FANDOM

Gilbert – pustelnik, dawny członek Starego Obozu, z którego postanowił uciec.

Przed akcją gry Edytuj

Zamieszkiwał Stary Obóz i pełnił rolę kopacza. Nie mógł jednak znieść ciężkich warunków pracy oraz zasad panujących w obozie, presji strażników, którzy wyłudzali od robotników bryłki rudy w zamian za ochronę. Spowodowało to opuszczenie przez niego obozu.

Gothic Edytuj

Mieszka w jaskini położonej wysoko na klifie na południe od Starego Obozu. Bezimiennemu mówi, że nie podobała mu się polityka Gomeza. Twierdzi również, że powróci tam dopiero wtedy, gdy będzie tam mniej rzezimieszków i bandytów. Gilbert jest starszym i raczej przyjaźnie nastawionym do bohatera człowiekiem. Większość czasu spędza w ukryciu siedząc w swojej jaskini.

Gothic II i Gothic II: Noc Kruka Edytuj

Gilbert przeżył upadek magicznej bariery. Długo zwlekał zanim opuścił swoją pieczarę. Siedząc na górze nie był do końca pewien czy bariera naprawdę upadła. Doszedł do wniosku, że po tak długim czasie nikt go nie będzie szukał. Przemógł się i wyruszył w drogę odnaleźć swój dom. Miał szczęście, ponieważ niedługo później teren bezpośrednio znajdujący się pod jego jaskinią stał się ziemią zajmowaną przez orków podczas oblężenia zamku. Nie wiadomo czy udało mu się znaleźć dom. Oprócz listu zostawił po sobie złote naczynie i kubek smoły.

Modyfikacje Edytuj

Mroczne Tajemnice Edytuj

Jest winien Monkowi – jednemu z przemytników sporą ilość bryłek magicznej rudy – pożyczył ich od niego aż 500. Gilbert nie jest w stanie sam spłacić długu, więc prosi bohatera o to, by założył za niego tę ilość. W zamian oferuje informację o przemycie rudy w Starej Kopalni, a gdy Bezimienny ją wykorzysta, okaże się, że opłaciło mu się spłacić dług Gilberta.

Edycja Rozszerzona Edytuj

Gilbert podczas polowania na ścierwojady natknął się na Angelę. Uciekła ona Gomezowi pod osłoną nocy. Razem mieszkają w jaskini Gilberta.

Golden Mod Edytuj

Gilbert odgrywa większą rolę, gdyż jest związane z nim jedno zadanie. Gravo opowiada bohaterowi historię pustelnika: pracował on niegdyś w zamkowej kuźni, ukradł on Thorusowi pewien pierścień otrzymany za zasługi w wojnie z orkami. Zamknął on kosztowność w skrzyni, w pomieszczeniu, do którego ma klucz i tym samym naraził się strażnikom. Gdy Gilbert dowiaduje się od Bezimiennego, że Thorus chce odzyskać swoją kosztowność, atakuje go, lecz zostaje obezwładniony. Dzięki kluczowi, bohater otwiera pomieszczenie niedaleko kuźni Stone'a, znajduje w skrzyni pierścień Thorusa i oddaje go właścicielowi.

Czas Zapłaty Edytuj

Gilbert jest dostawcą ziela dla Tarana z obozu rebeliantów. Gdy przychodzi do niego Rick, wysłany przez Baal Kagana, to oddaje mu swoje ziele.

Magiczni Wojownicy – Porwanie Króla Edytuj

Zamiast spodni kopacza nosi ozdobną szatę.

Przeznaczenie Edytuj

Gilbert po upadku bariery udał się do Khorinis. Sprzedał tam swoją magiczną rudę i zamieszkał u Eddy. Nie jest zadowolony z powodu przybycia paladynów do miasta. Pewnego dnia Carl powiedział mu, że rycerze poszukują kowala, przez co Gilbert pomyślał, że zatrudni się u nich. Aby nie być kojarzony z przestępczą przeszłością, zmienił imię na Dobar i zaczął pracować wraz z Parlafem w Górniczej Dolinie. W trakcie pobytu bohatera na zamku okazuje się, że kowal zaginął. Parlaf wyjaśnia Bezimiennemu, że Dobar założył się ze strażnikami, że zejdzie po taranie i zdobędzie orkowy topór na dowód swojej odwagi. Knecht chce, aby bohater odnalazł Dobara, a po chwili podpowie mu, że Bert jako ostatni widział kowala. Bert oznajmia bohaterowi, że poszukiwany biegł w kierunku skał naprzeciw taranu. Podczas wędrówki Bezimienny odnajduje Gilberta w swojej dawnej jaskini. Kowal boi się jednak z niej dokądkolwiek ruszyć, przez co prosi protagonistę, aby przyniósł mu zwój teleportacyjny do zamku. Na zamku bohater prosi o pomoc Miltena, który oznajmia przyjacielowi, że może stworzyć takowy zwój, jeżeli protagonista przyniesie mu odpowiedni pergamin.

W IV rozdziale ucieka do Zjednoczonego Obozu wraz z Parlafem. W drodze zaatakowały ich wargi. Parlaf niestety zginął. Gilbert wciąż nie zmienił imienia i wśród skazańców z obozu jest Dobarem. Za czasów kolonii okradł Thorusa i popadł w poważny konflikt. Po tej sytuacji uciekł do jaskini, w której mieszkał przez całą pierwszą część.

Dolina Zombie Edytuj

Po wybuchu plagi zombie w Górniczej Dolinie Gilbert ukrywa się w swojej jaskini. Gdy Bragus przychodzi do niego Gilbert początkowo bierze go za jednego z zombie, ale chwilę później uspokaja się. Prosi bohatera o przyniesienie bochenka chleba, parę kawałków sera, butelki wody i piwa. Po przyniesieniu jedzenia kopacz dziękuje bohaterowi i żegna się z nim.

Cytaty Edytuj

Zobacz tutaj.

Ciekawostki Edytuj

  • W Gothic po rozmowie z Gilbertem Bezimienny otrzymuje 100 punktów doświadczenia.
  • W Gothic 3: Zmierzch Bogów w Monterze mieszka ork o tym samym imieniu.
  • Występuje w wersji demonstracyjnej Gothic, chociaż znajduje się poza terenem dostępnym w demo. Nie ma również dubbingu.
  • Gilbert jako jedyny imienny kopacz nosi granatowe łachy.