Fandom

Gothicpedia

Gothic: Der Comic

5394strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze14 Udostępnij

Gothic: Der Comic (bardziej znany jako Komiks Gothic) – komiks, wydany w czerwcu 2000. Scenariusz napisany został przez Thorstena Felden, który odpowiadał za scenariusz do pierwszej części Gothic. Za kwestię graficzną odpowiadają Henrik Fetz, Tom Thiel, Lioubo Nicolai, Özi, Thomas Ewerhardt i Ricarda Lanzrath.

Streszczenie Edytuj

Komiks rozpoczyna scena przedstawiająca Miltena Plescotta, młodego żołnierza powołanego do armii wbrew swej woli, który leżąc w obozie wojskowym rozmyśla nad wojną z orkami. Decyduje się zbiec z niego pod osłoną nocy. Po długiej drodze wreszcie dotarł do Khorinis, gdzie straż złapała go za kradzież jabłek. Znalazłszy u niego tatuaż symbolizujący jego przynależność do armii skazano go za dezercję na zesłanie do Kolonii Karnej.

Milten w więzieniu spotyka Lestera, Diega i Gorna. Od nich poznaje historię magicznej bariery i Kolonii Karnej. Przez sędziego skazani zostają na dożywotni pobyt w Kolonii Karnej i zrzuceni z klifu.

Następna scena prezentuje walkę dwóch gladiatorów na arenie – Orika i Ulgora. Bohaterowie siedzą na trybunach i dyskutują o walce. Gorn opowiada o dużym ładunku alkoholu, który znajduje się w magazynie. Gorn wchodzi z Diego w zakład, że uda mu się zdobyć alkohol. Wtem na arenę wchodzi Gomez wraz ze swą kobietą. Niespodziewanie Orikowi udaje się wygrać walkę. Strażnik nie wpuszcza Gorna do magazynu, toteż ten wszczyna burdę. Po chwili do walki dołącza Lester, który pomaga Gornowi w potyczce. Od rzezi na trybunach bohaterów powstrzymuje Milten.

W następnej scenie Corristo karci Miltena za swą pychę, twierdząc jakoby zachowywał się niegodnie jak na miano maga i że jest tylko adeptem, toteż nie powinien się z tym aż tak obnosić.

Następuje przeniesienie akcji do Gorna. Stoi on samotnie na północ od Starego Obozu, gdzie natyka się na bandytów. Nie chcąc oddać im swej rudy wywiązuje się walka, którą wygrywają łupieżcy dzięki przewadze liczebnej. Od pewnej śmierci Gorna ratuje Lester, który czarem telekinezy odrzuca od niego bandytów. Postanawiają skryć się w pobliskiej jaskini, gdzie Gorn leczy swe rany. Przybywają Milten i Diego, którzy informują swych kompanów o rozkazie wydanym przez Gomeza, jakoby Gorn miał zostać powieszonym, jeśli tylko zostanie złapany. Jednakże bohaterowie mają plan.

Następnego ranka atakują punkt, z którego zsyłane są do skazańców towary. Lester odwraca uwagę strażników, zaś reszta bohaterów kradnie beczkę, w której umieszczają Diega. Nocą ten wychodzi z niej w środku magazynu i kradnie worki rudy przeznaczonej na zakłady. Ucieka dachem, a następnie wraz z Miltenem omyłkowo wchodzą do sypialni Gomeza. Zastają w niej na szczęście jedynie jego kobietę. Zabierają ją ze sobą, by nie doniosła o ich uczynku. Podczas ucieczki trafiają na medytującego Drago, który jednakowoż ich nie zauważa. Budzi się w ostatniej chwili, widząc jedynie sukienkę kobiety znikającą za rogiem. Bohaterowie zamykają się w wieży, jednakże Drago rzuca kwasowy czar, który trafia w wór magicznej rudy i pobudza go do działania. Eksplozja zawala wieżę, zaś bohaterowie wyskakują i chwytają się gałęzi drzewa.

Los kobiety nie zostaje wyjaśniony. Gorn wraz ze swą rudą zbiega do Nowego Obozu, gdzie szybko zdobywa szacunek, zaś Diego ukrywa swą rudę w jaskini, w której wcześniej kurował się Gorn. Następnie daje Cieniom cznak, jakoby dowiedział się, gdzie znajduje się kryjówka bandytów, którzy ową rudę ukradli. Strażnicy dotarłszy tam wpadają w pułapkę bandytów i zostają zabici, zaś po rudzie ginie ślad. Gomez uznaje, że cienie zbiegły prawdopodobnie wraz z bandytami z jego rudą. O ich zwłokach skrytych w jaskini nie dowiaduje się nikt.

Komiks kończy się sceną przedstawiającą czwórkę bandytów, którzy okradają nowo przybyłego skazańca.

Niezgodności z serią gier komputerowych Edytuj

  • Miasto Khorinis w komiksie przedstawione zostało jako gigantyczna metropolia, która, co ciekawe, pozbawiona jest dostępu do morza.
  • Pancerze straży miejskiej przypominają bardziej zbroje rzymskich legionistów, niżeli późnośredniowieczne pancerze, które występują w grze Gothic II.
  • Gomez, nazywany tam Erzbaronem ma szaty odbiegające znacząco od ostatecznego wyglądu. Jest to zielona koszula z bufiastymi, złotymi rękawami, wysoki, złoty kołnierz, złoto-czerwona czapka, zielona spódnica i czerwone buty.
  • W komiksie dość licznie występują konie, które w serii gier się nie pojawiają.
  • Z początku ruda miała mieć ciemnozielony kolor, który wraz z rozbudzeniem w niej magii jaśniał.
  • Wśród broni pojawić się miały między innymi łańcuchy i tarcze.
  • Magowie Ognia byliby w stanie używać czarów związanych z kwasem.
  • Podczas akcji komiksu bariera miała 20 lat, a w grze istniała 10 lat.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki