Fandom

Gothicpedia

Gestath

5324strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze23 Udostępnij

Gestath – jeden ze skazańców z kolonii karnej na Khorinis. Za czasów bariery był mieszkańcem Nowego Obozu. Prawdopodobnie zna wielu najemników. Po wydarzeniach z Gothic pozostał w Górniczej Dolinie i zaszył się w niebezpiecznym miejscu nad obozami orków niedaleko górskiej fortecy. Jako jeden z nielicznych nie opuścił Górniczej Doliny.

Jeden z najlepszych myśliwych na całej wyspie Khorinis. Potrafi oprawić niemal każde stworzenie, nawet smoki. Jak sam mówi, jest ekspertem od najniebezpieczniejszych bestii takich jak: ogniste jaszczury, smocze zębacze czy pełzacze. Jest także mistrzem broni dwuręcznej. W odróżnieniu od innych myśliwych nie używa broni dystansowej.

Gothic Edytuj

Gestath był jednym ze skazańców zrzuconych do Kolonii Karnej na Khorinis. Na miejscu zamieszkał w Nowym Obozie. Jako myśliwy rzadko bywał w obozie. Był jednym z najlepszych myśliwych w kolonii, nie wiadomo czy posiadał jakieś doświadczenie wcześniej, czy wszystkiego nauczył się pod barierą. W pierwszej części gry nigdy nie spotkał Bezimiennego. U kresu istnienia bariery szkodnik Wilk wykonał dla niego zbroję z pancerzy pełzaczy w zamian za niewielką opłatę. Po pokonaniu Śniącego nie dołączył do ludzi opuszczających dolinę, lecz został, uznając to miejsce za idealne do polowań.

Gothic II i Gothic II: Noc Kruka Edytuj

Przez krótki okres polował na bestie i wędrował po Górniczej Dolinie. Jako, że w dawnej kolonii karnej przybywało orków, zaszył się w niewielkiej kotlince pod płaskowyżem u stóp górskiej fortecy. Był świadkiem budowy palisady przez orków oraz wielokrotnie obserwował ich poczynania. Niejednokrotnie polował na jaszczury i zębacze kręcące się po okolicznych ziemiach. Jego teren łowiecki ograniczył się tylko do przybocznej "martwej" polany, gdyż płaskowyż został zajęty przez dziwne jaszczuropodobne stworzenia. Po pewnym czasie jego obozowisko odwiedził dawny przyjaciel – Gorn. Następnym gościem był Bezimienny. Gestath mógł nauczyć go wielu sztuk łowieckich, w tym oprawienia smoków. Po kilku dniach odszedł także Gorn, żegnając starego znajomego. Myśliwy pozostał w dolinie.

Gothic Edycja rozszerzona Edytuj

Gestath jest członkiem Nowego Obozu i jednym z myśliwych mieszkających w pobliżu Wolnej Kopalni. Zajmuje się skupem trofeów. Bezimienny może mu sprzedawać małe partie skór orkowych psów. Wspomina także o pracach, jakie prowadzi wraz z Wilkiem nad stworzeniem zbroi z pancerzy pełzaczy. Bohater może go przekonać do dołączenia do ludzi Wilsona na terenach orków.

Czas Zapłaty Edytuj

Poluje na harpie w okolicach górskiej fortecy. Rick może wspomnieć mu o naborze Cavalorna do obozu rebeliantów. Okazuje się, że Gestath jest bratem dowódcy rebeliantów, który dał się wtrącić za kłusownictwo do kolonii, by zobaczyć się z nim. Pirat pomaga myśliwemu w zdobyciu piór harpii, na które obaj polowali przed trafieniem za barierę.

Returning Edytuj

Gestath jest znawcą w dziedzinie tworzenia zbroi z pełzaczy i potwierdza domysły Barema o tym, jakoby pancerz stworzony z płytek zebranych przez myśliwego noszącego go później jest trwalszy i wytrzymalszy. Bezimienny może przekonać go do dołączenia do obozu myśliwych.

Dalsze losy Edytuj

Kiedy orkowie zaczęli przegrupowywać oddziały, Gestath zapewne opuścił dolinę. Nie wiadomo, czy mu się udało i czy przeżył główny atak orków na Khorinis.

Ciekawostki Edytuj

  • Gestath jest jedną z dwóch osób, które uczą jak oprawiać smoki.
  • Mimo iż twierdzi, że był w kolonii karnej to Bezimienny nie mógł go tam spotkać.
  • Jeżeli Bezimienny również będzie ubrany w zbroja z pancerzy pełzaczy to myśliwy każdą rozmowę z Bohaterem kończyć będzie słowami "Niezła Zbroja!"

Więcej z Fandomu

Losowa wiki