy bohater opuszcza jego chatę. Opowiada, że dostał się tu podobnie jak magowie wody i sam Bezimienny, przez portal w Khorinis. Zleca on bohaterowi różne zadania, takie jak oczyszczenie kanionu z brzytwiaków i szpiegowanie bandytów. Po ukończeniu misji w kanionie każe odebrać od Bonesa bandycki pancerz, potrzebny do szpiegowania bandytów. Gdy główny bohater zabija Kruka i informuje o tym pirata, Greg daje mu 500 sztuk złota i nabiera do bohatera ogromnego szacunku.

Dalsze losy Edytuj

Po odpłynięciu Bezimiennego na Dwór Irdorath, Jarkendar został zaatakowany przez orków, po czym Greg został prawdopodobnie przez nich zabity, bądź zniewolony. Możliwe, że on i jego załoga zbudowali nowy statek i opuścili wyspę przed tym wydarzeniem.

Ciekawostki Edytuj

  • Greg to jedna z nielicznych osób, która zwraca się do Bezimiennego per pan (choć wyraźnie widać, że używa tego określenia ironicznie). Jednak później jest z bohaterem na ty (rzec by można, że potem zwraca się do niego obraźliwie, np. „Ty pyszałku”).
  • Ukrył w Jarkendarze masę skarbów między innymi kompas Garetta. Można się o tym dowiedzieć zabierając wiadomość w butelce leżącą w jego chacie.
  • Jeżeli Bezimienny spróbuje go okraść, otrzyma sześćset sześćdziesiąt sześć sztuk złota.
  • Występuje w modyfikacjach The Vulcano Quest oraz Piratenleben.
  • W tej drugiej można się dowiedzieć, że on i jego załoga, jako mieszkańcy morza, wyznają Adanosa. To właśnie na Adanosa piracką przysięgę złożyli Rhen i, najpewniej, Fowler.
  • Jest jedną z dwóch osób, (drugą jest Skip) która nosi piracką bandanę.
  • W modyfikacji Returning Bezimienny dostaje od niego pirackie ubranie oraz może kupić piracką zbroję i ubranie kapitana.
  • W tej samej modyfikacji w siódmym rozdziale ma na sobie pancerz rycerza.
  • W modyfikacji Złote Wrota jest powieszony na drzewie w obozie piratów.

Więcej w Fandom

Losowa wiki