Wikia

Gothicpedia

Gothic II

4830stron na
tej wiki
Komentarze155
Gothic II
Gothic II
Informacje
  • Gatunek
  • Action RPG
    • Producent
  • Piranha Bytes
    • Wydawca
  • JoWooD Productions
    • Data wydania
  • Świat: 29 listopada 2002
  • Polska: 16 kwietnia 2003
    • Wymagania
  • Procesor Intel Pentium III 700 MHz (zalecane 1.2 GHz dla kart graficznych bez T&L)
  • 256 MB pamięci RAM (dla Windows XP zalecane 512 MB)
  • Karta graficzna 3D z 32 MB z obsługą DirectX 7 (zalecana 64 MB)
  • 2.2 GB wolnego miejsca na twardym dysku
  • Karta dźwiękowa zgodna z DirectX 8
  • Windows 98/2000/XP
    • Nośnik
  • 1 płyta DVD
    • Aktualna wersja
  • 1.30
  • Gothic II – gra RPG, kontynuacja pierwszej części Gothic, która odniosła bardzo duży sukces w Niemczech, gdzie gra powstała, a z czasem jej fenomen przeniósł się do innych krajów, w tym do Polski. Marketing serii na anglojęzycznych rynkach, a przede wszystkim w Stanach Zjednoczonych, był niewielki. Gra borykała się również z problemami dotyczącymi dystrybutorów, w wyniku czego nie osiągnęła popularności porównywalnej z krajami niemieckojęzycznymi. Twórcą gry jest firma Piranha Bytes, natomiast polskim dystrybutorem – CD Projekt.

    Gothic 2 - Intro PL01:54

    Gothic 2 - Intro PL

    G23

    Ekran wczytywania

    Fabuła Edytuj

    Fabuła Gothic II kontynuuje tę znaną nam z pierwszej części gry. Bezimienny zostaje w magiczny sposób wyciągnięty spod gruzów Świątyni Śniącego – miejsca ostatniej batalii Gothika. Zbawcą jest nekromanta Xardas, który już na początku mówi nam o nowym zagrożeniu, jakie pojawiło się na wyspie Khorinis. Tym razem stała się ona celem potężnych istot – Smoków, wezwanych tam przez Beliara. Bezimienny nie może jednak ruszyć od razu do boju, a to z trzech powodów. Po pierwsze główny bohater, będąc przez około trzydzieści dni nieprzytomnym, stracił swoje umiejętności. Po drugie Górnicza Dolina jest teraz w całości okupowana przez Orków. Po trzecie sprytny mag od razu orientuje się, że Smoki dostają od kogoś rozkazy. Bohater musi więc z nimi porozmawiać, a do tego potrzebny mu będzie magiczny artefakt samego boga ognia i sprawiedliwości – Oko Innosa, które zmusza smoki do mówienia prawdy. Pierwszym krokiem do zdobycia go jest przyłączenie się do jednego z trzech stronnictw:

    • Strażnicy miejscy / Paladyni – obrońcy miasta posłuszni królowi Rhobarowi II i oddani Innosowi – bogu światła, życia i sprawiedliwości. Strażą Miejską dowodzi Lord Andre – prawa ręka tymczasowego gubernatora Khorinis i dowódcy paladynów – Lorda Hagena. Paladyni są rycerskim zakonem Innosa, posiadają dużą wprawę w rycerskim rzemiośle, potrafią także stosować magię ofensywną i uzdrawiającą.
    • Najemnicy / Łowcy Smoków – najemnicy z Nowego Obozu, znani z gry Gothic wojownicy, którzy połączyli siły z bandytami z południowych gór. Szefem tych pierwszych jest Generał Lee, zaś drugich Sylvio. Zostali oni wynajęci przez bogatego właściciela ziemskiego Onara do chronienia jego rodzinnego majątku przed Strażnikami Miejskimi. Skuszeni historiami o skarbach znajdujących się w posiadaniu Smoków postanawiają zapolować na te stworzenia. Są wprawni w walce i mogą nauczyć się samodzielnie wykuwać broń. W okolicach Khorinis mają często złą opinię, w związku z wymuszeniami na okolicznych farmerach.
    • Nowicjusze / Magowie Ognia / Arcymagowie Ognia – sprzymierzeni z Paladynami wierni słudzy Innosa. Dołączenie do nich jest najtrudniejsze. Przewodzą im Arcymagowie Ognia Pyrokar (ten sam, który we wstępie do pierwszej części przekazuje bohaterowi list do Xardasa) oraz Ulthar i Serpentes. Dobrze znana jest im sztuka magiczna i mają możliwość nauczenia się tworzenia run.

    W grze głównymi przeciwnikami są:

    • Bagienny Smok Pandrodor – znajduje się niedaleko chaty Cavalorna z pierwszej części.
    • Kamienny Smok Pedrakhan – przebywa w górskiej fortecy na południu.
    • Ognisty Smok Feomathar – spotkamy go na wulkanie (w pierwszej części cytadela orków).
    • Lodowy Smok Finkregh – swoją siedzibę ma w Lodowej Krainie.
    • Ognisty Smok Feodaron (brat Feomathara) – znajduje się na Dworze Irdorath.
    • Smok ożywieniec – bezimienny smok, wybraniec Beliara – przebywa w ostatniej jaskini Dworu Irdorath.

    Fabuła drugiej odsłony serii Gothic nie zawiera tylu zwrotów akcji co jej poprzedniczka. Warto jednak zauważyć, że prezentuje ona dużo mniejszą liniowość, ponieważ oprócz wątku głównego występują tu też misje przeznaczone dla konkretnej gildii oraz kilka zadań pobocznych. Dużo bardziej jest tu odczuwalny upływ czasu, co wynika z presji narzucanej nam przez maga Xardasa.

    Świat Edytuj

    Gothic II oferuje nam ogromny świat, pełen pięknej przyrody jak i mrocznych, tajemniczych miejsc. Składa się on z trzech dużych lokacji, jakimi są okolice miasta portowego, Górnicza Dolina oraz jedna z czterech zaginionych świątyń boga ciemności Beliara, zwanej Dworem Irdorath. W dodatku Gothic II: Noc Kruka pojawia się także Jarkendar. Pierwsza z nich to miejsce pełne gęstych lasów, polan, jaskiń. Trzeba jednak uważać, bo wbrew pozorom nie jest tu całkiem bezpiecznie. Kolejna lokacja to znana nam z pierwszej części Górniczej Doliny, zwana do niedawna Kolonią Karną. Prezentuje ona krajobraz całkowitego zniszczenia i spustoszenia. Z kolei Dwór Irdorath to miejsce tajemnicze i pełne grozy. Zapomniana Dolina Budowniczych, czyli Jarkendar, jest miejscem bardzo zróżnicowanym – znajdują się tu bagna, pustynie, plaże, płaskowyże i głębokie, malownicze doliny.

    Wersja polska Edytuj

    Wersja polska: START INTERNATIONAL POLSKA na zlecenie CD Projekt

    Głosu użyczyli:

    Modyfikacje Edytuj

    Do Gothic i Gothic II: Noc Kruka powstały liczne modyfikacje wzbogacające lub zmieniające fabułę. Do największych modyfikacji należy stworzone przez polskich fanów gry Złote Wrota, Straż miejska oraz niemieckie lub rosyjskie modyfikacje, dostępne również w spolszczeniach Piratenleben, Velaya – Historia wojowniczki, Returning, Dark Saga.

    Rozpocznij dyskusję Dyskusje o artykule Gothic II

    Więcej od Wikii

    Losowa wiki