Fandom

Gothicpedia

Garett

5336stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij

Garett – postać, występująca w Gothic II: Noc Kruka. Jest to jeden z piratów mieszkających w obozie na plaży w Jarkendarze.

Gothic II: Noc Kruka Edytuj

Życie w obozie piratów Edytuj

Garett jest jednym z dwóch handlarzy mieszkających w obozie (drugim jest Samuel). Pełni jednocześnie funkcję magazyniera - od czasu wojny piratów z bandytami, trafia do niego wszystko, co Skip przywiezie ze swoich wypraw do Khorinis. Towary są składowane w skrzyniach, w małej chatce, której Garett pilnuje przez cały dzień. Nie ma zaufania do swojej załogi - świadczy o tym fakt, że Bezimienny spotyka się z odmową, gdy proponuje mu dołączenie do grupy piratów, która idzie oczyścić kanion z brzytwiaków.

Podczas pierwszej rozmowy z Bezimiennym, Garett jest dość nieufny w stosunku do jego osoby. Zastanawia się, czy bohater nie jest kolejnym bandytą na przeszpiegach. Udziela bohaterowi wielu informacji o piratach - na przykład, można się od niego dowiedzieć kim jest Samuel, gdzie go można znaleźć. Udziela wybrańcowi poradę, że niektórzy z jego kompanów nie są zbyt przyjaźni w stosunku do nowo przybyłych, ale w takich sytuacjach grog potrafi zdziałać cuda. Skarży się na to, że piraci mają zbyt niskie zarobki. Ma bardzo złe zdanie o Francisie - uważa, że zastępca kapitana nie potrafi zapanować nad obozem, przez co tylko Henry wraz ze swoją grupą wywiązują się ze swoich obowiązków. Z niecierpliwością wyczekuje powrotu Grega. Gdy już kapitan przybędzie z powrotem do obozu i przejmie dowodzenie, bardzo zadowolony Garett uważa, że wreszcie wszystko wróciło do normy.

Asortyment towarów jest bardzo różnorodny. Garett sprzedaje różne bronie (ciężki miecz dwuręczny, orkową zgubę, wszystkie rodzaje maczet, topory: lekki bojowy i marynarski, krótki miecz, kilof, a także ciężką i zwykłą kuszę), amunicję (strzały i bełty), miksturę "pełnia życia", biały rum, przedmioty ochronne (amulet ognia, pierścień i pas obrony), a także inne rzeczy (surową stal, czarną perłę i łodygę bagiennego ziela).

Złoty kompas Edytuj

Garett opowiada bohaterowi, w jaki sposób wszedł w posiadanie złotego kompasu. Podczas jednej z morskich wypraw piraci urządzili abordaż na królewską fregatę. Gerett, przeszukując statek, znalazł wspaniały kompas. Postanowił od razu go sobie przywłaszczyć. Niefortunnie, Greg zabrał mu łup, najpierw twierdząc, że w kompas zaglądała sama śmierć, a później wyśmiewając Garetta. Kapitan piratów zakopał go na południowej plaży, nieopodal obozowiska.

Kupiec próbował odzyskać swoje znalezisko - udał się w okolice plaży, ale uznał, że nie da rady pokonać potworów, które tam zastał. Decyzja ta nie świadczy dobrze o jego odwadze. Handlarz zleca Bezimiennemu zadanie, żeby odszukał miejsce ukrycia zdobytego łupu, a następnie dostarczył go dawnemu właścicielowi. Owy przyrząd nawigacyjny jest zakopany na południowej plaży, pod wiszącym szkieletem, w miejscu oznaczonym wielkim, czerwonym X. Po odzyskaniu kompasu, Garett w dowód wdzięczności daje bohaterowi pas obrony, który normalnie sprzedaje za tysiąc sztuk złota. Jeśli Bezimienny kupił pas wcześniej, dostanie zwrot wydanych na niego pieniędzy.

Dalsze losy Edytuj

Po odpłynięciu Bezimiennego na kontynent, Jarkendar został zaatakowany przez orków. Można więc przypuszczać, że zielonoskórzy zabili Garetta, lub wzięli go do niewoli. Pirat mógł również uciec wraz z innymi kompanami drogą morską.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki