FANDOM

Gerbrandt – postać, występująca w Gothic II oraz w Gothic II: Noc Kruka. Jest to szanowany obywatel Khorinis mieszkający w górnym mieście.

Przed akcją gry Edytuj

Współpracuje z Diego, którego wykorzystuje do brudnej roboty. Postanawia się pozbyć swojego kompana wysyłając go do kolonii karnej, zważywszy na fakt, że zbyt wiele o nim wiedział.

Gothic II i Gothic II: Noc Kruka Edytuj

Podczas rozmowy z Bezimiennym przedstawia się jako Pan Gerbrandt. Mówi mu, że to on pociąga za sznurki i lepiej będzie dla bohatera, gdy nie będzie miał wobec niego negatywnych skojarzeń. Niedługo po upadku bariery Diego wraca do miasta z zamiarem zemsty na dawnym współpracowniku. Gerbrandt nieświadomy zagrożenia, żyje w dostatku jak wcześniej dotąd. Na wieść o powrocie byłego cienia panikuje i ucieka z górnego miasta. Od tego momentu zamieszkuje dzielnicę portową.

Modyfikacje Edytuj

Velaya – Historia wojowniczki Edytuj

Gerbrandt nadal przebywa w porcie. Prosi Velayę, aby pomogła mu się dostać do dzielnicy bogaczy. Bohaterka po rozmowie z Lariusem dowiaduje się, że właścicielem domu jest poszukiwany Diego. Po znalezieniu w kufrze gubernatora listu z dowodami odciążającymi mieszczanina, Gerbrandt może znów mieszkać w górnym mieście. Uradowany płaci sto sztuk złota i pozawala za darmo wziąć ekskluzywne mikstury od Salandrila. Później proponuje bohaterce zdobycie, w niezbyt uczciwy sposób sporej ilości stali niedostępnej w mieście. Okazuje się, że prowadzi nielegalne interesy z Borką.

Returning Edytuj

W modyfikacji Returning zleca Asmalowi zabójstwo Wambo.

Requiem Edytuj

W modyfikacji Requiem nosi kaftan gubernatora.

Dalsze losy Edytuj

Po odpłynięciu Bezimiennego na kontynent, Khorinis zostało zaatakowane przez orków, tym samym Gerbrandt został prawdopodobnie przez nich zabity, bądź zniewolony.

Ciekawostki Edytuj

  • Jeżeli Bezimienny jest magiem ognia lub paladynem, wówczas Gerbrandt będzie się do niego zwracał z szacunkiem.