Fandom

Gothicpedia

Gospoda pod Tłustym Cielaczkiem

4967stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Share

Gospoda pod Tłustym Cielaczkiem
Gospoda pod Tłustym Cielaczkiem (za dnia) (by SpY).png

Informacje
Położenie
Mieszkańcy
Zarządca
Ważne postacie
Coragon
Występowanie

Gospoda pod Tłustym Cielaczkiem – gospoda, znajdująca się w Khorinis pomiędzy Placem Świątynnym, od którego prowadzi tylne wyjście, a Placem Wisielców.

Gothic II Edytuj

Jej zarządcą jest karczmarz – Coragon. Jest to dosyć duża gospoda, choć nie dorównuje pod tym względem Gospodzie pod Martwą Harpią, która jest większa i na dodatek posiada piętro oraz pokoje. Niegdyś było to miejsce bardzo powszechne, kiedy to uczęszczało do niej bardzo wielu obywateli Khorinis. Lecz te czasy już minęły, od kiedy na Placu Wisielców rozdawane jest za darmo piwo, jak to także stwierdza właściciel zachodzą do niej (do gospody) ostatnio tylko bogacze z górnej części miasta. To w tym miejscu miało zdarzenie związane z kradzieżą sreber, których dokonała Gildia Złodziei. Po tym jak Bezimienny zaatakował i okradł Valentino, aby przetestować nowy czar Ignaza, następnego dnia właściciel pobił bawidamka z Górnego Miasta, który to nie raczył zapłacić za swój ostatni rachunek.

Późnym popołudniem można spotkać przed głównym wejściem do gospody Briana, czeladnika kowala Harada, Bartoka, popijającego gin oraz niektórych obywateli Khorinis.

Ciekawostki Edytuj

  • Od placu wisielców prowadzi wybrukowana droga, która kończy się w tylnej ścianie gospody.
  • Nad kominkiem wiszą dwie smocze zguby. Nie wiadomo, skąd Coragon je zdobył. Jeden z tychże mieczy znajduje się w grocie, nieopodal słonecznego kręgu. Inne zaś egzemplarze pojawiają się u kupców dopiero w dalszych rozdziałach.

Więcej w Fandom

Losowa wiki