FANDOM

Gothic Online – modyfikacja, umożliwiająca rozgrywkę w trybie wieloosobowym na platformie Gothic oraz Gothic II: Noc Kruka.

Historia powstawania modyfikacji Edytuj

Obserwując złą sytuację Gothic Multiplayer, dawny członek GMP Teamu, V0ID (Sative) postanowił stworzyć własną modyfikację multiplayer. Jednakże nie chcąc konkurować z GMP, modyfikacja miała obejmować pierwszą część sagi Gothic. Prace nad Gothic Online rozpoczęły się dokładnie 8 października 2014 roku i już po 3 dniach, został upubliczniony pierwszy filmik przedstawiający działający czat. Niedługo później zostało utworzone forum modyfikacji, a następnie do zespołu Gothic Online Team, zawitał nowy członek RaHim, pełniący rolę głównego testera wczesnej wersji.

Pierwsza oficjalna wersja 0.1 alpha, została wydana 25 stycznia 2015 roku. Oferowała ona podstawową synchronizację postaci, masę błędów i co najważniejsze możliwość przechodzenia kampanii. Nie był to tryb kooperacji, ale gracze mogli już wykonywać interakcje z innymi. Na tę chwilę była możliwość gry na jednym globalnym serwerze, stworzonym przez twórców modyfikacji, co następnie zmieniono w nadchodzącej aktualizacji. W między czasie do zespołu dołączył Bimbol. Był on odpowiedzialny głównie za launcher, jednakże później zaczął współtworzyć modyfikację.

28 marca 2015 została wydana długo oczekiwana wersja 0.2a. Przyniosła ona spore zmiany w projekcie. Dodany został m.in język skryptowy GameMonkey, udostępnione zostały pliki serwerowe, oraz w pełni funkcjonalny nowy launcher, który automatycznie pobierał pliki z serwera. Architektura Gothic Online oferowała możliwość pisania skryptów po stronie klienta, jak i serwera, co dawało ogromne możliwości skrypterom. Jednakże spora ilość błędów i niedociągnięć w synchronizacji (brak broni w dłoni, brak ubranego pancerza), oraz problemy z crashami serwera, jak i klienta, sprawiły, że modyfikacja była wciąż nie grywalna. Dodatkowo brakowało podstawowych funkcji skryptowych umożliwiających m.in zmianę wyglądu, czy edycję nicku gracza.

Obecnie głównym developerem modyfikacji jest Bimbol. 14.05.2017 została wydana stabilna wersja Gothic 2 Online w wersji 0.1.0, oferująca większe możliwości niż Gothic Multiplayer i pozwalająca na teoretycznie przyjemniejszą rozgrywkę, m.in. poprzez lepszą synchronizację czy obsługę sieci.

Twórcy Edytuj

  • Sative aka V0ID – inicjator projektu, programista.
  • Bimbol – programista.
  • Nubzior – webmaster.

Linki zewnętrzne Edytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki