Fandom

Gothicpedia

Gniew Innosa

4993strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze5 Udostępnij

Gniew Innosa
Gniew Innosa (ikona) (Gothic I) (by SpY).png
G • GII • G3 • G3:ZB • A:G4
Gniew Innosa (Gothic I) (by SpY).png

Informacje
Typ
Miecz dwuręczny
Obrażenia
110
Posiadacz

Wymagania
Siła
90
Inne
Cena kupna
Brak możliwości kupna
Cena sprzedaży
Kod na przywołanie
Innos_Zorn
Gniew Innosa
Gniew Innosa (ikona) (Gothic II) (by SpY).png
G • GII • G3 • G3:ZB • A:G4
Gniew Innosa (Gothic II) (by SpY).png

Informacje
Typ
Miecz jednoręczny
Obrażenia
GII: 80
GII:NK: 140

Wymagania
Siła
GII: 40
GII:NK: 100
Inne
Cena kupna
Brak możliwości kupna
Cena sprzedaży
4000 sztuk złota
Kod na przywołanie
ItMw_1H_Blessed_03
Gniew Innosa
Gniew Innosa G3 ikona (by Cassidy005).png
G • GII • G3 • G3:ZB • A:G4
Gniew Innosa G3 (by Cassidy005).png

Informacje
Typ
Miecz dwuręczny
Obrażenia
160

Wymagania
Siła
300
Umiejętności
Dodatkowe
Inne
Cena kupna
Brak możliwości kupna
Cena sprzedaży
75000 sztuk złota
Kod na przywołanie
It_2H_InnosWrath_0
Gniew Innosa
Gniew Innosa G3 ikona (by Cassidy005).png
G • GII • G3 • G3:ZB • A:G4
Gniew Innosa G3 (by Cassidy005).png

Informacje
Typ
Miecz dwuręczny
Obrażenia
160

Wymagania
Siła
300
Umiejętności
Dodatkowe

Inne
Cena kupna
Brak możliwości kupna
Cena sprzedaży
75000 sztuk złota
Gniew Innosa
Ikona gniew innosa g4 (by Ossowski21).png
G • GII • G3 • G3:ZB • A:G4
Gniew innosa g4 (by Ossowski21).png

Informacje
Typ
Miecz dwuręczny
Opis w grze
Miecz ten nie tyle powleczono magiczną rudą, co całkowicie go z niej wykuto i nasycono gniewem jego stwórcy. Pomimo ogromnej klingi broń jest lekka i niebywale ostra, a dzięki temu, że wykonano ją z rudy, można rzucić na nią potężne zaklęcia.
Obrażenia
65

Wymagania
Dodatkowe
35 do many
21 do umiejętności magicznej

Inne
Cena kupna
Brak możliwości kupna
Cena sprzedaży
700 sztuk złota

Gniew Innosa – potężny oręż, występujący we wszystkich częściach sagi Gothic, najprawdopodobniej zesłany ludziom przez Innosa.

Gothic Edytuj

W pierwszej części właścicielem tego miecza jest Gomez. Oręż jest dwuręczny i zadaje 110 punktów obrażeń, co czyni go drugą najlepszą bronią wewnątrz bariery. Posiada podwójny jelec, małą głowicę i proste ostrze. Niestety, Bezimienny może zdobyć go dopiero w piątym lub szóstym rozdziale, po zabiciu magnata, przez co nie ma z niego zbyt dużego pożytku.

Gothic II Edytuj

W drugiej części jest to błogosławiony oręż paladynów. Tym razem Gniew Innosa jest jednoręczny, zadaje 80 obrażeń i wymaga tylko 40 punktów siły. Pod względem obrażeń Gniew Innosa jest przewyższany przez np. magiczne ostrze na smoki, ale posługujący się nim ma jeszcze do dyspozycji magię. Bezimienny może otrzymać Gniew Innosa jedynie wstępując na służbę do paladynów. Aby stworzyć ten oręż, bohater musi konsekrować błogosławione ostrze magiczne Łzami Innosa. Czyni to modląc się do posągu Innosa, poświęcając ostrze wspomnianymi łzami.

Gothic II: Noc Kruka Edytuj

W dodatku Noc Kruka obrażenia zwiększyły się do 140 punktów, a wymogi siły wzrosły do 100 punktów. Ponownie jedyną lepszą bronią jednoręczną jest magiczne ostrze na smoki. Wizualnie nie uległ żadnym zmianom.

L'HIVER Edition Edytuj

W tej modyfikacji oprócz statystyk całkowicie zmienił się także wygląd broni.

Gothic 3 Edytuj

W trzeciej części miecz z powrotem staje się dwuręczny. Jest to najpotężniejszy oręż w grze. Bezimienny może go zdobyć otwierając czterdziestą ósmą z kolei skrzynię z bronią (nazwa: "Skrzynia" lub "Ciężka skrzynia" dla wersji 1.73). Broń ta jest od razu pobłogosławiona, bohater może ją natomiast naostrzyć, zwiększając obrażenia ze 160 do aż 170, ewentualnie zatruwając. Założenie jej daje umiejętność Paladyn, zadającą dodatkowe obrażenia stworzeniom Beliara. Jak łatwo zauważyć, Gniew Innosa w tej wersji ma bardzo nietypowe ostrze – lekko fioletowe (może to świadczyć, że jest on wykonany z magicznej rudy) i charakterystycznie "powycinane". Możliwe, że twórca miecza, kimkolwiek by nie był, chciał tym zminimalizować ciężar. Mimo iż takie ostrze wygląda na bardzo podatne na uszkodzenia i niezbyt solidne, nie niszczy się i nie pęka.

Gothic 3: Zmierzch Bogów Edytuj

W tej części miecz ten można zdobyć, zabijając orków, którzy nękają myśliwych na trasie MonteraCape Dun. W tymże dodatku nie stanowi tak potężnej broni dwuręcznej, jak we wcześniejszych częściach serii Gothic, w porównaniu do innych tej klasy oręży.

ArcaniA Edytuj

W Arcanii można własnoręcznie wykuć Gniew Innosa. Jest to także broń dwuręczna, która dodaje 65 punktów do walki wręcz, 35 do many i 21 do umiejętności magicznej. Wygląda podobnie jak w Gothic 3 – posiada złotą głowicę, jelce zakrzywione w górę oraz ciemne ostrze, miejscami rozszerzające się i pokryte tajemniczymi wzorami, lecz nie posiada wycięć w ostrzu. Broń tę można konsekrować Łzami Innosa, stając się wtedy Rozbudzonym Gniewem Innosa.

Składniki Edytuj

ArcaniA: Upadek Setarrif Edytuj

W Upadku Setarrif broń tę można zdobyć jedynie poprzez wczytanie stanu gry z ArcaniA. W tej części gry punkty do walki wręcz tym ostrzem spadają do 59, tracąc jednocześnie inne właściwości.

Występowanie Edytuj

Gothic Edytuj

Gothic II Edytuj

  • Można zdobyć konsekrując błogosławione ostrze magiczne łzami Innosa (V rozdział, tylko jeśli jest się paladynem).

Gothic 3 Edytuj

Gothic 3: Zmierzch Bogów Edytuj

  • Gniew Innosa jest w posiadaniu orków znajdujących się na trasie Montera – Cape Dun.

ArcaniA Edytuj

  • Jedynym sposobem jest wykucie tego miecza (Można ulepszyć Łzami Innosa).

Ciekawostki Edytuj

  • Gniew Innosa jest jedyną „imienną” bronią występującą we wszystkich częściach sagi pod tą samą nazwą. Jest też jedynym mieczem, który napotkał tyle zmian na przestrzeni rozwoju gry.
  • Broń ze skrzyni czterdziestej siódmej – topór Gniew Berserkera (poprawnie: Wściekłość/Szał Berserkera) – także jest "powycinany" w środku i zadaje dokładnie tyle samo obrażeń – 150 – z tą różnicą, że Gniew Innosa jest od początku błogosławiony. Ta sytuacja zmienia się wraz z patchem 1.73, gdzie topór zadaje 180 obrażeń, a miecz aż 200.
  • W modyfikacji Mroczne Tajemnice występuje czar o nazwie Gniew Innosa. Zadaje aż 9999 punktów obrażeń. Jest to jedyny przedmiot, którym bohater może zabić Śniącego.
  • Gniew Innosa w Gothic wygląda identycznie jak wściekła stal. Natomiast w Gothic II wygląda podobnie do Ręki Strażnika z Gothic.
  • W Gothic 3: Zmierzch Bogów Bezimienny może znaleźć ten miecz w jaskini niedaleko Montery, chroniony przez czarnego trolla. Podpisany jest Super potężny miecz Innosa, lecz nie może go podnieść z ziemi.
  • Gniew Innosa jest jednoręcznym mieczem tylko w Gothic II i Gothic II: Noc Kruka.
  • Jest najpotężniejszym niemagicznym dwuręcznym mieczem w Gothic.
  • Jest to jeden z niewielu przedmiotów, których nie posiada w ekwipunku postać pomocnicza Rockefeller w Gothic.

Więcej w Fandom

Losowa wiki