FANDOM

Gothic 3: Zmierzch Bogów (niem. Gothic 3: Götterdämmerung, ang. Gothic 3: Forsaken Gods) – samodzielny dodatek dziejący się w świecie znanym z Gothic 3, wyprodukowana przez indyjską firmę Trine Games oraz niemiecką grupę modderską Community Patch Team, oraz wydany przez JoWooD Productions. Polonizacją oraz wydaniem dodatku w Polsce zajął się, tak jak w przypadku poprzednich gier z serii, CD Projekt.

Fabuła rozszerzenia Edytuj

Fabularnie dodatek stanowi pomost między Gothic 3 a ArcaniĄ.

Minęły dwa lata od wydarzeń z Gothic 3. Myrtana została podzielona na cztery części rządzone przez dawnych przyjaciół bezimiennego bohatera. Gorn zajął twierdzę paladynów – Gothę, Thorus przejął zamek w Trelis i okoliczne tereny oraz zjednoczył orków, Generał Lee przejął wschodnią część kraju oraz stolicę – Vengard, zaś bracia Inog i Anog odsunęli się od konfliktu wojennego i zarządzają Silden oraz Geldern.

Konflikt toczy się pomiędzy Gornem i Thorusem. Orkowie napadają na kupców oraz obywateli Myrtany, a buntownicy zawzięcie temu protestują. Zaczyna się tu rola bohatera, który po wyczerpującej walce z Xardasem zamierza ponownie zjednoczyć Myrtanę.

Świat gry Edytuj

Twórcy oddali graczom do eksploracji jedynie Myrtanę, pozostałych krain nie można eksplorować, bowiem przejścia do nich są zastawione skałami lub niewidzialnymi ścianami. Wiele miast uległo znacznym zmianom, odbudowano świątynie i zamki, a kraj powoli budzi się po wojennych przejściach. Po przejściu gry można kontynuować rozgrywkę.

Odbiór Edytuj

Dodatek został bardzo chłodno przyjęty zarówno przez graczy, jak i recenzentów. Za jego największą wadę uznano liczne błędy (przez co gra wyrobiła sobie przydomek zmierzch bugów) i niedopracowania gry oraz braki fabularne i nudną rozgrywkę. Gra ma na przykład problemy ze śledzeniem poczynań gracza – w niektórych rozmowach zdarzają się kwestie dotyczące wydarzeń, do których nie doszło lub postaci, o których bohater jeszcze nigdy nie słyszał, a wie kim są. Poza tym silnik wciąż nie doczekał się optymalizacji, w związku z czym gra bardzo długo ładuje dane. Co gorsza, Zmierzch Bogów działa gorzej niż G3.

To wszystko sprawiło, że Zmierzch Bogów dostał dosyć niskie oceny. Średnia na Metacritic wyniosła 44. W czasopiśmie CD-Action wystawiono mu ocenę 4/10.

W związku z takim przyjęciem gry, JoWood, wydawca dodatku, przeprosił graczy za to, że wydał niesatysfakcjonujący produkt i zapewnił, że JoWood oraz Trine Games pracują w pocie czoła, by naprawić błędy tytułu.

Wersja polska Edytuj

Polonizacja została przygotowana przez Start International Polska na zlecenie CD Projekt Localalisation Centre

Głosu użyczyli:

Ciekawostki Edytuj

  • W produkcji dodatku pomagała grupa modderska.
  • W polskiej i niemieckiej wersji tytuł to Zmierzch Bogów, a angielskie Forsaken Gods oznacza Zapomniani Bogowie.

Linki zewnętrzne Edytuj

Rozpocznij dyskusję Dyskusje o artykule Gothic 3: Zmierzch Bogów

  • grafika

    • mam problem z GOTHIC 3 Po zainstalowaniu gra odpala normalnie tylko wogole nie widac napisow i dialogow  wszystko zamazane nie wiem dlacz...
  • Koniec Zmierzchu

    10 wiadomości
    • ProOski napisał(a):To jest coś na zasadzie GTA, przejdziesz gre i możesz sobie chodzić po świecie gry Zgadzam się z ProOski w konicu...
    • Gratulację za odkopanie tematu sprzed ośmiu miesięcy. ^_^