FANDOM

Nie! NIKT nie wejdzie do lochu! Dotyczy to KAŻDEGO: ciebie, Miltena i całej reszty! To nie jest knajpa, gdzie można wchodzić i wychodzić, kiedy ci się spodoba! Zapamiętaj to sobie!
― Gerold odmawia Bezimiennemu wstępu do lochów

Gerold – postać występująca w Gothic II oraz Gothic II: Noc Kruka. Jest to paladyn przebywający na zamku w Górniczej Dolinie. Ma tendencję do narzekania, w szczególności na głód.

Przed akcją gry Edytuj

Stacjonuje w Vengardzie. Z rozkazu króla Rhobara II przybywa na wyspę Khorinis, wraz z innymi paladynami, w celu wznowienia dostaw magicznej rudy potrzebnej do wojny z orkami. Po przybyciu na wyspę Khorinis udaje się z kapitanem Garondem do Górniczej Doliny.

Gothic II Edytuj

Zostaje przydzielony do pilnowania więzienia w zamku. Opowiada Bezimiennemu, że dzięki łasce Innosa nie musi spać, więc pilnuje więzienia przez całą noc i dzień. W więzieniu jest zamknięty przyjaciel Bezimiennego, Gorn. Gerold wypuszcza go dopiero wtedy, kiedy bohater płaci Garondowi 1000 sztuk złota. W IV rozdziale oznajmia, że kapitan zmniejszył racje żywnościowe. Jest bardzo głodny i twierdzi, że jak nie dostanie czegoś porządnego do zjedzenia, odgryzie Garondowi jego tłustą dupę. Kiedy bohater oferuje mu jedzenie, zgadza się, lecz mówi, żeby bohater przekazał mu jedzenie w nocy w świątyni magów ognia. Bezimienny może mu oddać szynkę, ser, kiełbasę i gulasz. Po ofiarowaniu mu jedzenia, wręcza bohaterowi nagrodę w wysokości 450 sztuk złota. Po wręczeniu mu większej ilości jedzenia, dostaje się premię w postaci punktów doświadczenia.

Dalsze losy Edytuj

Po odpłynięciu Bezimiennego na kontynent, Górnicza Dolina została zaatakowana przez orków, tym samym Gerold został prawdopodobnie przez nich zabity, bądź zniewolony.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki