FANDOM

Geldern – jedno z największych miast położonych w Myrtanie, występujące w Gothic 3 i Gothic 3: Zmierzch Bogów. Wokół niego znajduje się kilka kopalni.

Przed akcją gry Edytuj

Przed okupacją orków Geldern było spokojnym miastem, jednym z najbogatszych w całej Myrtanie. Ludzie utrzymywali się głównie z górnictwa. Zaraz po zajęciu Silden zielonoskórzy próbowali przejąć miasto. Po wyczerpaniu zapasów amunicji, żywności, a przede wszystkim broni, obrońcy miasta złożyli broń.

Gothic 3 Edytuj

Tu mieści się główna siedziba orkowych szamanów w Myrtanie. Miasto otaczają kopalnie, w których były prowadzone poszukiwania artefaktów. W środku znajduje się kopalnia złota, która przynosi potężne zyski dla miasta i ściąga kupców, nawet bogatych asasynów z Varantu.

Tutejsze tereny zamieszkają druidzi, którzy bardzo przeszkadzają orkom i najemnikom w wykopaliskach. Geldern słynie z wydobycia różnych surowców, a także z cennych artefaktów.

Przyjaciel Bezimiennego, Lares zarabia tam na życie swoim fachem, złodziejstwem. Zleca mu zadanie kradzieży złotych mis, na których może zarobić aż dziesięć tysięcy sztuk złota. Z kolei przywódca miasta, Grok zleca Bezimiennemu przyniesienie ognistych pucharów, jeżeli jednak ten jest buntownikiem, zanosi je do klasztoru w Nordmarze.

Gothic 3: Zmierzch Bogów Edytuj

Władzę nad miastem objął Inog, a lokalna sytuacja ustabilizowała się. Domy w dawnej dzielnicy niewolniczej zostały przebudowane. Bezimienny udaje się do Geldern na polecenie Anoga, w celu sprowadzenia jego brata do Silden.

Kamień teleportacyjny Edytuj

Kamień teleportacyjny do Geldern znajduje się na głazie przed południową bramą miasta. w podstawowej wersji gry, po pobiciu asasyna Mirzo, Bezimienny znajdzie drugi kamień w jego ekwipunku.

Gospodarka Edytuj

Geldern jest nastawione na wydobycie surowców naturalnych. W okolicach miasta znajduje się sześć kopalni: kopalnia złota w mieście, opuszczona kopalnia na południe od Geldern, kopalnia siarki na północy, opuszczona kopalnia na wschodzie, wilcza kopalnia i kolejna kopalnia złota na północy napadnięta przez bandytów Ivana. Ogromny dostęp do surowców czyni więc Geldern jednym z najbogatszych miast Myrtany. Pomimo tego nie posiada żadnej farmy.

Mieszkańcy Miasta Edytuj

Za panowania Groka Za panowania Inoga

Inog
Boris
Derex
Yohann
Brennus
Cort
Dylan
Wielu innych ludzi nieznanych z imienia

Ciekawostki Edytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki