FANDOM

Gońcy leśni – jedna z gildii występująca w Gothic 3 i w ArcaniA. W prawie każdym oddziale jest jeden druid.

Opis Edytuj

Gońcy leśni to ludzie żyjący w harmonii z naturą. Zamieszkują zazwyczaj w jaskiniach i w lasach. Wraz z druidami pomagali ludziom w ciężkich sytuacjach. Są oni wierni Adanosowi. Gdy wybuchła wojna nie okazali wrogości orkom, oczywiście bez wzajemności. Teraz gońcy walczą okazyjnie z orkami oraz przy odrobinie czasu polują na zwierzęta. Za pierwsze zadania można uzyskać u nich nawet 50 pkt. reputacji.

Gothic Edytuj

W pierwszej części gry nie występują, ponieważ są bardzo ufni i z zasady nie sprawiają kłopotów, a co z tym idzie nie zostali zesłani do kolonii karnej w Khorinis.

Gothic 3 Edytuj

W Gothic 3 gry gońcy leśni stoją na progu wyginięcia, gdyż są nieustannie tępieni przez orków. Różne obozy gońców są rozsiane po całej Myrtanie.

Najważniejsze obozy Edytuj

  • Wioska gońców niedaleko Montery, obecnie zniszczona, w której urzęduje przywódca druidów.
  • Mały obóz niedaleko Geldern, jego mieszkańcy są odpowiedzialni za zniszczenie kilku farm należących do Trelis.
  • Obóz na północny wschód od Silden, grupa gońców leśnych wraz z druidem Runakiem uciekający przed łowcami druidów.

Gothic 3: Zmierzch Bogów Edytuj

W tej części gońcy leśni również występują. Jedni mieszkają w chacie, niedaleko Silden z druidem, a gońcy Porgana nadal mieszkają z nim w swoim małym obozie. Zostają jednak usunięci przez Edycję Rozszerzoną.

ArcaniA Edytuj

Na wyspie Argaan urzęduje cała gildia gońców leśnych, jednak w przeciwieństwie do ich pobratymców z kontynentu nie zarządza nimi druid. Cała gildia znalazła się w poważnych kłopotach podczas wojny z Myrtaną, kiedy większość z jej członków zginęła podczas bitwy z lordem Hagenem. Jej przywódcą jest Craglan.

Ciekawostki Edytuj

  • Lester, mimo że nie jest gońcem leśnym, nosi ich strój, zaś od wersji 1.74 nosi szatę druida.
  • W Gothic 3 jedyny goniec leśny z przedstawionym imieniem i jedyny z którym można porozmawiać to Arakos – strażnik druida Porgana.