FANDOM

Górska forteca – potężna budowla w Górniczej Dolinie. Jest najdalej wysuniętym punktem na południu kolonii (możliwe, że na całej wyspie).

Przed akcją Gothic Edytuj

Przed utworzeniem magicznej bariery twierdza była posiadłością władcy całej Doliny. Po powstaniu magicznej bariery władzę w Górniczej Dolinie przejęli więźniowie z Gomezem na czele. Jedyną rzeczą, którą pozostawił po sobie zarządca, był akt własności Górniczej Doliny. Wejście w jego posiadanie umożliwiłoby znalazcy roszczenie sobie praw do niej.

Gothic Edytuj

Górska forteca miała znaczenie dla magów podczas tworzenia magicznego więzienia. Na jej placu ustawiono jeden z piedestałów z kamieniem ogniskującym. Miejsca te miały wyznaczać granicę więzienia.

Twierdza g1 piedestał (by Ossowski21).png

Piedestał na kamień ogniskujący.

Oznacza to, że górska forteca nie miała znaleźć się pod kopułą bariery. Jednak zaklęcie zawiodło. Po powstaniu magicznej bariery górska forteca pozostała niezamieszkała przez ludzi. Na przeszkodzie jej wykorzystania przez skazańców stanęły prowadząca do niej ciężka, najeżona przeszkodami droga oraz stwory, które wybrały ją na swój nowy dom. Budowla, ze względu na swe położenie wysoko w górach, stała się siedliskiem harpii, które wybrały ją na dogodne miejsce lęgowe. Oprócz latających poczwar skalista okolica stała się domem także dla kamiennych golemów oraz ogarów, które z czasem pojawiały się w okolicy fortecy. Pierwszymi od dawna ludźmi, którym udało się zbadać górską fortecę, byli Bezimienny i Lester. Spotkali się oni przypadkiem u stóp budowli, każdy z innym zamiarem co do tego miejsca. Bezimienny był w trakcie poszukiwania kamieni ogniskujących, Lester zaś po tym, jak kult Śniącego zaczął upadać postanowił zadbać o swoją przyszłość i poszukać zaginionego dokumentu – aktu własności fortecy. Towarzysze stoczyli bój z harpiami oraz nieumarłymi, którzy byli pułapką wewnątrz budynku. Bezimienny z balkonu fortecy za pomocą czarów przyciągnął do siebie (lub, mając zdolność akrobatyki, wskoczył na piedestał i wziął) kamień ogniskujący znajdujący się poza jego zasięgiem na podstawie wielkiego pomnika na placu. Lester także odnalazł to, co chciał, i zadowolony zamieszkał w górskiej fortecy, zgłębiając jej biblioteczkę.

Gothic II i Gothic II: Noc Kruka Edytuj

Po wypędzeniu Śniącego i zniszczeniu magicznej bariery w Górniczej Dolinie zapanował chaos. Pojawiły się smoki, siejąc spustoszenie i paląc wszystko na swojej drodze. Górska forteca na szczęście znalazła się z boku całego zamieszania. Dzięki temu Lester zdołał zbiec i nie został opętany lub zabity jak jego bracia z Obozu Bractwa. Niedługo później orkowie rozpoczęli okupację doliny. Smoki zajęły strategiczne pozycje, ukrywając się w charakterystycznych miejscach górniczej doliny. Los chciał, że nowym lokatorem górskiej fortecy ze względu na panujące tam warunki został kamienny smok.

Twierdza g2 leże smoka (by Ossowski21).png

Leże smoka

Wydrążył on jamę, niszcząc w połowie górne piętra fortecy. Pozostała część budynku została zajęta ponownie przez harpie, kamienne golemy oraz jaszczuroludzi pilnujących smoka. Z kolei w ukrytym laboratorium zamieszkał demon. Okolica ta znalazła się pod obserwacją doświadczonego myśliwego Gestatha oraz po pewnym czasie także Gorna, który dołączył do łowców smoków. Jak się okazało, polowanie na smoki stało się również zadaniem Bezimiennego. Górska forteca została odwiedzona ponownie przez pogromcę Śniącego. Wybił on wszystkie stwory kręcące się po budynku. Szczęścia nie miał także smok, który został zgładzony, a jego serce wyrwane w celu ponownego naładowania Oka Innosa. Od tego czasu Forteca pozostała ponownie pusta. Mimo wielkich zniszczeń na wyższych piętrach budowla ostała się i znaczna część pokoi wraz z biblioteką pozostały nienaruszone.

L'HIVER Edition Edytuj

Górska forteca ma swojego nowego pana, władcę cienia Amortha, który zajął fortecę wraz z dwoma wojownikami cienia i kilkoma szkieletami. Oprócz nowych lokatorów w ukrytym pomieszczeniu znajduje się kaplica Beliara pilnowana przez demona.

Dalsze losy Edytuj

Po zajęciu najpierw Górniczej Doliny, a następnie całej wyspy Khorinis przez orków górska forteca znalazła się pod ich panowaniem. Nieznane są jej dalsze losy, ponieważ kontakt z wyspą został zerwany.

Ciekawostki Edytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki