Fandom

Gothicpedia

Goblin

5336stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze20 Udostępnij

Goblin – gatunek stwora, występujący w każdej grze z Serii Gothic.. Najsłabsza i najbardziej pospolita odmiana. Występuje w Gothic, Gothic II wraz z dodatkiem oraz w Gothic 3 i Gothic 3: Zmierzch Bogów.

Gothic Edytuj

W pierwszej części sagi goblin jest koloru zielonego i walczy pałką, bądź zardzewiałym mieczem. Występuje powszechnie na terenie całej Doliny. Nie stanowi zbytniego zagrożenia dla Bezimiennego, nawet na początku rozgrywki. Nie posiadają przy sobie niczego.

Gothic II i Gothic II: Noc Kruka Edytuj

Wygląd gobilnów nie ulega zmianie, jednak w walce zaczęły stosować lagi. Zamieszkują całą wyspę. W ich ekwipunku bohater może znaleźć kilka sztuk złota, leśne jagody, drugą lagę bądź rybę. Bardzo rzadko noszą też przy sobie srebrny pierścień. 

Gothic 3 i Gothic 3: Zmierzch Bogów Edytuj

Wygląd gobilnów zmienia się w stosunku do poprzednich części. Są wyższe, bardziej wyprostowane. Także ich twarz jest mniej zwierzęca. Są także inteligentniejsze. Występują powszechnie na całym kontynencie, zwykle w grupkach cztero-pięcio osobowych. Często przewodzą im szamani. Uzbrojeni są w pałki, tak jak ich pobratymcy z Górniczej Doliny. Ze względu na swą szybkość mogą sprawić drobne kłopoty bohaterowi. Posiadają przy sobie alkojagodę, pieczonego chrząszcza lub parę sztuk złota.

ArcaniA Edytuj

Na Feshyr i Argaanii gobliny mają nazwę Zielony Goblin.Na Feshyr można je spotkać na plaży gdzie znajduję się łódź Diega,w górskim jeziorze,w zagajniku jeleni i w jaskini,która leży w zagajniku jeleni.Na wyspie Argaan spotkać je można praktycznie wszędzie.W północnym Stewark,w Krwawej Dolinie,dziczy i bagnach.Oczywiście także w przeróżnych jaskiniach.Pasterz z Feshyr może z niego pozyskać goblińską maczugę,złoto i u niektórych goblinów goblińskie karwasze.

Ciekawostki Edytuj

  • modyfikacji Velaya – Historia wojowniczki zamieszkały w dawnej wieży Xardasa.
  • W tej samej modyfikacji bohaterka może porozmawiać z trzema goblińskimi wodzami w wieży Xardasa i z jednym ze zwykłych goblinów na drodze do niej.
  • Jeśli bohater strzeli do goblina to umrze on po pierwszym trafieniu.
  • Gobliny śpiąc zwijają się w kłębek.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki